Beantwoord

bijna elke dag ruzie met moeder

  • 26 December 2019
  • 4 reacties
  • 310 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo, 

Ik ben 14 jaar oud en heb thuis wel wat problemen tis niet heel erg ofzo maar ik wordt der wel gek van. Bijna iedere dag heb ik wel ruzie met mijn moeder soms klein maar soms loopt t ook wel is uit tot iets ergs groot. Ik merk dat dit best wel gevolgen op mij heeft en dit wil ik niet... heeft iemand tips om de ruzies te verminderen/ de gevolgen op mij te stoppen?

icon

Beste antwoord door Anonymous 27 December 2019, 13:33

Bekijk origineel

4 reacties

Halo Beetjeanoniemwel :)

Waarover heb je zoal ruzie met je moeder? Je kan het misschien met je moeder bespreken dat het misschien mogelijk anders kan.

-Dr8gon99

Reputatie 2
Badge +1

Ik heb dit ook, maar het was bij mij wel ineens een stuk minder. Mijn ouders zijn best stug, en ik ben gewoon totaal anders (en welleens dwars ;)), en dat botst gewoon. Hoe kut het ook is, probeer je ouders, in ieder geval een beetje meer, te begrijpen, en hoop dat ze dit terug doen.

 

 

Hey,

 

ik zie dat je 13/14 jaar oud bent. Ik denk dat veel ‘pubers’ dit met hun ouders hebben. Ik zelf heb ‘t ook heel erg en hiervoor ga ik naar een begeleidster die bij hier heel erg bij helpt. 

Wat ook een aanrader is:

Spreek met je moeder af dat als je boos wordt gewoon even naar je kamer mag gaan om af te koelen.. Zodra jij voelt dat het weer zover is loop je naar je kamer en ga je gewoon even iets voor jezelf doen. Zo kun je even rustig afkoelen en na 10 minuutjes (of hoe lang jij nodig hebt) terug te gaan naar je moeder en over de ruzie te praten. 

Dit heeft mij heel erg geholpen en raad dit dan ook heel erg aan, deze methode heeft mij al heel veel ‘erge’ ruzies voorkomen.

 

Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen, verder wens ik je nog succes en hoop dat je de methode uitprobeert.

 

→ Tim

Badge

Hey

Ik heb zojuist ook weer een ruzie gehad

Ik heb het dus ook

Het is voor mij ook vervelend

Ik zou zeggen, schrijf een brief waarin je uitlegt hoe je je voelt

Je kan dit!

-Britt

Reageer