Mijn verhaal om jullie te inspireren

  • 13 November 2021
  • 3 reacties
  • 161 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hi, ik wil een verhaal over mezelf vertellen. Ik hoop hiermee iemand te inspireren om iets te doen wat hij/zij/het niet zou doen als die persoon dit verhaal niet had gelezen.

 

Ik stuur dit ook naar vrienden die mij wel kennen, dus heb je het al eerder gelezen of herken je een persoon hierin, jow sup hgh haha?

 

Laat ik eerst mezelf voorstellen. Ik ben 16 jaar, en zit op VWO 4. Ik ben een jong-ondernemer, en heb daardoor relatief hoog salaris. Mijn naam is bekend bij heel wat mensen, en heel wat mensen mogen mij ook. Ik ben erg sociaal met eigenlijk bijna iedereen, jong en oud. Van buiten zie ik er erg gelukkig uit, en erg geweldig.

 

Oke, als nu je beeld van mij als volgt is: Guy die niks hoeft te doen om iets te bereiken, gewoon geluk. Nou je zit fout!!! Weet je waarom?

 

Van ik denk 4 tot en met 7 volgens mij ben ik fysiek mishandeld door mij vader. Ik heb in groep 3 zelf een brief geschreven naar de school over mijn thuis situatie. Een jaar later, in groep 4 zijn mijn ouders met een vechtscheiding gescheiden, wat met rechtszaken is afgehandeld. Ik ben dat jaar blijven zitten, onder andere door de scheiding. Maar ook door mijn agressie, faal-angsten en weinig sociale contact, en een diagnose voor dyslexie. Een perfect combinatie voor een verloren kind. Mijn juf zei ter tijden dat ik waarschijnlijk VMBO zou gaan doen.

 

Ik heb groep 4 over gedaan, toen ben ik verhuisd naar een andere wijk, en kwam dus in groep 5 ook in een andere klas. Groep 5 en 6 gingen prima. En groep 7 en 8 werd ik simpel gezegd gepest. Ik had 1 vriend in mijn klas. En was dus erg eenzaam.

 

In de eerste zat ik op havo/vwo, geen VMBO :o en in de tweede ging ik naar VWO. Ik was nog erg onzeker en kon lastig mezelf creëren. In de 3de had ik wel de smaak te pakken, ik had in de eerste, tweede en derde mezelf leren programmeren, en begon in de 3de er ook geld mee te verdienen. Ik bouwde hechte banden op, en omdat ik HAVO/VWO heb gedaan kende ik ook veel mensen. Corona had me nog even goed te pakken gekregen, en kreeg wat struggles op school.

 

Nu zit ik in de 4de, geen geweldige cijfer lijst. Maar succesvol, ik verdien meer en meer geld met die websites. En nu kijken mensen ook op naar het werk wat ik doe. Ik ben 100% mezelf, wel met een kleine depressie, maar whatever.

 

Ik heb dus niks gekregen, ik heb een geluk. Ik heb elke rooie cent zelf verdient, mezelf naar de top gewerkt. En nog steeds bezig, de enige die ervoor in mij geloofde, was ik zelf. Niemand en dan ook echt niemand heeft me verteld dat ik dit zo snel zou kunnen bereiken behalve ik zelf. Elk jaar hoor ik van mijn ouders dat VWO te lastig is, en elk jaar laat ik zien dat ik het kan.

 

Wie dit ook leest, volg je dromen. Maak offers om deze dromen waar te maken. En niks is te gek. Ik ben van bijna helemaal niks, naar de top geklommen. En dat kan jij ook, zolang je er zelf maar in gelooft!

 

Loop je tegen iets aan, (niet seks gerelateerd), reageer hieronder. Hopelijk kan ik je het juiste advies geven, advies wat vele van mijn vrienden erg op prijs stellen.

 

Laat de grammaticale fouten ook ff weten ;)


3 reacties

Badge

Hey, ik zit nu in de eerste (op VWO) en ik vind het erg lastig. Vooral het sociale gedeelte. De enige '’vriendin'’ die ik heb is een narcist. Hoe is het jou gelukt om vriendin te maken en heb je tips die helpen?

Groetjes,

Melanie

Hi melaniecreta.

Ik ben een gast maar een goede vraag. Ik ben altijd de clown van de klas geweest en ben dat nog steeds. Ik wil niet zeggen dat ik populair ben maar veel mensen kennen mij. Door de jaren heen leer je ook meer mensen kennen. Wat ik veel doe is korte gesprekken hebben met mensen, ik loop langs en zeg ff iets wat zij ook grappig vinden.

Het duurt dus ook soms erg lang om door de gang te komen.

Dus wat mijn advies aan jou is, is om naar mensen toe te lopen uit je klas. En kort gesprekje te hebben, het hoeft geen diepgaande inhoud hebben, maar kan heel oppervlakkig. Je zult na een tijdje een band op bouwen en misschien wel wat dipergaande gesprekken hebben.

 

Veel succes!

Ik ben door mijn school laten stikken op het vmbo, wees blij dat jij daar maar niet zit, ik kan wel janken. Want ik zat zelf eerst op de basisschool waarbij ik alles op niveau had EN IK DEED DAARBIJ HAVO/VWO. Ze hebben me keihard genaaid en hierdoor deed ik zelf ook niks aan school, ik heb nu een vriend die hetzelfde soortvan heeft meegemaakt, kreeg advies mavo/havo en kwam toen uiteindelijk bij mij in de klas AKA kader/mavo. Hij is volgensmij hoogbegaafd, en ik heb zo mijn vermoedens dat ik dat ook ben, niet door "geweldige" schoolresultaten ofzo, maar gewoon algemeen over hoe ik leer, wat ik doe etc. Etc. En hij vindt school ook extreem saai net als dat ik doe. Wees maar blij dat je op het vwo zit, daar verveel je je ten minste niet.

Reageer