Vraag

ik geloof in de duivel, jij ook?


Badge +1

hallo daar, ik wil geloven in God, alleen ben ik bang dat de duivel gaat overwinnen. wiens kant moet ik kiezen? Please help want ik weet ehct niet meer wat ik moet doen!!!


12 reacties

Hoi geloof dan maar beter in God , of ook het goede. Dat is uiteindelijk fijner en socialer en wint het. Hoe moeilijk dat ook gaat.  Denk maar hoe veel leuker het is als iemand je helpt of jij iemand helpt. Veel leuker en beter dan iemand kwaad doen. Dus als je mij vraagt welke keus dan God ( het goede )

Sanny xxxxx

Badge +1

dat is heel aardig van je sanny, alleen zie ik de duivel in mn dromen. volgens mij hebben we zelfs samen gedanst… 😥 kan ik nog terug???

Ja, natuurlijk!!!! Als je diep in je hart voor god bent kan je altijd terug en je bent ook op De Forum als je mensen helpt ben je aardig, dus ja je kan nog terug

Ik ben agnostisch (ongelovig), dus ik geloof zelf niet in een god of de duivel, tenzij hiervoor overduidelijk bewijs is. Ik kan jou dus vanaf een objectief perspectief vertellen, dat het niet uitmaakt waar je in gelooft. Jij moet geloven waar jij je goed bij voelt, en waar jij denkt dat jij het gelukkigste van wordt. Als jij denkt dat de duivel of een andere entiteit dan de christelijke god jou dit kan bieden, zou ik daarvoor gaan. Maar dit moet niet uit angst zijn dat er wat met je gebeurt als je de verkeerde kiest. Jij hoeft niet te geloven in een god of een duivel, dit is niet verplicht. God en de duivel bestaan volgens het christelijke geloof beide, in de vorm van goed en kwaad. Het christelijke geloof zegt dat er altijd nog een weg terug is naar god, dus als dat is waar je je zorgen om maakt, is er niks aan de hand. Dromen zijn maar dromen, ze zijn niet echt. Als jij iets droomt, kan jij hier niks aan doen. Als er een god bestaat, zal god dit inzien. 

Badge

Hey

Jezus is aan het kruis gegaan om de duivel te overwinnen en hij heeft de sleutels van de dood. Maar zelfs Hij werd elke keer getest door de duivel wees sterk want de duivel gaat het elke keer weer proberen maar zolang je op God vertrouwt zal God met je zijn en samen met Hem  overwin je alles(ik zal morgen nog wat foto's sturen  van een hele mooie tekst die je misschien fijn vind)

Hopelijk heb je hier wat aan

Xxx

Reputatie 4
Badge +3

Heyy, 

ik zat eerst met een beetje hetzelfde alleen ik ben op god gaan vertrouwen. Want Jezus ik voor ons gestorven aan het kruis en heeft zo al het kwade weggenomen. 

Sindsdien heb ik er geen last meer van. 

En je kan altijd gaan bidden en vragen als god je “hart” schoon kan maken. 

Succes! <3

Hoii, vanaf mijn perspectief als christen heeft Jezus al gewonnen op het kruis 2000 jaar geleden. Jezus zei dat het volbracht was, de dood was verslagen. Wij als volgers van Jezus hoeven niet langer meer bang te zijn voor de dood. Maar de duivel komt natuurlijk altijd om te stelen, te roven en te doden. Logisch dat je daarom die dromen hebt, omdat je nu misschien voor Jezus kiest, ziet de duivel je als een gevaar voor hem. Maar Jezus geeft rust! Je mag voor Hem kiezen en daarmee de prachtige dingen gaan ontdekken die Hij voor je heeft! De duivel is maar een loser en Jezus heeft en zal overwinnen! 

Als je meer vragen hebt, dan mag je deze altijd stellen hoor! 

Liefs van mij!! ♡

Reputatie 7
Badge +7

Hoi,

Ik zie dat je nogal diep in Christelijke mythen zit.

‘De duivel’ zoals jij het noemt is gewoon Satan zoals Satanisten hem zullen noemen. Het is vaak verkeerd verstaan door de slechte reputaties, maar het satanisme gelooft niet in God, Jesus, of een god(in) van andere geloven. Zo geloven Satanisten dus ook niet in een strijd tegen God, Allah, etc. en is het geloof totaal onafhankelijk van andere geloven.

Dus, Satan zal niet jou proberen over te halen om naar het Satanisme te bekeren, en ook Satanisten zelf niet. Satanisten geloven namelijk dat Satan in jezelf geloven belangrijker vind dan in hem geloven. Dus er is geen reden voor Satan om jou over te halen. Zo betekend de kreet “Hail Thyself” dan ook “Hail Uzelf”, een gezegde die je probeert te vertellen dat jij eerst in jezelf moet geloven, dan pas in een andere God. Dus, zie het doel van Satanisme als een les, niet als straf. 

 

Verder zegt dit niets over welk geloof je moet kiezen. Daar ben jij zelf vrij in.

 

Reputatie 7
Badge +7

dat is heel aardig van je sanny, alleen zie ik de duivel in mn dromen. volgens mij hebben we zelfs samen gedanst… 😥 kan ik nog terug???

Dat is volkomen normaal wanneer je diep in de put van wanhoop zit. 1 van de 2 enige doelen dat Satanisme heeft is ook een versterking van jouw mentale gezondheid. Zie dat dus als een helpende hand die naar je uitsteekt. Ik zag Baphomet veel in mijn dromen, maar ik ben ook op mijn pootjes terecht gekomen. Zie dit dus niet als “slecht”.

Badge

hoi ik ben zelf cristen en als je dat echt wil dan bid jet tot god en vraagt je hem om kracht en dat de duffel geen kracht meer over je kan hebben als je dit zegt { in de naam van jezus cristus duffel ga weg} dan moet ie daar naar luisteren  . en vraag god om je te bescherem .

want hij is goed voor je 

ik zeggen je hier bij . en succes.

zelfs al is je geloof zo klein is als een mosterd zaadje

is alles mogelijk 

{lucas 17:5}

mvg smittie 1205 

Reputatie 1
Badge +1

Satan zal niet winnen, lees openbaring 20 vers 7 tot 10 maar.

Reputatie 4
Badge +2

Duivels win alleen als je bang ben. als je hoopt heb in god zou niemand je iets  doen. Misschien gaat je dood maar dan ga je naar de hemel

Reageer