Vraag

broer gepest?

  • 3 June 2023
  • 11 reacties
  • 118 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9

hey ik ben een meisje van 13 en ik  heb een broer van 15. alleen ik heb het gevoel dat hij wordt gepest. hij heeft steeds vaker verhalen van dat ze hem bijvoorbeeld een steenbok noemen. zijn sterrenbeeld is dat wel maar dat heeft hij nog nooit op zijn school verteld. hij zegt dat hij geen vrienden heeft terwijl hij vroeger bijna met iedereen die hij tegen kwam vrienden werd. ik durf niet met hem erover te praten omdat ik bang ben dat hij verkeerd reageert of dat hij moet huilen. ik vroeg hem laatst of hij wist dat ik van hem hield. hij zei toen met een hele schorre stem dat hij er niks van merkte dat ik van hem hou.

heeft iemand tips hoe ik met hem een gesprek kan starten of hem meer kan tonen dat ik van hem hou?

groetjes mij


11 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Vlgns mij maak je een beetje druk, dat is niet echt pesten maar meer een soort plagen van hun, ik bedoel.

Ik word ook uitgescholden met het n woord door zielige incels omdat ik half zuid afrikaans ben, wat ik apart vindt want ik heb blond haar blauwe ogen en blanke huid😂 

Als hij 15 is begrijpt hij echt wel dat hij ze gewoon moet negeren hoor 

 

En als er toch iets is dan kun je altijd tegen hem zeggen dat ie bij jou terecht kan.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi,

ik denk dat je misschien nog even moet wachten, kijken of je andere verschijnselen ziet. Bijvoorbeeld:

  • Hij doet zich ‘s ochtends vaak ziek voor om niet naar school te hoeven
  • Hij verteld niet veel over school of vrienden
  • Haalt slechte cijfers
  • Weinig motivatie voor school werk
Reputatie 7
Badge +9

die verschijnselen ga ik nooit zien omdat we niet in het zelfde huis wonen. want hij heeft verschillende soorten autisme waaronder ADHD en PDD-nos. zijn cijfers zal hij nooit aan mij laten zien behalve als hij geld wil. ik merk wel dat hij zegt dat hij veel zin heeft in school terwijl ik dan van mijn moeder hoor dat de begeleiders daar hebben gezegd tegen haar dat hij weer moest nablijven omdat hij telaat was gekomen. hij verteld wel maar over 1 vak maar dat is om mij jaloers te maken. maar over vrienden zegt hij niks. of dat hij ze niet heeft als ik erom vraag. hij is de laatste tijd wel vaker ziek. want dan bellen we en dan vraag ik heb hoe als het op school was en dan zegt hij dat hij ziek is. ik ken hem ondertussen al meer dan 13 jaar dus ik merk wel of hij ziek is of niet. maar daar zeg ik niks van omdat hij dan boos wordt.  huiswerk heeft hij niet omdat hij op een speciale school zit dus logisch dat hij daar geen motivatie voor heeft.

Reputatie 7
Badge +9

en hij kan wel 15 zijn. maar hij gedraagt zich soms als een 5 jarig kind daar zijn autisme

Reputatie 7
Badge +9

en hij kan wel 15 zijn. maar hij gedraagt zich soms als een 5 jarig kind daar

Als hij een 5 jarig kind is dan zou hij zoiezo niet op de middelbare school zitten lijkt me toch? En zo wel dan zou jij je niet zorgen hoeven te maken, dat moeten die begleiders.

Reputatie 7
Badge +9

Hij is 15 jaar maar hij gedraagt zich een stuk jonger

Reputatie 7
Badge +9

Ja dat kan, maar als ie jonger is in zn koppie vind ik het een heel slecht idee om heb op de middelbare te zetten.

Reputatie 7
Badge +6

@benebird 

Hoi,

Let je aub op de forumregels en adviezen? Je gaat off-topic. 
De topicstarter geeft aan dat haar broer op een speciale school zit. Het gaat in dit topic over dat haar broer gepest wordt, en hoe hem te helpen. Reacties daarop zijn helpend.

Alvast bedankt. Groetjes, Mariska 

Reputatie 7
Badge +9

Oh sorry, ik had dat over het hoofd gezien. Had ik maar iets beter moeten lezen. Maar hoebedoelt ze "speciale school" is dat iets zoals agora, of is dat letterlijk een school voor kinderen met een beperking?

Maar dan alsnog, je hoeft je geen zorgen te maken. Als hij wordt gepest lijkt mij dat jij je daar als laatst druk over moet maken. En als je echt denkt dat er echt iets aan de hand is kan je altijd tegen hem zeggen dat jij er voor hem bent toch?

Reputatie 7
Badge +17

Dit klinkt misschien lullig maar dit zijn zaken waar jij niet zo heel veel aan kunt doen, behalve laten merken dat je er voor hem bent. Het is simpel gezegd niet jouw taak om zijn problemen op te lossen of hem te beschermen.

heeft iemand tips hoe ik met hem een gesprek kan starten of hem meer kan tonen dat ik van hem hou?

Volgens mij doe je al goede pogingen om met hem te praten maar als hij dat niet wil houd het op, en dat moet je ook accepteren. Hoe vervelend dat ook is. Ik denk dat je moet proberen het een beetje los te laten. Laat hem merken dat hij altijd bij je terecht kan als hij wil praten en laat het verder aan hem over.

 

Reputatie 7
Badge +9

-onnodige quote verwijderd-

Ik heb een kleine update over het pesten. Hij heeft gister verteld dat hij per ongeluk eens een keer een bal tegen iemand aan trapte. Diegene zei dat als hij het nog eens zou doen dat ze hem af ging maken. Ik heb hem later gevraagd of hij werd gepest. En zijn antwoord was ja. Nu wil ik iets doen omdat ik zelf ook wordt gepest en het wel MIJN broer is. Ik weet alleen niet wat ik moet doen.

Reageer