Vraag

Doen jullie ook aan chores at home?

  • 11 April 2024
  • 12 reacties
  • 125 Bekeken

Reputatie 7
Badge +14

Moeten jullie Ik  verplicht klusjes doen?

Is dat ook voor geld?

 

Als klusjes doe ik de vaatwasser uitruimen en de vaat afdrogen.

En ik moet m'n kamer opruimen en stofzuigen.

Ik help ook graag in de tuin.

 

Wat doen jullie?

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 


12 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hii!

Ik heb zeker klusjes die ik thuis moet doen! Ik gooi vaak het afval weg, doe soms een kledingwasje en mijn eigen bedden was doe ik altijd zelf. Ook mijn kamer opruimen en schoonmaken is mijn eigen taakje en ik help vaak met het afdrogen en soms afwassen van de afwas (want dat doen we nog met de hand😅). 

Krijg daar geen geld voor en dat hoeft van mij ook helemaal niet. Ik help graag thuis en als we allemaal een beetje doen in het huishouden maken we het voor ons allemaal wat makkelijker :)

Liefs van ItsJustMe <3

Reputatie 5
Badge +1

Hi 

Ik moet helpen met afwassen/drogen (de vaatwasser is kapotgegaan😒) en moet men kamer(s) vaak opruimen. ik moet ook soms helpen met koken. Ik krijg hier geen geld voor maar dat hoeft van mij ook niet.

Groet Raar

Reputatie 7
Badge +14

Leuk @ItsJustMe!

Oh ja vergeten! Ik breng ook het oud paier en glas weg. (naar de papier/glasbak)

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +14

Hey! Ik help met de meeste dingen wel mee. We zijn ook met ons tweetjes dus dan is dat ook wel leuk.  Ik hoef er ook zeker geen geld voor. Mijn mam werkt onregelmatig dus ik probeer wel de meeste dingen ook te kunnen.  Alleen strijken nog niet xd en  het afstoffen van 2 kasten en bv alles op haar slaapkamer doet zij zelf en moet ik uit de buurt blijven 😉 verder help ik eig met alles wel. Doe mijn kamer ook zelf. Ik houd erg van netjes ☺️

Liefs, Tover xxx

Reputatie 7
Badge +8

Hey @Wees Jezelf Bij Noah ,

Ik heb niet verplicht klusjes maar doe uit mezelf gewoon wel dingen. Opruimen, schoonmaken, klussen enzo. De afwas en was doen wel altijd mijn ouders en help ik eig nooit mee. 

Reputatie 5
Badge +2

Ja, maar het is niet verplicht. Ook krijg ik er geld voor.

Reputatie 5
Badge +2

Oh, en ik doe vaak de afwas of de cafe opruimen! (want we hebben een cafe)

Reputatie 7
Badge +8

 Hoi @Wees Jezelf Bij Noah ,

 

ik vind het niet erg om te helpen, maar als ik iets leukers kan verzinnen dan doe ik liever iets anders.

Als mama iets vraagt doe ik het meestal wel, liefst voordat papa me er nog even aan herinnert….

Maar, soms is het echt stom. Zeker sinds ik bij mijn broertje slaap, omdat mijn kamer wordt verbouwd. Nou ja, eigenlijk worden alle kamers verbouwd en ben ik de enige die niet meer een eigen kamer heeft. En mijn broertje dan, maar, das anders. Mijn oudere broers mogen steeds in een andere eigen kamer en ik niet.

Dus, ik zit nu ‘opgescheept’ met de rommel die mijn broertje maakt. Daarvoor maakte ik alleen mijn  eigen rommel en moest ik alleen die opruimen…. Toen ik pas bij mijn broertje sliep zei ik tegen mama 'Jarno (nepnaam) laat zijn onderbroeken en vieze sokken overal slingeren. Als ik in bed ga liggen als ik moe ben dan lig met mijn gezicht ineens op een onderbroek van hem of een vieze sok'. Ik dacht dan zegt mama er wel wat van, maar die zei ‘ik weet het goed gemaakt. Dan benoem ik jou tot chef vuile was en dan kan jij mooi alle vuile was van jou en je broers elke dag even in de wasmand stoppen. Daar ben ik dus mooi klaar mee...dus even een tip voor jullie allemaal: kijk uit voordat je ergens over gaat klagen. Voor je het weet ben je de pineut.

Ik bedoel het is maar 5 minuutjes werk per dag, maar ik zit iedere dag met mijn vingers aan stinksokken, gedragen  onderbroeken  waarvan je niet weet wat er allemaal mee gebeurd is en t-shirts van 4 pubers (ja, ik heb 3 broers) in mijn handen en ben ik ook  ineens chef van 'was opvouwen’ omdat ik laatst vroeg hoe je een t-shirt op moest vouwen…. Ik ga maar niet vragen hoe je een overhemd opvouwt, want voor ik het weet ben ik straks ook chef van de afdeling strijken.

Ik klaag dus maar niet meer ergens over, want papa en mama zeggen ook wel eens dat ze niet overal altijd zin in hebben en doen het dan toch voor ons 🙂.

