Dronken moeder

  • 22 May 2018
  • 2 reacties
  • 596 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo,

Ik ben een meisje van 16 jaar.

Ik denk dat mijn moeder alcoholist is.
's Avonds is ze altijd anders, praat ze met een dubbele tong en kijkt ze dwaas.

Net, (02:03) heb ik haar vanaf de straat naar binnen moeten halen, ze wou, voor de 2e keer, dronken in de auto stappen. Ik heb haar eerder verteld dat het me pijn doet om haar dronken te zien.. Ze gedraagt zich dan anders en is geen leuke moeder op dat moment. Ze zei dat ze dronk omdat ze problemen heeft met haarzelf. (Vechtscheiding, 2e relatie verpest, geen vrienden.) Dus ik accepteerde het en we zouden samen een oplossing zoeken. Maar helaas, ze is wéér gaan drinken. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen, ze is haar rijbewijs dus al kwijt omdat ze dronken is gaan rijden.

Naar een psycholoog gaan, of hulp zoeken durf ik niet. Want als zulke mensen erachter komen dat ze zoveel drinkt worden ik en mijn zusje weggehaald bij mijn moeder, en dan kunnen we nergens heen. We hebben namelijk geen contact meer met onze vader.

Heeft iemand tips hoe ik dit kan aanpakken?

2 reacties

Hey,
Er moet wel een oplossing komen, want dit kan echt niet. Je kunt misschien eerst naar een vertrouwenspersoon op school gaan. Deze kan je adviseren wat je het beste verder kunt doen.
Ook word je echt niet zo maar uit huis geplaatst als je dat niet wil. Als het die richting op gaat is het altijd zo dat jou wensen centraal staan en dat het belangrijkste is wat jij wil. Als jij niet uit huis wil gebeurd dat echt niet zomaar.
Ook bij de kinderrelefoon kun je hulp zoeken.
Jonah
Heyyy, mijn papa is ook alcoholverslaafd. Maar je moet het echt niet op jouw nemen. Ik weet dat je je mama wil helpen enzo maar zij is nog altijd de volwassenen. Typisch aan verslaafden zijn dat ze altijd leugens gaan vertellen en dat is ook moeilijk voor ons om te weten wanneer ze de waarheid spreken. Ik weet dat het pijn doet maar je moet haar loslaten. Je kan altijd met haar ouders praten erover en ik weet dat het dan voelt alsof je haar verkleint maar dat is echt niet zo, haar ouders zouden dan met haar over een ontwenningskliniek moeten praten want dat is echt de enige oplossing. Mijn papa drinkt nu al 10 jaar zwaar en hij is 40 geworden maar fysiek is hij 80. Ze verpest haar leven en zo gaat het snel gedaan zijn. Mijn papa gaat echt geen 10 jaar meer leven hoor! Natuurlijk hoop ik van wel maar hij is echt slecht bezig! Hulp zoeken is echt moeilijk, dat weet ik want je wilt het zelf doen maar het is echt zwaar! Kben in een depressie beland (ben er nu uit) maar je moet echt iemand anders zoeken om je te helpen. Ik weet echt hoeveel pijn dat dat doet. Geloof me maar probeer het voor mij, alstublieft?

Groeten Zon

Reageer