Ik kan niet mezelf zijn thuis

  • 4 May 2018
  • 4 reacties
  • 351 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik kan niet mezelf zijn thuis. Mijn ouders hebben al een tijdje regelmatig ruzie en zijn nu op gesprek bij iemand die van relatie problemen verstand heeft. Mijn moeder schreeuwt ook best vaak tegen mijn broertje. (11 jaar) hij is nogal lastig en heeft last van ADHD.

Mijn moeder zeikt eigenlijk over alles thuis. Als ik een pet op heb, is het niet goed. Als ik een keer vergeet de vaatwasser in te ruimen, wordt ze helemaal boos. Was ik vandaag met mijn vader 4 uurtjes weg om vanalles te halen, werd ze helemaal boos dat we zo lang weg waren. Geeft ze mij de schuld er ook nog is van! Ze is om het makkelijk te zeggen, een en al negativiteit. K heb er heel lang niks mee gedaan, gewoon een beetje genegeerd. Maar nu wil ik niet eens meer bij haar zijn, niet in een kamer, niet met haar praten, gewoon niks!

Ik denk er nu dus al een tijdje over na om uit huis geplaatst te worden, zodat we allemaal er aan kunnen werken. Ik merk dat ik het op mijn vrienden af reageer en dat mijn school er skms zelfs onder lijdt! Ik wil gewoon dat dit stopt! Heeft iemand enig idee, want ik geef het op..

4 reacties

nou en dat is er bij mijn ook alleen is het me moeder en heb ik adhd en me zusje niet en ze is 8 maar vedder perices het zelften
Hee,

Dit klinkt supernaar. Stel dat je alles goed doet (voor zover een mens dat kan). Stel dat je een paar dagen niks vergeet te doen, je huiswerk af hebt, op tijd naar bed gaat, glimlacht, etcetera. Ik bedoel niet dat je dat moet doen, want daar zou ik ook helemaal knettergek van worden, maar stel. Hoe reageert ze dan? Wat voor problemen heeft ze? Misschien heeft ze smetvrees die ze probeert te verstoppen, misschien een trauma, misschien lijdt ze onder iets en reageert ze er een beetje van af op jullie omdat zij anders helemaal kapot gaat van binnen. Wat dacht je van gezinstherapie? Of heel boos worden op je moeder? Of met je vader praten dat hij iets eraan doet? Of jeugdzorg (of iets dergelijks) bellen dat ze langskomen? Of bij een vriend of vriendin logeren en eisen dat ze normaal doet en zeggen dat je daarna pas weer terugkomt?

Liefs,
Oja, en ik vroeg me af: kan je moeder niet uit huis geplaatst worden? Zij is degene die dingen fout doet.
Hoe is het nu?
Als je uit huis gaat of je moeder gaat huis huis stal je uit de situatie maar lost de situatie zelf niks op. Ik zou hulp voor je moeder zoeken. Het draait zo te horen om je moeder, zoek hulp voor haar. Chat hier is met en vrijwilliger die heeft er verstand van en kan je zeker veder helpen! Heel veel succes en sterkte met alles!

Reageer