Vraag

waarin geloven jullie dat je komt als je dood gaat?

  • 29 March 2024
  • 8 reacties
  • 107 Bekeken

Reputatie 7
Badge +4

Geloven jullie in iets na de dood? Ik zelf niet perse maar reïncarnatie vind ik wel heel mooi. (Reïncarnatie betekent dat je na de dood terug komt als iets levends zoals een dier) of geloven jullie dat dood gewoon dood is?

 

Ja dit was eigenlijk mijn vraag

 

Groetjes smokey


8 reacties

Dood is gewoon dood 🙃

Reputatie 5
Badge +3

Dood is dood. Ik vind het goed om teweten dat ik uit cellen besta en die cellen uit moleculen en die moleculen uit atomen. Eigelijk ben ik dus een verzameling atomen: ijzer, calcium, natrium, koolstof en nog een heleboel andere. Daarom is het leuk om te beseffen dat ik in miljoenen piepkleine stukjes verspreid zal worden over de hele omgeving en dus in het heelal eigenlijk, nadat ze me begraven of verbranden whatever En dat mijn atomen gebruikt zullen worden om iets anders mee te bouwen: misschien een deeltje van n steen of een ster of lucht of een kwal of een plant want da zijn ook allemaal maar atomen die aanelkaar plakken. Reincarnatie of leven na de dood of hemel hel of wtf ze allemaal bedenken is voor mij bs want je kan wel geloven of hopen in iets maar in the end in het bs  

sorry als ik een beetje hierover nuchter ben en niet romantisch in reincarnatie fzo geloof

Reputatie 7
Badge +5

Hii!

Ik vind de dood sowieso een lastig iets om over na te denken.. Ik geloof denk ik eigenlijk in niks. Niet in hemel, hel of een nieuw leven. Ik denk dat het na de dood gewoon klaar is en vind dat ergens ook wel een geruststellende en prettige gedachte.

En er zullen altijd mensen zijn die aan je blijven denken en die je gaan missen na jouw dood. Er gaan vast nog verhalen verteld worden over je na je dood. Via die manier zal je toch een soort van voortleven in de herinneringen van anderen denk ik.

Groetjes van ItsJustMe!

Reputatie 7
Badge +13

Tja, ik zit op dit moment ff te twijfelen waar ik in geloof. Dus kan dit nu nog niet beantwoorden 

Reputatie 7
Badge +12

Kijk,

Ik zou het wel prettig vinden als ik op jonge leeftijd het loodje leg om nog ff te leven.

Als ik al een heel mooi leven heb gehad weet ik niet of ik nog zin heb in leven.

Ik vind het btw ook wel een mooi idee dat je terug kan komen als dier.

Of dat je achter een tv kunt zitten en je hele leven terug kijken.

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +2

Haiii, ik ben dochter van een dominee, maar ik twijfel heel erg of er wel echt 'iets' is na het overlijden. Denk eigenlijk van niet. Klaar is klaar vrees ik. Maar ik hoop toch dat er een mooi warm en sfeervol soort dimensie is waar we elkaar weer ontmoeten. Maar rationeel denk ik van niet. Helaas. 

Lieve groetjes, Sjardy xoxox

Reputatie 7
Badge +14

Hey! Ik zou heel graag willen dat er nog wat kwam maar ik geloof er eig niks van. Helaas ☺️ dus maak er nu het beste van en probeer te genieten van het leven 👍😍 

En als er toch iets is, zou dat echt geweldig zijn! 

Liefs, Tover xxx

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @smokey 

Ik vind het zelf erg lastig, ik denk dat er wel iets na de dood is maar ik heb geen idee wat. Ik vind het namelijk gewoon raar om te beseffen dat het hierna gewoon klaar is, maar dat betekend eigenlijk niet zo veel. Ik was Christen en nu ben ik agnost dus dat maakt mijn vraag nog wat erger 😆

Ik hoop dat er iets na de dood is, maar wat weet ik niet en is er überhaupt iets? We komen er allemaal op 1 dag achter. Maar geniet nu nog maar lekker zoals @Tover01 zegt! Maak je er niet druk om.

Liefs ItzJustin

Reageer