Vraag

huisdier

  • 20 February 2020
  • 3 reacties
  • 97 Bekeken

Reputatie 5
Badge +5

Hallo, ik weet niet of dit de juiste topic is maar ik wil graag een huisdier. Het liefst een hond, een labrador.  Alleen m’n ouders werken allebei en ik zit met school, sport en afspreken met vrienden. Dus die hond zou best veel alleen zijn en dat wil ik natuurlijk niet. Weet iemand een huisdier die het niet erg vind om veel alleen te zijn. Ik heb het dan niet over “blub de goudvis” of  “bambie de konijn”, maar een huisdier waar je ook iets aan hebt. 
hopelijk hebben jullie goede ideeën 


3 reacties

Hoi, 

Wat leuk dat je een huisdier wilt! Ik heb op google wat gezocht en er zijn heel wat hondenrassen die wel veel alleen kunnen zijn, Hier vind je een site met wat informatie daarover.

Als je een hond graag wilt hebben moet je er wel wat tijd voor over hebben.. misschien kan je wat met je ouders afspreken dat je de klusjes een beetje verdeeld tussen jou en hun als zij dat willen? Maar ik denk als je echt zo weinig tijd hebt, maar heel graag een hond wilt, je er dan misschien wel iets voor aan de kant moet zetten, bijvoorbeeld iets minder tijd besteden aan je hobbies. Dat zijn soms moeilijke keuzes die je moet maken, want je kan niet alles tegelijk. 

Verder zou een kat misschien wel leuk zijn? Die heeft niet heel veel verzorging nodig, ik schat zo'n kwartier in de ochtend en een kwartier in de avond. Met katten kan je ook een hele leuke band opbouwen en ze kunnen zelf naar buiten zodat ze zich niet snel alleen zullen voelen :)

Verder zouden reptielen of vogeltjes opzich ook wel kunnen. 

Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen!

Heyo,

Een hond is een hele leuke huisdier. Maar vooral in het begin als je hem of haar als puppy koopt, dan moet je eigenlijk wel de hele tijd bij hem blijven. Je moet hem namelijk zinnelijk maken, ervoor zorgen dat die luistert, ervoor zorgen dat die geen stoute dingen doet, en misschien kan je hem leren om wat kunstjes te doen. Zoals pootje geven. Onze hond doet dit allemaal niet. Ook al heeft oma en opa ruim 2 maanden constant voor de hond gezorgd. Maar nee Orx is een luie hond die alleen blij wordt als er eten is hahaha.

Een ander huisdier die ik heb is een gekko. 2x een luipaardgekko. Dit zijn eigenlijk kleine hagedissen. Ze zijn schattig en hebben eigenlijk niet mega veel aandacht nodig. De mijne vinden het wel leuk als je bijvoorbeeld een bad vult met water waardoor ze een soort mega zwembad voor hun zelf hebben. Qua eten geef ik ze doodde en levende insecten. Maar kleine wormpjes die je bijvoorbeeld ook geeft aan een schildpad vinden ze ook lekker.

Een cavia kan ook een leuk huisdier zijn. Maar je wou ook geen konijn dus een cavia zal niet veel anders zijn. Een hamster zou ik trouwens niet kopen. Ik heb er ooit 1 gehad, maar ik was die kwijt omdat die uit zijn kooitje was ontsnapt. Paar dagen later maakte ik me kamer schoon en tijdens het stofzuigen.. ja. 

See ya!

Spookyzx. 

Aii als je een hond wil is het niet erg handig als ie vaak alleen moet zijn, ik heb sinds kort een labradoodle pup, je moet onzettend veel dingen leren en hem zindelijk maken enzo, soms heeft ie echt ADHD aanvallen geloof me xD superdruk, ik moet elke ochtend om 20 voor 7 opstaan om hem uit te laten, eerst was het wel te doen, maar ik begin het steeds minder te vinden, bah de hele tijd zo vroeg, alleen in het weekend heb ik rust, het is super veel werk zo'n hondje, vooral als ie alleen moet zijn is het niet zo slim. Mischien een kat? Bij mn vader heb ik 2 katten, dat ik ook heel leuk hoor! Die zijn teminste wat rustiger haha! Xx hommel

Reageer