Skip to main content
Vraag

hoe weet je of een topic nep is

• August 17, 2026
  • 3 reacties
  • 22 Bekeken

Kijk ik wil dus dingen over sex weten. (Ben 12) en kijk op dit forum maar hoe weet ik of dingen echt zijn. Ik kan dus niet google want heb safe search. Voor de gene die niet weten wat safe search is het is dus een filter die (bijna) alles over sex,zichtbaar geweld of naaktheid moet tegen houden. m'n ouders willen het niet uit zetten. ik heb tips van kindertelefoon en van kinderen van 12,13,14 nodig hopelijk kunnen jullie helpen.

3 reacties

Fleur_
Forum|alt.badge.img+3
  • De Kindertelefoon
  • August 17, 2026

Hi ​@Levi451 ,

Wat goed dat je dit komt vragen op het forum. Ik zie dat je ook tips van de Kindertelefoon wilt, daarvoor kun je het beste komen chatten of bellen met de Kindertelefoon.  Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten tussen die tijden. Dit forum is bedoeld voor en door kinderen dus anderen kinderen kunnen jou hier wel tips geven. 

Veel plezier nog op het forum!

Groetjes, 

Fleur

De Kindertelefoon 

Yusa
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • August 18, 2026

Hey, volgens mij kun je via een andere browser zoals DuckDuckGo wel zonder safesearch. Nooit getest maar heb het wel gelezen hier. En dan zou ik de website sense.info aanraden want daar staat alles over seks, puberteit, relaties etc goed en duidelijk uitgelegd en het is ook bedoeld voor die leeftijdsgroep volgens mij 🙃

Ander
  • August 18, 2026

Het probleem is idd hoe je weet of een KT topic nep is op het forum. Soms valt het echt meteen op. Soms is het goed verborgen maar nog steeds nep. Soms lijkt het onschuldig maar is het trollerij. En er is erg veel nep helaas, van mensen die aandacht zoeken, of trollen, of mensen die kicken op de antwoorden van kinderen, of kinderen die zich vervelen. En dan nog ben je nooit helemaal zeker of een tip of raad of oplossing die je krijgt wel ok is omdat die geschreven is door kinderen, en het kan wel goeie juiste raad zijn maar bijvoorbeeld de wettelijke dingen daar zitten veel foute antwoorden tussen heb ik gemerkt. 

Daarom geef ik je mega gelijk om alles echt wel ff te checken, maar ja daar heb je een internet browser voornodig. Als SafeSearch aangezet is in de Google-instellingen dan heeft het alleen controle voor Google Chrome zoekresultaten. Dan kan je idd bv DuckDuckGo installeren en dat is een andere zoekmachine (=browser) met aparte SafeSearch instelling. 
Als Safesearch aangezet is via ouderlijk toezicht of een netwerk of met Google Family Link of een antivirus programma dan forceert de filter meestal DuckDuckGo, Edge, Firefox, Safari, dus helpt het installeren van een andere zoekmachine niet... 

Mss is het beter om het forum te laten voor wat het is en gwn te bellen of chatten met de KT dan ben je zeker en je krijgt meteen antwoord