gedwongen krantenwijk

  • 24 January 2018
  • 1 reactie
  • 222 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
mijn vader werkt altijd erg lang en erg hard dus als hij thuis komt is hij moe en boos op belastings mensen ofzo dat soort dingen, maar ik krijg het gevoel dat hij die boosheid soms op mij probeert af te reageren. Mijn ouders dwingen mij om een krantenwijk te nemen, ik heb al 3 verschillende gehad allemaal best slecht eentje was best ok, maar daar gaat dit niet over. mijn vader wilt dat ik een krantenwijk neem omdat hij vroeger toen hij 16 was 4 verschilende banen had ik debk omdat hij een slechte jeugd had wil hij dit ook aan mij geven, en omdat mijn moeder en mijn zus en mijn andere zus ook werken het verschil is ik ben 14 maar mijn ene zus is 16 en mijn andere 24 denk ik en hun willen dingen kopen enz en ik niet ik heb alles wat ik wil (mijn computer en een paar games) maar mijn vader verbied mij die te gebruiken als ik niet werk. ook mijn moeder wil dat ik werk maar dat is omdat ze denkt dat het me helpt om later te kunnen werken ofzo. Toen ik tegen mijn ouders zij dat ik de kranten wijk niets vond erg saai enz ik kreeg ook maar 4€ en het is 2 uur werk miss langer of korter en ik zei is er mischien iets anders wat ik kan doen en toen trok mijn vader te stekker uit mijn computer en verstopte die ergens ik denk dat hij dit deed omdat hij dacht dat wat ik zei een excuus was om boos te zijn, maar ja im weet niet wat ik nog meer kan typen behalven help me en ik ga niks zeggen over kinderarbeid enzo ik wil gewoon een oplossing die mijn familie niet verpest want mijn vader is niet altijd boos op mij.

1 reactie

Hoi @xlucky02,

Wat vervelend dat je een krantenwijk MOET lopen. Ik heb een krantenwijk totaal iets langer dan een jaar volgehouden, maar dit was m’n eigen keus. Ik snap wel van je moeder dat ze wilt dat je werkt, dat is denk ik dat je dan meer weet hoe het allemaal gaat en dat je met geld leert om te gaan. Dat werd ook gezegd bij mij toen ik de krantenwijk niet meer had. Ik moest toen van m’n moeder weer een baantje zoeken, maar dat was eigen keuze naar welk soort baantje (en ik heb hier totaal geen probleem mee). Ik snap alsnog wel heel goed wat jij bedoeld.

Als 14-jarige zou je ook in de kassen kunnen werken, als je dat leuker lijkt? En je verdiend ook nog eens meer. Het enige nadeel daarvan is dat je vroeg op moet staan in weekenden / vakanties, maar de één kan hier goed tegen en de ander niet. Weet niet precies welke jij van die twee bent haha, maar misschien is het wat voor je?

Ik weet niet hoe de relatie is tussen jou en je moeder, maar misschien kun je het er met je moeder overhebben? Je zou kunnen uitleggen dat een krantenwijk niet echt wat voor jou is en je het niet ziet zitten. Misschien kun je voorstellen over die kassen? Of je vraagt haar of je zou mogen wachten tot je 15 bent (aangezien er dan veel meer mogelijkheden zijn qua baantjes). Je moeder heeft het er dan over met je vader, misschien stelt dat je meer gerust?

Of je kan gelijk naar je vader gaan en uitleggen waar je precies mee zit. Misschien zou je rustig met hem aan tafel kunnen zitten en samen tot een oplossing te kunnen komen, zonder ruzie? Ik ken hem niet en weet niet hoe hij is, dus weet niet hoe hij erop zou kunnen reageren, maar dat weet jij zelf het beste.

Ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen,

Succes meis!

Suzan (15) xx

Reageer