Afvoer verstopt na schaamhaar scheren. Hoe krijg ik het weer goed?

  • 15 May 2024
  • 35 reacties
  • 600 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9

Hoi iedereen,

 

ja, beetje raar verhaal misschien, maar ik (Mees) had samen met mijn broer Mats vanmiddag gemountainbiked of met een t idk en we kwamen thuis en gingen samen even douchen. Dat doen we wel vaker, want anders moet je op elkaar wachten en het kost ook minder water. Oh ja, alle namen zijn nep.

Dus Mats zegt op een gegeven moment ‘ik ga gelijk mijn schaamhaar even scheren’. Ik weet dat hij dat af en toe doet, maar ik was er nog nooit bij geweest.

Ik zeg 'dan doe ik het ook gelijk’. Ik wilde alleen even mijn balhaar (de moeite niet, maar toch) even weghalen en de rest een beetje netter maken. Dus, ik begin, maar ik heb dat nog maar 1 keer eerder gedaan, dus het ging helemaal scheef en uiteindelijk vroeg ik Mats om hulp.

Als ik bij gym onder de douche ga op school wil ik niet voor gek lopen.

Hij pakt het scheermesje en zegt dat ik het strak moet houden, maar kennelijk doe ik niet wat hij vraagt en omdat het niet opschiet, zegt hij ‘ik doe het zelf wel even, als je het goed vindt. Nou ja, ik vertrouw hem wel dus laat hem zijn gang gaan. Hij pakt mijn piemel om alles strak te houden en binnen no time is alles netjes.

Daarna was hij aan de beurt en hij zei 'nou is het jouw beurt, want anders leer je het nooit’ Bij hem kwam er redelijk wat haar af en op een gegeven moment begon het water omhoog te komen bij de afvoer. Eerst dachten we dat het zo wel weer zou zakken, maar dat deed het niet echt. Toen hebben we de kraan maar dicht gedraaid en nu weten we niet wat we moeten doen.

 

Papa en mama zijn naar een of andere bijeenkomst en blijven daar ook slapen.

 

We zien wel zo'n rooster, maar we zien geen schroefjes en we kunnen het er ook niet uit krijgen.

We zijn bang als we er een schroevendraaier tussen steken dat het kapot gaat.

 

Wie weet hoe dat werkt en dat alles heel blijft.

 

Ik ga zo wel een foto sturen van dat rooster.

 

Alvast bedankt en als het snel kan dan graag, want we willen nog douchen als het kan.

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

 

 


35 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Haha 🤣 geweldig. @SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer  dat je de afvoer hoort is prima, zolang je hem maar niet minuten lang nadat je de kraan uit hebt gezet blijft horen. Want dan is ie aan het verstoppen 😧. Ik ben het met @tim16  eens die kleine haartjes kan de afvoer wel aan xD. En anders toch weer de handige tips van @Tover01  er bij pakken 💪

Groetjes liefs Tartan X 

Reputatie 7
Badge +18

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer Een trimmer. Ja, dat kan ook.

Veel plezier met F1 nog.

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @tim16,

 

papa heeft zo'n strimmer of hoe heet dat.

Misschien doe ik het daar wel even mee, gewoon buiten op het gras ofzo.

Bedankt voor de tip 😉 en nu weer snel terug naar de F1 in Silverstone

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

 

Reputatie 7
Badge +18

ik wil net als Mats en Kenji (nepnamen) ook alles weg doen, denk ik, maar weet nog niet zeker of ik het zelf ga doen in onze douche.

Je zou het ook eerst kunnen bijknippen boven de wc bijv. en de rest wegscheren onder de douche. Die korte haartjes zou de afvoer wel aan moeten kunnen.

Dat je het water hoort wegstromen lijkt me een goed teken. Het kan zijn dat het rooster sws al een beetje verstopt was en dat jullie schaamhaar ‘de emmer deed overlopen’ 😂

Maar goed, je weet nu iig hoe je de afvoer moet schoonmaken. 😅

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @NoahLovesYou ,

als jij plopper zegt dan moet ik weer lachen, alleen dat woord al 😅

 

 

hoi @Tartan14 ,

je kunt beter iets leuks lezen dan dat je er pillen voor moet nemen en ik moet er zelf ook wel weer om lachen, ook al is het alweer 6 weken geleden ofzo en mijn schaamhaar is wel weer aan de beurt, vind ik…

ik wil net als Mats en Kenji (nepnamen) ook alles weg doen, denk ik, maar weet nog niet zeker of ik het zelf ga doen in onze douche.

