Ik ben onzeker of ik van de autorit naar de vakantieplek ga genieten net zoals vorig jaar.

  • 5 February 2018
  • 3 reacties
  • 143 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo mensen van de Kindertelefoon Forum!
Ik heb weer een issue.
Ik ga op vakantie naar Kroatië en mijn vader is zo stom en onhandig geweest dat hij meteen de eerste dag van de zomervakantie 2018 een vakantie heeft geboekt.
Hij is zo stom dat hij verteld dat wij na schooltijd direct naar de vakantiehuis vertrekken.
Ik vrees dat ik geen tijd heb om mij ideeal voor te bereiden voor de autorit.
Ik wil ook niet vervelen tijdens de autorit.
Ik weet dat de school 1 week van ten voren geen huiswerk geeft omdat wij het rustig aandoen.
Ook heb ik 1 dag daarvoor vrij.
Maar dan moet ik naar school en na schooltijd vertrekken wij direct naar Kroatië
Man Man Man!
Hoe kan ik deze tijden overleven?

3 reacties

Hoi!

Je vertrekt meteen na school op vakantie naar Kroatië met de auto. Die autoritten kunnen lang duren, en ik snap dat je je erop wilt voorbereiden. Wat bedoel je precies met voorbereiden? Zoek je allemaal dingen bij elkaar om je bezig te houden tijdens de autorit?

Allereerst raad ik je aan om je bagage te maken voor je naar school gaat. Terugkomen van school en alles op vijf minuten in je tas stoppen is geen goede tactiek. Begin een week vooraf al met klaar te leggen wat je graag meeneemt, zoals je favoriete kleren. Doe de week voor je op vakantie vertrekt kleren aan die je niet meeneemt, zodat de kleren die je mee wilt nemen niet in de was zitten.

Het lijkt me handig om een tas met je kleren te hebben en dan "handbagage". Ik weet niet voor hoe lang je op vakantie gaat, maar in je hoofdbagage steek je dan je kleren en je spullen, en in je handbagage, een rugzak ofzo, steek je dingen om je bezig te houden tijdens de autorit. Die rugzak kan ook nog van pas komen in Kroatië, als je bv. gaat wandelen of een stad gaat bezoeken.

Dit zijn dingen die ik meeneem als ik een lange rit heb:
- GSM
- oplader van die GSM
- powerbank voor die GSM (want mijn batterij houdt het nooit lang vol)
- oortjes/koptelefoon
- laptop
- lader voor die laptop
- je kunt films op je laptop zetten, daar gaat de tijd snel mee voorbij
- een boek (of meerdere boeken, hangt ervan af hoe snel en graag je leest)
- schetsboek en schetsspullen (als je graag tekent tenminste. Wie weet schuilt er een artiest in jou, je weet maar nooit.)
- zakdoeken (voor als ik begin te huilen door één van de films op mijn laptop)
- snoep (eet alleen niet te veel in één keer. Misselijk zijn in de auto is echt niet fijn.)
- lippenbalsem en handcrème
- een extra trui (als je je trui opvouwt, kun je die ook als hoofdkussen gebruiken)
- een flesje water

Als je meteen na school vertrekt, is de kans groot dat de wegen niet te druk zijn. Misschien heeft je vader het zo gepland, zodat jullie goed kunnen doorrijden.

Als jullie 's nachts rijden, is het handig om een kussen en eventueel deken mee te nemen in de auto. Slapen gaat beter als je het een beetje gezellig kunt maken.

Zeg maar tegen je vader dat je het niet zo fijn vindt dat jullie meteen na school vertrekken. Nu is de vakantie al gepland, maar misschien kunnen je ouders er in het vervolg rekening mee houden.

Het is nog niet voor meteen, maar alvast een fijne vakantie!

Groetjes
x
Spullen inpakken en video's of misschien films downloaden.
Over films gesproken: Hoe download jij films want ik hou wel van films
Ik koop meestal films op mijn laptop. Downloaden is (meestal) illegaal, en niet altijd even veilig.

Reageer