Vraag

Bekeren tot islam

  • 22 February 2022
  • 9 reacties
  • 731 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo allemaal <3
Ik ben 15 jaar en nederlands en ik zit er al heel lang over na te denken om te bekeren naar de islam en ik wil het zo graag maar ik weet niet of mijn ouders het wel accepteren…

vanmiddag uit school heb ik het er met mijn vader erover gehad(ik woon bij mijn vader) en hij zegt dat ik nog te jong ben om me te bekeren met zo n grote beslissing.

ik baal ontzettend want ik wil zo graag bekeren en ik weet niet wat ik moet doen :(

 

weten jullie misschien wat ik kan doen? :(

 

groetjes 
.


9 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Heey,

ik heb niet heel veel verstand van dit onderwerp maar ik zag dat niemand gereageerd heeft.

Ik denk dat het wel een grote beslissing is, maar als je er echt goed over na hebt gedacht is het vgsm gewoon volledig jouw keuze. 
je zou misschien kunnen wachten, tot je wat ouder bent, en er nog wat langer over na denken. 
maar als je je bekeert tot een bepaald geloof, betekent dat dat je er dan voor de rest van je leven aan vast zit, of kan je dat ook weer soort van terugdraaien?

ik zou het er gwn nog een keer met je vader over hebben, dat je er echt goed over hebt na gedacht, en dat dit iets is wat je echt heel graag wil.

groetjes,

Kwakend1tje

@kwakend1tje 

Heeft gelijk 

Je moet gewoon even wachten tot je wat ouder bent

Je vader zei niet dat je het niet mocht

Alleen dat je moet wachten 

Misschien heeft je later spijt van en kan je niet meer terug

Soms hoort het ook bij de puberteit 

 

Zelle

 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi ik heb geen verstand van het geloof dat je noemt  maar je kan anders eerst eens proberen of het bij je past ? Volgens mij heeft het best gevolgen zeker als je een meisje bent om in sommige geloven  te stappen.  Misschien kun je eens denken van waarom wil ik dat eigenlijk? Wat wil ik daar vinden ?  En je kan ook andere kerken bekijken die er op lijken ik ken ene jongen die is boeddist geworden en daar heel gelukkig mee maar die heeft eerst bij allerlei geloven gekeken wat hij er van vond. Misschien heb je hier wat aan :)

Grtz liefs Julian X

Het is geweldig dat je interesse hebt om te bekeren tot de islam en dat je open staat voor spirituele groei. Het is begrijpelijk dat je bezorgd bent over hoe je ouders zullen reageren. Hier zijn enkele stappen die je kunt overwegen om deze overgang makkelijker te maken:

  1. Onderzoek en begrip: Zorg ervoor dat je een grondig begrip hebt van de islam, zijn principes, en wat het betekent om een moslim te zijn. Lees de Koran en verdiep je in de leer van de religie.

  2. Praten met je ouders: Probeer opnieuw een rustig en begripvol gesprek te voeren met je vader. Leg uit waarom je deze keuze wilt maken en deel je gedachten en gevoelens met hem. Misschien kan hij je bezorgdheid beter begrijpen als je je redenen met hem deelt.

  3. Ondersteuning zoeken: Zoek naar lokale moslimgemeenschappen, moskeeën of islamitische centra waar je mensen kunt ontmoeten die je kunnen begeleiden in je spirituele reis. Het kan helpen om contact te leggen met andere bekeerlingen, omdat zij vergelijkbare ervaringen hebben doorgemaakt.

  4. Informeren over religieuze praktijken: Leer meer over de dagelijkse praktijken en rituelen van de islam, zoals gebeden en vasten. Dit zal je helpen je voor te bereiden op de overgang.

  5. Geduld en begrip: Het kan zijn dat je ouders tijd nodig hebben om aan het idee te wennen. Blijf geduldig en begripvol, en blijf openstaan voor hun zorgen en vragen.

  6. Zoek professioneel advies: Als je het gevoel hebt dat je ouders nog steeds niet openstaan voor je keuze, kun je overwegen om professioneel advies in te winnen, bijvoorbeeld van een religieuze leider, een counselor of een vertrouwenspersoon op school.

