Ik ben christelijk maar me ouders niet

  • 27 April 2021
  • 6 reacties
  • 336 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Hoi iedereen, ongeveer 5 maanden geleden zag ik filmpjes op instagram over het christendom. Ik vond het heel interessant dus ben ik me er meer in gaan verdiepen, toen ik dat ging doen veranderde er best veel, ik voelde me blijer en ik had het gevoel dat god bij me was! Na een tijdje vertelde ik aan mijn moeder dat ik graag de bijbel wou gaan lezen, mijn moeder kocht de bijbel en ik begon te lezen. Heel veel dingen uit de bijbel herkende ik uit mijn eigen leven, toen ik iets verder in het boek was wist ik echt zeker dat hij bestond en ook dat ik een goede christenen wil worden. Dat vertelde ik aan mijn moeder maar volgens mij nam ze het niet zo serieus. Nu is het al 4 maanden later en ik vindt het steeds moeilijker dat ik de enige ben die gelovig is want mijn vrienden en familie schelden de hele tijd met ‘jesus’ of met ‘god(verdomme)’ ik wil er echt wel wat van zeggen maar ze doen er toch niks mee. Wat moet ik nu doen want ik zou me heel graag willen laten dopen en naar de kerk gaan enz. En ik wil ook naar een christelijke school maar ik schaam me er een beetje voor omdat ze me totaal niet begrijpen. 

Ik vond het heel fijn om dit te delen en als jullie advies hebben zou dat heel fijn zijn!!

Liefs van mij :)


6 reacties

Badge

heey, ik ben in een cristelijk gezin opgegroeid… ik ben daar heel blij mee.. je hebt geluk dat je moeder een bijbel voor je kocht. mijn vriendin leest bij ons in de bijbel want ze mag het thuis niet.. hou vol!! als je weet dat God bij je is dan mag hij je zegenen!.. God weet wat je denkt en wat er in je omgaat.. Hij kan je helpen! weet je al hoe je moet bidden?!  dat is het fijnste om te doen als christen!! ik kan het proberen uit te leggen als je dat zou willen.! sterkte .. ik bid voor je..! vraag aan God of hij jou helpen om iets er van te kunnen zeggen tegen je familie.. kijk online naar een kerk dienst!! want met corona kan je gwn online een kerk volgen!! jammer dat je niet naar een christelijke school kan… jammer dat je ouders je niet begrijpen. ik denk aan je!! 

groetjesss van mij

Tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm forumregel 7: het uitwisselen van contactgegevens is niet toegestaan 

Reputatie 2
Badge +1

@ikbenanoniemenikbeneenmeisje12 Heyy! superfijn dat je hebt gereageerd, heel vervelend voor je vriendinnetje dat zij niet eens de bijbel mag lezen. Ik weet niet precies hoe je moet bidden maar wat ik wel iedere dag ongeveer 5x doe is gewoon vertellen hoe ik me voel en waar ik mee zit, en ook waar ik allemaal dankbaar voor ben. Ik weet niet zeker of dat bidden is dus als je tips hebt graag! Snaps mag je volgens mij niet uitwisselen maar ik zou wel heel graag willen!! Mijn moeder accepteert me wel 100% maar ik merk gewoon dat ik het vervelend vindt dat we er thuis niet echt over kunnen praten.. Veel dingen over het geloof begrijp ik ook niet helemaal maar ik voel heel sterk dat god en jesus bij me zijn en dat is voor mij het belangrijkste!! 

Groeten van mij:)):

Badge

Hoi 

Ik weet hoe moeilijk het is als er met zulke woorden gescholden word.

Weet wel je bent niet de enige christen.

Sterkte

Badge

heey super goed dat je probeert te bidden! je bent een topper! 1 grote tipppp zoek  gwn een kerk ofz op als je dat zou willen!  ik bid voor je en weet dat je niet de enigste christen bent!! 

 

Badge

hey iedereen  ik ben zelf ook een christen. ik begrijp dat het erg moeilijk is. wel heel fijn dat je moeder een bijbel voor je gekocht heb. misschien ken je iemand in je buurt die ook christelijk is dan kan je misschien samen met diegene zondags naar de kerk. dat zou misschien wel helpen. en je mag ook altijd bidden of de Heere je wilt helpen. ik ben ook een christen en ik vind het ook wel eens moeilijk als andere mensen vloeken die ook christelijk zijn. maar je mag altijd bidden. je hoeft je er echt niet voor te schamen. je mag zijn wie je bent 

Reputatie 1
Badge +1

@Xoxo. My 

wat voor Christen ben je/ wil je zijn

protestants, katholiek of orthodox?

als protestants, wat voor protestant dan want er zijn er zo'n 40.000

Reageer