Vraag

dingen willen doen maar het lukt niet

  • 26 May 2021
  • 3 reacties
  • 67 Bekeken

Badge

Ik wil dingen in mijn leven bereiken, maar het probleem is dat ik me er niet toe kan zetten. Ik wilde bijvoorbeeld iedere week minimaal 1x koud douchen om fitter te worden, nou ik denk dat ik het 2 x heb gedaan. Nu wil ik weer wat meer gaan rennen, maar ik heb er eigenlijk geen tijd voor. Ik denk dat ik ook te veel op m’n hals haal, ik wil dit en dat en zus en zo!!

Ik denk dat ik een aantal dingen moet gaan afstrepen en het wat rustiger en meer gepland moet doen, misschien dat ik het hier over moet hebben met mijn mentor……      ….. maar heb niet echt het gevoel dat dat gaat helpen, heb jij nog een tip??

Bedankt.


3 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Hoi Iemandzondermotivatie,

 

Ja, ik ben een best wel druk persoon  dus, ik heb ook heel vaak dat ik veel te veel wil en het niet allemaal kan, maar ik zou gewoon reëel blijven en doen wat jij kan en leuk vind, als jij iets niet wilt hoeft het niet of als het door andere mensen moet. Veel succes!

 

Groetjes,

Anoniempje2222

Reputatie 1
Badge +1

Hoihoi,

 

ik denk dat je je iets teveel zorgen maakt, je wil allemaal dingen doen zonder er een belangrijke betekenis voor jouw achter te zetten. ( bijvoorbeeld dat douchen, hoe belangrijk vind jij het nou echt om koud te douchen) motivatie krijg je vaak omdat je echt iets wil gaan veranderen bvb. Zet de dingen die voor jouw echt belangerijk zijn op een lijstje, en maak bvb een schema van hoe je dat gaat aanpakken, ook is het handig om jezelf te belonen als je jezelf hebt aangezet om iets te ondernemen. 
 

zeg het maar als je nog een vraag hebt,

 

groetjes.

Reputatie 2
Badge +1

Als je dit soort dingen echt wilt bereiken moet je het misschien in kleinere stapjes doen. Alles hoeft niet altijd in 1 keer. En ja mag ook best trots op jezelf zijn ook al haal je dingen soms niet helemaal. Ik zou eerst focussen op één ding en dan de andere en daarna weer een andere. Zo heb je niet zoveel dingen tegelijkertijd maar bouw je het rustig op

Reageer