Onthoud dat je keuze om te bekeren een persoonlijke is en dat het belangrijk is om te handelen op een manier die voor jou goed voelt. Spirituele groei is een reis, en het kan tijd kosten voordat je ouders volledig begrijpen en accepteren wat deze reis voor jou betekent. Veel succes en groetjes!

 

Ik hoop dat dit je zal helpen.

 

Groeten

Hallo, ik lees nu pas je topic. Ik vertel je wat dingen die het heel simpel maken voor jezelf waarom Islam de waarheid is. Ik ben Islamitisch opgevoed, maar voerde het niet regelmatig uit. Rond mijn 15e stopte ik zelfs met geloven in God. Maar toen las ik wetenschappelijke feiten die in de Quran stonden die de profeet Muhammed, vrede zij met hem, nooit kon weten met de technologie van toen.

Zoals hoe elk levend ding uit water bestaat (21:30). Als je naar de wolken kijkt, lijken ze heel licht, maar we weten dat diezelfde wolken meer wegen dan een kudde olifanten. Muhammed, vrede zij met hem, bracht dat wolken zwaar waren (13:12 en 7:57). Hij vertelde ons hoe de embryo ontwikkelt in de baarmoeder in verschillende plekken in de Quran (23:12-14 en 39:6 en 75:37). Vele voorspellingen die de profeet ons vertelde oa. Ook dat de Quran die we vandaag hebben dezelfde is als in de tijd van de profeet, dus de boodschap in de Quran is niet veranderd.  

Nu over je ouders. Allah geeft daar antwoord op in de Quran. Allah zegt in de Quran: And We have commanded people to ˹honour˺ their parents. Their mothers bore them through hardship upon hardship, and their weaning takes two years. So be grateful to Me and your parents. To Me is the final return. (30:14)

Dus Allah vertelt ons dat we moeten luisteren naar onze ouders en dat we aardig met ze moeten zijn. In de volgende vers zegt Allah: But if they pressure you to associate with Me what you have no knowledge of, do not obey them. Still keep their company in this world courteously, and follow the way of those who turn to Me ˹in devotion˺. Then to Me you will ˹all˺ return, and then I will inform you of what you used to do. 

Allah zegt volg ze dus niet indien het niet in lijn is met Islam. Dus jij wilt moslim worden, Alhumdullilah je hebt de Waarheid gevonden. Dit, Islam,  is de Waarheid en Allah zegt dat dit het enige is wat geaccepteerd wordt . 'And whoso seeks a religion other than Islam, it shall not be accepted from him, and in the life to come he shall be among the losers.' (3:86)

Mijn advies is dat je bekeert, met overtuiging dat dit de Waarheid is, en leer dan meer over Islam, zodat je dan aan je vader kan uitleggen waarom je moslim bent geworden.  Neem dan ook je tijd met het vertellen dat je moslim bent geworden. In het begin is je overtuiging fragiel en zwak, dus zal je snel kunnen stoppen met moslim zijn. Licht jezelf in voordat je je bekering openbaart.

Fijne dag broeder

Reputatie 1
Badge +1

@mrnice 

hoe oud was Aisha?

 

Reputatie 1
Badge +1

ik heb er geen probleem mee hoor, maar waarom denk je dat Islam de waarheid is, of vind je het er gewoon mooi uit zien, want dan kun je beter gewoon lekker atheist blijven

 

@mrnice

hoe oud was Aisha?

 

'Hoe hoe was Aisha?' is een incomplete vraag. Als je vraagt naar haar leeftijd toen ze trouwde was dat 9 jaar. Ik snap alleen niet waarom je hier naar vraagt? Kan je dat uitleggen?

Badge

Doe het niet

Bekeer tot de Orthodoxe of Katholieke kerk (Christelijk)

De bijbel is veel betroubaarder dan de quran (idk hoe je het spelt)

De maan is aan het roesten (bewezen door nasa) Dit staat aangegeven in de bijbel  door een stofje genaamd hematite Wat was een van de eerste talen waar de bijbel in werdt vertraald Grieks!

ALs je hematite vertaalt naar het grieks krijg je bloed en dat is exact wat er in de bijbel staat (Handelingen 2:20)

De bijbel vertelt over dat de Euphrates zouu opdrogen Openbaringen 16:12

 

 

Reageer