Ik kan het ook op de camping in de buurt doen…..wel zo veilig 😉

 

hoi @Tover01 ,

zoals @Tartan14  zegt ben je best wel handig en hebben Mats en ik daar zeker wat aan gehad.

Je hebt gelijk dat de moderatoren alles wat wij schrijven ook lezen  en ik wens ze daar sterkte bij.

Ik denk ook wel dat ze wat hebben aan al onze ervaringen...🙄

 

Nou ja, ik wilde jullie 3 nog even bedanken voor jullie reacties, want ik zag dat ik dat nog niet echt had gedaan 😀

 

Btw, Mats en ik hebben het rooster er ook al een paar keer weer afgehaald om alles schoon te maken, maar er zat nu nauwelijks iets in. Alleen lange haren van mij een klein beetje. Ik ben de enige die daar doucht en lang haar heeft, dus ik kan niemand anders de schuld geven….alhoewel…..de vriendin van Menno heeft ook lang haar…..🤔

Je kunt nu wel horen dat het water weg stroomt. Is dat goed of is het raar dat je dat kunt horen? Wij vinden het een beetje raar, dus ik dacht ik vraag het voor de zekerheid even.

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Hihi dankjewel @Tartan14  😊😊 ja ik doe dat soot dingen thuis ook omdat mijn moeder mij al heel lang opvoed met dat ik die dingen best mag kunnen zegt ze (en dan kan ze het soms ook aan mij overlaten ;p) haha. Ik bedacht me net ook, hoe de moderatoren dit allemaal voor zich krijgen net als sommige andere topics, dat kan niet anders of ook door hun wordt flink gelachen 😂😉

Liefs Tover xxx

Reputatie 7
Badge +19

Haha dit blijft zó leuk om te lezen!  Ik zie het gewoon voor me 🤣 als ik even een dipje heb ga ik dit gewoon lezen 😉 wordt je vanzelf vrolijk van XD.  En ik vind het ook zeer grappig dat een lieve jongen van 12 met de oplossing kwam haha.  Handig manneke die @Tover01  !

groetjes liefs Tartan X

Reputatie 7
Badge +14

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

Ik vind het gewoon een raar idee dat je een plopper zou gebruiken.

Liefs @NoahLovesYou 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi iedereen,

 

hoi  @Rick123 ,

 

Hahaha geweldig dit een echte buurman en buurman 🤣🤣.

 

hahaha, ja, nu ik het terug lees en hoe ik weet hoe we bezig waren dan lijkt het er zeker wel op. Bij Buurman en Buurman breken ze altijd het halve huis af…. en wij waren aardig op weg 😄

Btw, vind trouwens ook niet dat er ook wel een beetje Bob de Bouwer in Mats en Mees (that's me, allebei met nepnamen) zit, want wij hebben het uiteindelijk met wat hulp (gelukkig)  toch voor elkaar gekregen. Kunnen wij het maken, nou en of 😁

 

Volgende keer misschien maar eerst jullie schaamhaar met een schaar wat korter knippen 🤣

ja, beter of sws dat putje wat vaker schoonmaken

 

hoi @NoahLovesYou ,

Ik ga nog steeds stuk dat je zei dat een ontstopper zou werken 😂

toen wist nog niemand dat we een heel ander rooster hadden en niet zo'n klein vierkantje, maar ik vind het ook een super grappig plaatje van die plopper. Dan zie je als je scrolt eerst een hele lange steel en weet je nog niet wat er achteraan komt 🙃

 

hoi @Jesse08 ,

ik ben blij met al jouw tips hier en in andere topics en ik heb dat soms ook met Noah's naam. Het gaat wel steeds beter….hopelijk gaat ie zijn naam niet binnenkort weer veranderen 😂

 

 

Doei en dankjewel voor alles en altijd en voor jullie positieve bijdragen altijd en ik loop soms wat achter met reageren, zoals je nu ook weer kunt zien,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

 

Reputatie 7
Badge +14

@Jesse08 

Ja snap ik. Ik vind het gewoon grappig dat je het zei. 😂

Dat van m'n gebruikersnaam heb ik soms ook. 😅

Liefs @NoahLovesYou 

Reputatie 7
Badge +10

Dat had wrs niet echt geholpen nee @NoahLovesYou ! 😅

Maar ja heb ik ook weer wat geleerd 😉

PS:

