Vraag

argumenten om drank te mogen

  • 2 October 2021
  • 5 reacties
  • 158 Bekeken

Reputatie 1
Badge +2

hey ik ben een meisje van 13 (ik zit in de tweede) en ik ga naar een slaap feestje van een vriendin, en zei wil met iedereen 1 flesje flugel doen alleen haar moeder wil van iedere ouder toestemming en ik mag niet van m’n ouders omdat ze het onzin vinden en me te jong vinden. heeft iemand goeie argumenten waardoor ik het wel zou mogen?


Dit topic is gesloten

5 reacties

Hallo Laram123 :)

Leeftijdslimiet van 18, sorry, je moet nog 5 jaar wachten. Er zijn geen argumenten waarom je het wel zou mogen. Wel goede argumenten waarom je het niet zou moeten doen.

  • Je bent nog in de ontwikkelingsfase.
  • Leeftijdslimiet van 18, vastgesteld door de overheid.
  • Je kunt het ook gezellig hebben zonder drank.
  • Verschillende risico's, van comazuipen, tot sepsis en hersenbeschadiging.

-TheMightySlayer <3

Reputatie 1
Badge +2

Hallo Laram123 :)

Leeftijdslimiet van 18, sorry, je moet nog 5 jaar wachten. Er zijn geen argumenten waarom je het wel zou mogen. Wel goede argumenten waarom je het niet zou moeten doen.

  • Je bent nog in de ontwikkelingsfase.
  • Leeftijdslimiet van 18, vastgesteld door de overheid.
  • Je kunt het ook gezellig hebben zonder drank.
  • Verschillende risico's, van comazuipen, tot sepsis en hersenbeschadiging.

-TheMightySlayer <3

ja hier heb k precies niks aan, en ik ga met niet in comazuipen het gaat over EEN flugel

Reputatie 5
Badge +4

Je ouders zullen vooral bang zijn dat het uit de hand loopt , denk ik

Haai Laram123,

De vraag die je beter kan stellen is, waarom wil je dat zo graag? Is dat gewoon voor de gezelligheid, omdat iedereen het doet, omdat je nieuwsgierig bent, iets anders misschien wel. Ik snap jullie beide kanten, jou ouders willen jou beschermen voor wat er allemaal kan gebeuren, en jij bent jong en wil wat. Ik weet niet hoe vrij je kunt zijn thuis, maar als je de mogelijkheid hebt zou ik er met ze over praten, en echt op in gaan waarom het niet zou mogen. Kijk, dat de wet zegt dat je 18 moet zijn, oké dat weet iedereen. Maar waarom staat de wet op 18? Heb het daar maar eens over. 

Ik kan je één ding vertellen, pas op met wat je doet en blijf praten. Ik ben op mijn 16e begonnen met drinken, en heb nu een serieus drankprobleem, yay. Ik heb niet de vrijheid gehad om goed te kunnen praten hierover en heb dus alles achter de rug om van mijn ouders gedaan. Wat je ook doet, dat is géén aanrader, ik zit echt in de shit nu namelijk. 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, en heel veel plezier op je feestje!!

X Loes

Reputatie 6
Badge +4

Hai allemaal, dit topic wordt gesloten in verband met forumregel 9: Plaats geen illegale, schadelijke, triggerende en/of choquerende (seksuele) inhoud of links op het forum. Dit is een oproep tot ‘illegaal handelen’ (een wet overtreden) en dat is niet de bedoeling.