Vraag

hoe naar stage discussie

  • 27 September 2018
  • 7 reacties
  • 130 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hoi

ik heb een discussie met me stief pa.
de discussie gaat over met wat voor vervoer ik naar stage moet. ik wil met de bus. hij wilt dat ik met de fiets ga.

voordelen bus:
• niet moe aan komen op stage
• Savonds en sochtens geen spanning of ik op tijd kom
• minder prikkels
• niet langs 5 gevaarlijke oversteek plekken (auto rotondes, kruispunten, een drukke weg waar geen verkeeslecht staat en 2 rotondes onder de grond waar heel veel botsingen zijn
• het is minder koud onderweg
• ik blijf droger als het regent

voordelen fiets:
• minder rijs tijd
• sportiever

wat vinden jullie hoe ik het moet doen

mijn argumenten:
de reis is relexter
ik ben dan toch klaar wakker als ik zou op moeten staan voor de bus
geen spanning kom ik op tijd of niet
als het regent hoef jij (jij is me stief pa) me niet te brengen
ik spanning of ik te laat kom
ik krijg minder prikkels binnen onder weg (mede autisten begrijpen de prikkels)

hoe leg ik uit wat prikkels zijn?
wat vinden jullie hoe ik het moet rijzen?

alvast bedankt voor het lezen en eventueel reageren.

7 reacties

Hoi,

Als mede autist begrijp ik niet hoe de bus jou minder prikkels oplevert, maar misschien is die bus heel rustig? Bij mij zijn alle bussen in ieder geval achterlijk druk, de motor van de bus is fucking hard, etc. Bus = prikkels. Voor mij dan.

Maar ja, de fiets heeft ook prikkels. Bv auto's die langsrijden (dat is soms zo'n verschrikkelijk geluid). Je moet actief deelnemen aan het verkeer en dat zijn ook allemaal prikkels.

Een bus kan gemakkelijk vertraging hebben. Hoezo ben jij met een bus zeker dat je op tijd komt en met een fiets niet? Ik heb het altijd andersom.

Om eerlijk te zijn vind ik jouw argumenten niet heel erg sterk, maar ik denk dat als je je discussie wil winnen, je het op de prikkels moet gooien. Beschrijf wat het met je doet en welke invloed dit gaat hebben op je stage. Maak het 'tastbaar' -> Dus zorg dat hij zich kan voorstellen hoe het zou voelen als jij met de fiets zou gaan. Beschrijf dan wat de bus voor een mogelijkheden biedt tegenover die fiets en dan kun je hem denk ik wel overhalen.

Gr. Pin
Bij mij is het van de bus ik kan me koptelefoon met noicecanceling op hebben. (Noicecanseling is dat hij alle geluiden om je heen weg filtert dus super weinig prikkels kwa geluid) en dan heb ik ook nog me pet op dus als ik naar me mobiel kijk nog minder prikkels. Dus daarom is voor mij de bus fijner

Ik moet 1 keer over stappen. En daar zit 13 minuten tijd tussen dus kan vertraging hebben
En als de bus niet komt kan ik de fiets pakken
Oké, daar heb je ook over nagedacht. Nice! Laat dit hem dan lezen of gebruik dit.
Hey

Ff een update.

Deze discusie was tot woensdag ochtend nog steeds een discussie. Is nu niet meer zo

Mijn stage heeft gezegd je hoeft nooit terug te komen dus is de discussie soort van ook op gelost. Misschien niet op een leuke en eerlijke manier.

Oohja pin.
Ik had dat gebruikt maar hij zij stel je niet zo aan. Ik had er idd over na gedacht anders plaats ik het ook niet hier.
Oh, wat vreemd! Hebben ze wel het recht om je stage te laten eindigen? Mag dat volgens je contract?

Jammer dat hij niet helemaal overtuigd was van je argumenten! Ik vond ze in ieder geval wel goed!

Gr. Pin
Ze hebben het recht als het niet werkt mag dat. Maar ik kon het werk goed. (Zijden zij)
Het hoofd kantoor kijkt er anders naar. Ze zagen dat ik bij een klant weg liep. Ze zagen alleen niet dat ik iemand van het personeel er bij riep.
Dus zij vonden dat ik weg moest. Zelfs als ze het recht niet hadden wouw ik toch niet terug komen.

1 ding is zeker de komende tijd ga ik niet meer daar heen. Ik ben er nu ff klaar met hun.

Fijn dat jij ze wel goed vond!
Hi,

Ik snap wel dat je nu helemaal klaar met ze bent en er ook niet meer wil werken. Hopelijk vind je snel iets anders wat ook nog eens goed te bereiken is!

Gr. Pin

Reageer