Zingen

  • 12 August 2020
  • 3 reacties
  • 62 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey!

Zoveelste topic, I know.. Maar deze keer over iets leukers! 

Ik zing dus heel veel en ik krijg wel eens te horen dat het goed is. Maar de laatste tijd wil ik graag op YouTube video’s daarvan plaatsen (zonder gezicht). Ik wil dat eigenlijk al heel lang, dus ik wil het aan mijn ouders vragen, maar ik heb dus geen idee hoe. Mijn vader kan ik het de komende tijd niet vragen omdat hij tijdelijk bij mijn opa en oma slaapt en die hoeven het nog niet direct te weten. Nu komen de vragen die ik tot nu toe heb:

Zal ik eerst een keer voor mijn vrienden zingen of gelijk online plaatsen? 

Hoe werkt oplaoden sowieso?

Ik ben heel bang voor reacties van mensen die ik ken, hoe moet ik daarmee omgaan? Wat als het helemaal niet zo goed en mooi is als word gezegt?

En hoe kan ik het aan mijn ouders vragen?

En watvoor liedjes dan? Gewoon liedjes die ik leuk vind of hele populaire liedjes dat het sneller geluisterd word?

En als laatste vraag, zal ik het wel of niet tegen vrienden en familie zeggen?

 

Ik hoop heel erg dat jullie mij nu ook weer willen helpen!

Beauuutje


3 reacties

Oja, en ik wil volgend schooljaar ook een musicalopleiding  doen waarvoor je goed moet zingen dus dit zie ik dan ook als oefening!

Beauuutje

Als je het spannend vindt om het meteen aan je familie en vrienden te laten horen, zou ik het denk ik eerst eens op YouTube proberen. Als je dan een (nieuw) YouTube kanaal (zonder je eigen naam) aanmaakt, zullen ze dat nooit vinden. Ik zou je willen aanraden om je kanaaltje dan in het Engels te doen. Op die manier is de kans nog kleiner dat je herkent gaat worden en spreek je natuurlijk een veel groter publiek aan.

Als mensen je video's kijken (het kan natuurlijk zijn dat de views in het begin erg tegenvallen, dat komt dat niet per se door je zangkunsten maar omdat je gewoon één van heel bent die zulke video's uploaden. Het coveren van populaire liedjes kan helpen met de views, maar ga vooral doen wat je zelf leuk vindt) zul je waarschijnlijk hele leuke reacties krijgen maar ongetwijfeld ook hele nare. Je zal je hier niet te veel van aan moeten trekken. YouTube comments kunnen heel hard zijn (vooral omdat mensen anoniem zijn), je zal moeten leren om daar tegen te kunnen. Gewoon niets van aantrekken. En soms staan er hele overdreven goede reacties bij. Je waarheid zal dan ergens in het midden liggen.

Maar ik denk dat als jij jezelf gaat opnemen, je zelf ook wel zult horen of het goed klinkt of dat er toch nog wat werk aan de winkel is:wink:

 

Hoe het uploaden precies werkt, spreekt denk ik wel voor zich als je in Youtube een kanaal hebt aangemaakt. En anders kun je dit natuurlijk even opzoeken. Daar zullen vast wel filmpjes van te vinden zijn.

 

Wat wel een uitdaging wordt, is om een video apealing te maken als je jezelf niet wilt filmen. Als mensen een cover met een persoon zien, zullen ze daar eerder op klikken dan eentje zonder camera. Je snap vast wel wat ik bedoel. Je zult dus wel iets moeten verzinnen dat je video meer is dan een zwart vierkant met een audiofragment. Wees creatief. Zoek desnoods wat voorbeelden op.

 

Dit lijkt me een heel leuk avontuurtje. Verwacht er in het begin niet te veel van, maar zet wel door als het niet meteen views haalt.

Veel succes en plezier natuurlijk.

 

Groetjess:kissing_heart:

Bedankt! Ik ga er nog even over nadenken!

Beauuutje

Reageer