Vraag

ik kan het niet meer aan

  • 12 December 2021
  • 5 reacties
  • 79 Bekeken

Badge

Dus ja geen idee waar ik moet beginnen. Ik heb 4 broers waaronder 1 half broer. 3 van hun zijn al uit huis en de andere woont nog bij ons want hij heeft epilepsie en is gehandicapt. Hij is in zijn hoofd nog 2 enzo. Maar hij zit de hele dag te schreeuwen en te krijsen en maakt allemaal rare geluiden en ik kan er gewoon niet meer tegen. Maar mijn ouders laten het allemaal toe waardoor het alleen nog maar erger word. Hij mag alles maar als ik er iets van zeg worden mijn ouders gelijk super boos op mij. Ik moet nu bijvoorbeeld woordjes leren voor een toets en ik zit al de hele ochtend boven en mijn vader zei kom je ook zo beneden dus ik kom beneden en mijn moeder was boos en zei waarom ben je nu al beneden je moet leren. Toen knapte er iets in mij en ik was woedend op mijn moeder. Ik ben toen naar boven gerend en heb de deuren achter me dicht gesmeten. Mijn moeder kwam later en ze was eerst kalm maar toen ze bijna wegging sloeg ze me bijna (express) maar op het laatste moment haalde ze haar hand terug en zei “als je niet normaal kan doen ga ik je slaan” ik weet niet wat ik moet doen en ik voel me heel slecht. Ik kan het allemaal niet meer aan.


5 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Hoi,

Wat naar. Als je moeder je slaat of daarmee bedreigd, dan kun je het beste met een vertrouwenspersoon of met de kindertelefoon praten. En als je vader jou steunt dan kun je ook met hem praten. Ik weet niet heel goed hoe ik je hier mee kan helpen, dus zoek contact met een volwassene.

Heel veel succes 🍀❤️

Badge

-onnodige quote verwijderd-

hai,

 

dankjewel! Ik had vanmiddag voor dat ik het bericht postte geprobeerd kindertelefoon chat te doen maar het was te druk. Ik heb toen maar besloten om een bericht te posten. Een vertrouwenspersoon heb ik niet echt en mijn vader gaat het sowieso tegen mijn moeder zeggen. Ik probeer nog een keer om de chat te bereiken.

Heyy, ik snap hoe vervelend het kan zijn om zo behandeld te worden en hoe overwelmend het is als je ouder je probeert te slaan. Maar onthou dat je kinderen fysiek pijn doen illegaal is in Nederland dus als het ooit uit de hand loopt, twijfel dan niet en bel te politie! 

Het is natuurlijk een lastige situatie want het ziet ernaar uit alsof je ouders niet doorhebben dat ookal heeft je broer meer hulp nodig dan jij, ze jou niet kunnen vergeten. Stap daarom naar een vertrouwenspersoon toe of maak gebruik van dit platform! En voel je vooral niet schuldig over het feit dat er iets in je knapte, iedereen heeft gevoelens en het is ook erg vervelend!

 

Succes🥰❤

Reputatie 4
Badge +3

-onnodige quote verwijderd-

hai,

 

dankjewel! Ik had vanmiddag voor dat ik het bericht postte geprobeerd kindertelefoon chat te doen maar het was te druk. Ik heb toen maar besloten om een bericht te posten. Een vertrouwenspersoon heb ik niet echt en mijn vader gaat het sowieso tegen mijn moeder zeggen. Ik probeer nog een keer om de chat te bereiken.

Oke heel veel succes met het proberen de chat te bereiken! 🍀❤️🍀❤️

Badge

@Loki127 

heel erg bedankt voor je reactie! Ik voel me al een stuk beter <3

 

Reageer