Ik typ nog steeds elke keer @wees je... wat dus niet werkt en dan denk ik "oh ja hij heeft een nieuwe gebruikers naam". Het is nog niet helemaal gewend haha🙃

Reputatie 7
Badge +14

@Jesse08 

Ik ga nog steeds stuk dat je zei dat een ontstopper zou werken 😂

Liefs @NoahLovesYou 

Reputatie 7
Badge +5

Hahaha geweldig dit een echte buurman en buurman 🤣🤣. Volgende keer misschien maar eerst jullie schaamhaar met een schaar wat korter knippen 🤣

Reputatie 7
Badge +11

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer haha wat een verhaal dit echt erg leuk topic om te lezen je vrolijkt er wel van op!😅

Gelukkig is het allemaal goed gekomen en gelukkig is het probleem opgelost!👍😊

 

Reputatie 7
Badge +10

Oei haha @SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer !😅

Maar fijn dat het is opgelost!😉

Reputatie 7
Badge +14

😂

Reputatie 7
Badge +9

Hoi iedereen,

 

ik had natuurlijk wel eerst mijn handen goed gewassen, maar ik zag de klok tikken en probeerde nog snel voor 2300 uur mijn reactie te posten en dit stond er dus nog niet bij  😄

 

Laat Mats maar denken van niet, maar ik had ze echt wel gewassen…..

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi jullie mijn lieve forumhelpers en vrienden,

 

ten eerste jullie zijn geweldig en nu even een update hoe het na mijn laatste reactie gisteren is gegaan.

 

Eerst even de spanning opvoeren

https://www.youtube.com/watch?v=Aq_v9ivvOHA

en op het eind, die 2 jongetjes, dat zijn wij (Mees en Mats) niet hoor en KT, ik gebruik alleen maar nepnamen.

 

Dus, Mats had dat roostertje los gepeuterd en toen zagen we 'de dop’

Je kan van alles over Mats zeggen, maar niet dat hij voorzichtig te werk gaat, dus hij 'snokt’ die dop eraf en bijna gelijk begon het water te kolken en te zakken. Ik roep nog 'je moet die rommel tegen houden, want anders zit straks die hele afvoer echt verstopt’. Dus, hij doet die dop er weer snel op en kijkt mij zo aan van 'hoe bedoel je’ 

Ik had dus uitgelegd wat @Tover01  had gezegd en toen hebben we die dop er heel voorzichtig af gedaan en met onze handen die lekkere smurrie uit het water 'gevist’.

Allemaal lange haren en niet echt schaamhaar te zien. Wij denken dat het schaamhaar er gewoon net teveel aan was en dat het er voor zorgde dat de kleine gaatjes die tussen de lange haren en zeepresten zaten daardoor dichtgeslibd zijn en het dus ging overstromen, Het was dus gewoon een 'tijdbom’ en niet onze schuld.

Gewoon achterstallig onderhoud van papa en mama en dat hebben we ze dus ook haarfijn uitgelegd 😂

We hebben niet echt met zoveel woorden verteld dat Mats mijn schaamhaar had bij geschoren en ik dat van hem allemaal eraf had gehaald met een scheermesje.

Dat we samen onder de douche waren is geen nieuws, want mama zegt altijd tegen mij en Jarno (mijn jongere broertje nepnaam) dat wij niet zo lang onder de douche mogen blijven en dus beter samen kunnen gaan. Ik douche ook best vaak samen met Mats, want dan hoeven we niet op elkaar te wachten, maar de helft van de tijd loopt douchen met Mats uit de hand.

Wij gaan best goed met elkaar, maar het kan ook ineens knetteren tussen ons. Kijk maar naar 

ik moet daar nodig een update op geven

 

Het lange haar (30 cm)  wat we in de afvoer vonden is waarschijnlijk van mij...oeps en ik maak het roostertje altijd schoon na het douchen. Precies wat mama vraagt. Ik doe dan met mijn voet de haren heen en weer en de sproeikop erop, zodat alles door het roostertje in de afvoer verdwijnt. WAT...in de afvoer...dat is echt heeel dom en nu weet ik ook dat het ligt aan de verkeerde instructies hahaha.

Anyway, het is met een sisser afgelopen. Wij konden er om lachen  en jullie gelukkig ook.

Je moet nooit een kans om te lachen voorbij laten gaan.

