Vraag

broertje gameverslaafd

  • 1 June 2022
  • 2 reacties
  • 67 Bekeken

Reputatie 4
Badge +3

Heyy, ik heb een broertje van 9 die behoorlijk game verslaaft is. Hij kan niks zelfstandig, hij durft niet eens de trap op te lopen zonder dat er iemand meegaat. En hij word er ook nog eens heel bijdehand van. Als t aan hem ligt zit hij 24/7 achter een scherm en eet hij geen eens als ie honger heeft. 

Doordat hij altijd de beeldschermen inpikt kan ik nooit eens gamen. Me ouders zeggen dan ook nog dat ik minder moet gaan gamen en meer met school bezig moet gaan want ik sta op afstromen. Maar ik heb juist ontspanning nodig om goed te kunnen presteren. 

Heeft iemand hier tips voor? O ja mn ouders weten hiervan alleen doen ze er bijna niks tegen.

alvast bedankt! <333


2 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi

je schrijft dat je broertje niet alleen de trap of durft, waarschijnlijk met de aanleg dat de spellen die hij speelt niet geschikt zijn voor zijn leeftijd, begin daar eens mee; ervoor zorgen dat de spellen die hij speelt hem niet onrustig kan maken maar hem alsnog kunnen amuseren. Als je dat voor elkaar kan krijgen, ben je al heel ver. Bij etenstijden kan je de wifi uitschakelen zodat hij geen andere keuze heeft dan naar beneden te komen (tenzij hij offline/singleplayer spellen speelt). 

Reputatie 1
Badge

Heyhai!

Wat jammer dat je (bijna) altijd met je broertje moet meewandelen!

Ik zou zelf eerst praten met je ouders over eventuele schermtijd, voor je broertje & jou. 

Ik snap dat je het nodig hebt om te presteren maar ik denk zelf dat schermtijd de beste oplossing is om niet meer te discussiëren met je ouders, ook kunnen je ouders eventueel met een psychiater gaan praten over je broertje.

 

Hopelijk helpt dit!

Veel succes!

Reageer