Ik doe dus liever dingen die ik zelf leuk vindt op een moment dat ik dat wil. Ik heb van de week zelf aangeboden om te helpen met plantjes in de tuin en de bloembakken te zetten. Ik zag 3 van bakjes met planten staan op het terras, dus ik dacht ‘dat is te overzien. Het is lekker weer en dit kan ik lekker buiten doen in mijn korte broek’.

Wat ik niet wist is dat mama de hele auto (met naar beneden geklapte achterbank) ook nog vol had staan met plantjes 🙄. Toen heb ik mijn t-shirt ook maar uitgetrokken en heb een halve middag plantjes geplant.

Ik heb er niks mee verdiend, nou ja,  ik ben al een beetje bruin(er)  geworden, ik heb een dak boven mijn hoofd, krijg te eten en kleren, een fiets, een telefoon, een abonnement en elke dag een kus en knuffels, dus ja, ik heb niks om over te zeuren 😉.

Ik ben wel blij eigenlijk.

Goed trouwens van jullie allemaal die hier gepost hebben dat jullie uit jullie zelf altijd helpen.

I got the message en ga nooit meer klagen, behalve dan net nog even omdat er geen bananen meer zijn…..vanmorgen waren er nog 6, eentje heb ik opgegeten voordat ik weg ging en eentje heb ik mee genomen naar school. Sinds ik thuis ben gekomen heb ik er 2 gegeten, om dat ik omviel van de honger en ik geen chips mocht van mama, dus waar zijn die andere 2 bananen gebleven???? 😂

ik ga zo uit mezelf (NOT) boodschappen doen en als ik toch bananen ga halen dan kon ik gelijk nog wat andere dingen meenemen zei mama.

Wij zijn echt een team zei mama en  dan wil ik soort van boos doen, maar dat kan ik dan niet meer als mama zegt 'dat ze zo blij is met me is en me een kus geeft en even lekker met haar hand door mijn haar gaat en ze weet dat ik daar altijd net zo lang aan zit te friemelen totdat het precies zo zit als ik wil…..en ze weet dat ik het haat als iemand mijn haar door elkaar doe, maar vandaag ga ik zonder mijn haar goed te doen gelijk naar de winkel. Fluitend...nou ja, totdat ik mijn teen stootje tegen een hamer …. wie laat er nu weer een hamer midden in de keuken op de grond rondslingeren… oh, ik weet het al weer.. die had ik even daar neergelegd toen ik een banaan wilde pakken . Dus, die heb ik uit mijzelf ook maar even opgeruimd en daar hoor je niemand over…..

Love you all 😘

Bisous, bisous (ja, ik volg soms een Franse jongen op yt en die zegt dat ook altijd als ie afscheid neemt en ik vind dat zo cute en hij doet dan ook van die handkusjes geven, dus die moeten jullie er even bij denken)

😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘

zo lang verhaal en niks gezegd (of misschien zit de boodschap een beetje verstopt), nu ga ik bananen halen en ze verstoppen, want anders eten mijn broers ze allemaal op 😂, die apenkoppen 🙈🙉🙊, ze weten nooit ergens iets van als ik 🐵 ze iets vraag, bananendieven zijn het

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer

Reputatie 7
Badge +14

Hey @SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

Ik vind het ook zo kut als mijn moeder dat doet 🙄

Leuk dat je in de tuin bezig bent geweest!

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +17

Heb geen verplichte klusjes maar ik help wel mee met afwassen, stofzuigen, dat soort dingen. Dat doen we al sinds we heel klein waren dus het is eigenlijk vanzelfsprekend voor ons. Slaapkamer moet ik ook zelf bijhouden (stofzuigen, bed afhalen)

Reputatie 7
Badge +8

Hoi @Wees Jezelf Bij Noah ,

Ik vind het ook zo kut als mijn moeder dat doet 🙄

ja echt stom en oma doet het ook en dan zegt ze ook nog erbij 'wat zit je haar leuk',  maar dat zit het dan natuurlijk helemaal niet meer leuk  😩 en dan begint opa te lachen en geeft me een knipoogje, dus ja, dan vind ik het weer wat minder erg 😉

 

Leuk dat je in de tuin bezig bent geweest!

 

ik vind het best leuk om te doen, soms doe ik ook grasmaaien en verder doe ik vaak boodschappen

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

 

 

Reputatie 5
Badge +3

Moeten jullie verplicht klusjes doen? ja

Is dat ook voor geld? nee

 

Als klusjes doe ik de vaatwasser uitruimen en de vaat afdrogen.

En ik moet m'n kamer opruimen en stofzuigen.

Ik help ook graag in de tuin.

 

Wat doen jullie? stofzuigen hele huis, badkamer boven schoonmaken (waaronder wc, wasbak spiegel etc.) kamer opruimen, bed opmaken, vaatwasser in en uitruimen. soms afwassen, in de tuin helpen (onkruid plukken, nieuwe planten planten, grasmaaien, etc.) kleden uitkloppen, ramen wassen, kippen en katten (eten en drinken geven, hok schoonmaken etc.), en zo kan ik nog wel even doorgaan.

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah  Liefs terug @anoniemeboy14 

 

Reageer