 

Oh, Mats verpest best vaak mijn foto's….hij doet aan photobombing en daarom stond in z'n blootje op die eerste foto van de afvoer. Daar kon ik dus niks aan doen. Ik pak hem nog wel een keertje terug, want ik heb die foto nog…

https://en.wikipedia.org/wiki/Photobombing

 

@Tartan14  jij maakt mij weer aan het lachen met jouw verhaal en ik vind het altijd leuk als iemand om mij moet lachen / kan lachen. Ik hoop niet dat ze thuis nu aan jouw geestelijke vermogens gaan twijfelen, want leg zo'n bizar verhaal maar eens uit aan je familie

 

@Sjardy@tim16 , @Tover01, @Jesse08 , @ItsJustMe , @NoahLovesYou, @boekenworm, @Tinkerbell  en iedereen die anoniem meeleest: een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

 

Ik hou van jullie allemaal 💕

 

Oh ja, nadat het afvoerputje schoon gemaakt was en alles weer in elkaar zat hebben Mats en ik lekker lang gedoucht en heb ik aangeboden om zijn haar te wassen ...ik moest dat vieze spul uit het afvoerputje toch op één of andere manier onder mijn nagels vandaan krijgen , maar hij was er blij mee, want hij wist niet waarom ik zijn haar wilde wassen 😁😄😅

dan is alles toch nog goed afgelopen...voor mij 😂

 

….totdat Mats dit leest en dan moet ik waarschijnlijk heel hard gaan 🏃

 

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

 

 

Reputatie 7
Badge +18

Ik lees dit nu pas. Wat een verhaal. Lag wel ff dubbel. 😂 Is het nog goed gekomen?

Reputatie 7
Badge +14

🍎☺️ hihi 🤭

Ik hoop dat het is gelukt trouwens!! 

Liefs Tover xxx

Reputatie 7
Badge +19

Hoi hoi ! Ik sta op, ga ontbijten, met enige tegenzin aan mijn schoolwerk, dan een korte therapie oefening en vervolgens mijn half uurtje internet. Ik denk: even forum kijken. En dan lees je zo'n BRILJANTE topic als deze !! 🤣😂 Echt geweldig ! Excuses voor mijn vrolijkheid maar, wat moest ik lachen! 😊Mijn moeder dacht serieus dat ik de kolder  had gekregen XD.  En ook wat een goede tips om het op te lossen!!  Heel goed ook @Tover01 . Zoals @Sjardy  zegt, het is te zien dat jij een knutselaar en de klusser bent in huis ! Is het uiteindelijk allemaak gelukt @SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer   ?? 😄 wat een heerlijke kerel ben je toch ook !  

Groetjes liefs Tartan X

Reputatie 7
Badge +14

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

Haha, ik lach me echt stuk 😂

Is het gelukt? Ga je het je ouders vertellen?

Volgens mij moet je eerst het rooster eraf halen, daarna de dop eraf draaien en als laatste gewoon die haren eruit peuteren.. 🙃

Net als wat Tover zegt eigenlijk.

Liefs @NoahLovesYou 

Reputatie 7
Badge +2

Hahahaha!!!! Ik lig dubbel 🤣💙🤣 handig boys!!! 👍😉

@Tover01  ik kan wel zien dat jij de klusser bent in huis haha. Je moeder zal blij zijn met haar handige zoon 😎😎 

Sjardy xoxox

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Tover01 ,

 

top dat je nog tijd had om even te reageren

 

Ik ga het zo proberen en dan hoop ik dat alles weer werkt en anders hebben we morgen nog een klusje.

We hebben de verwarming maar aangezet in de douche, want de hele tijd zo bloot op die tegels zitten is niet zo lekker als onder een warme douche staan.

 

Ik hoop dat ik over 10 minuutjes lekker met Mats onder de douche sta en omdat papa en mama er toch niet zijn gaan we lekker lang douchen 😁

 

 

Iedereen bedankt en ik laat morgen wel even weten of alles gelukt is 😃

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

 

Reputatie 7
Badge +14

P.S. daar gaat niks uit spuiten dat is de afvoer pijp, daar kan alleen iets in stromen ;) die dop doe je er weer op nadat het schoon is, het kan wel stinken maar dat is normaal. Daarom zit die dop er op zodat er water tussen blijft zitten en de geur niet naar boven komt ( en de rommel wordt tegen gehouden)

Liefs Tover xx

Reageer