Ik had last van jaloezie maar nu help ik anderen graag

  • 13 July 2021
  • 1 reactie
  • 65 Bekeken

Badge

Hoi ik had extreem veel last van jaloezie en dan denk je huh? Bedoel je dat je leuke ouders wil hebben nee ik was gewoon extreem jaloers op mensen die zielig worden gevonden ik snapte niet hoe en waarom maar ik wouw ook die aandacht ik wouw het echt niet maar ik gunde het soms andere niet om die aandacht te hebben dus negeerde ik ze ik probeer nu mijn jaloezie in te houden en dat lukt goed ik accepteer het veel en veel beter dat andere aan aandacht krijgen! Ik ben zo blij! Ik help mensen nu ook heel graag en hou er van om andere aandacht te geven ik vind het nu juist heerlijk om andere te helpen!!!

 


1 reactie

Reputatie 6
Badge +7

Hey Sammieeeeee,

Ik snap wel een beetje wat je bedoelt, op een bepaalde manier. Vroeger had ik dit gevoel soms ook. Als iemand uit mijn klas met krukken moest lopen, huppelde de rest er meteen achteraan. Op een dag moest ik zelf met krukken lopen, maar ik zat de hele tijd op een bankje omdat er telkens iemand met mijn krukken vandoor ging. Ik denk dat heel veel mensen het wel eens hebben dat ze een beetje jaloers zijn op mensen die aandacht krijgen, al is het door zielig te zijn. Er zijn mensen die het zo erg hebben dat ze zichzelf gaan beschadigen en doen alsof ze ziek zijn, alleen voor aandacht. Er is zelfs een naam voor: het Münchhausen-syndroom. 

Leuk dat je nu zegt dat je blij bent dat die aandacht naar die mensen gaat! En ik ben het helemaal met je eens. Als iemand zich rot voelt, of gewoon pech heeft, verdiend die een beetje aandacht. En het is echt leuk om mensen te helpen en ze aandacht te geven. Uiteindelijk krijg je er ook nog eens aandacht voor terug, en dankbaarheid. Dat is veel beter en fijner dan jaloezie. 

Ga vooral door met mensen helpen! Op het forum, in je buurt, op school of ergens anders. 
Veel plezier nog!

 

Groetjes,

Paardebloem

Reageer