Ex-moslim homosexueel

  • 1 March 2017
  • 2 reacties
  • 394 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
ik zit hier al langer mee. Ik leef in een Moslim-Arabische familie als lesbienne die atheïstisch is maar toch een hoofddoek draagt.
Ik weet dat als ik uit de kast kom, ik het huis uit gegooid word. Ja, als ik m'n hoofddoek uit doe en zeg dat ik niet geloof en als ik zeg dat ik niet hetero ben, word ik het huis uit gegooid. Ik kan er niet meer tegen en wou al eerder weg lopen, maar waar heen? Weg lopen is al niet slim en nutteloos want op het einde, moet je toch weer terug.
Ik ben ook DOODSBANG dat iemand het leakt aan mijn familie.

Ik had ergens online gelezen dat er een opvang was voor ex-moslim jongeren , maar dat was rond 2005 en kan er niets meer over vinden.
Er is geen simpele oplossing, want elke oplossing waaruit de waarheid zal blijken zal mij op straat belanden.

Long story short, Ik heb een paar ideeën waarvan de eerste mij het beste lijkt.

-Ik woon thuis tot ik 18 ben en ga verhuizen en alleen wonen (dat is niet makkelijk, dat weet ik. Ben al 16, word 17 dit jaar. Studie in andere stad)
-Ik kom uit de kast en word het huis uit gegooid, kom terecht bij jeugdzorg (niet prettig, obviously)
-Als er een opvang is, daar heen gaan (wat waarschijnlijk er niet eens meer is)
-Ergens heen kunnen een keer in de week om andere jongeren in de zelfde situatie te kunnen spreken. Want ik stik van het alleen voelen.

Sorry voor dit rommeltje, ben een beetje geërgerd.

2 reacties

Hey,

Ik snap waar je het over hebt. Ik ben een 16 jarig meisje en ik kom ook een Arabisch, islamitisch gezin.
Ik zelf geloof ook niet, maar ik heb geen idee hoe ik dat moet vertellen. Ik heb een 2 zussen, waarmee mijn vader het contact al een aantal jaar mee verbroken heeft. Ze zitten beide in financiële problemen.
Ik zelf wil graag het huis uit, maar het is moeilijk een leven op te bouwen zonder geld, familie of steun in het algemeen. Als ik mijn diploma heb, wil ik graag gaan studeren en op kamers gaan, maar mijn ouders zijn daar zwaar tegen.
Mijn moeder zei toen: ''Wat nou? Als je ouder bent, ga je weg? Dan ken je ons niet meer? Je bent een schande voor de familie. Ga maar. Stik maar. Niemand die je komt redden in tijden van nood.''
Mijn vader zegt: ''Je gaat het huis niet uit. Er zijn alleen 2 uitzonderingen. Trouwen en de doodskist.''
Dus ik weet ook niet echt wat ik moet doen om weg te komen. Studeren gaat niet zonder geld, maar ik trek het ook niet meer om langer bij mijn ouders te blijven.
Ik voel me eenzaam en alleen in deze situatie.
Wow, Dit is dus erg herkenbaar voor mij.
Ik ben dus 14 en ben ook opgevoed in een strenge islamitische gezin.
Ik heb al een lange tijd het gevoel dat ik gewoon echt niet in islam kan geloven.
Ik weet zelf ook niet echt raad, ik weet amper of ik wel op mezelf mag wonen later fml.
Wat heb jij gedaan? Tis nu een jaar verder, ben erg benieuwd naar hoe je nu leeft.

Xx

Reageer