Vraag

zijn er meer jongeren met politiek bezig?

  • 14 August 2020
  • 3 reacties
  • 70 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo allemaal, ik ben anoniemepersoon, 15 jaar en ik vraag mij wat af. Ik ben erg geïnteresseerd in de politiek en volg het ook goed. Mijn vrienden verklaren mij wel eens voor gek. Mijn vraag is, zijn er meer mensen die zich er al mee bezighouden? Zoja welke stroming?


3 reacties

Mwah, af en toe es. Rond de verkiezingscampagnes enzo zijn die debatten wel leuk om een beetje te volgen. Nu met corona zijn er ook wel eens leuke debatten, dat vind ik dan nog wel eens grappig ff te kijken (we hebben nu toch niets te doen:joy: ), maar ik volg het zeker niet het hele jaar door.

Ik vind het niet zo boeiend dat ik er nou echt van op de hoogte hoef je blijven ofzo. Ik heb er zelf geen invloed op, dus het zal allemaal wel.

Badge

Hoi Anoniemepersoon, 

Nee, je bent niet de enige. Ik heb dat ook, en ook dat verder niemand zich daarvoor interesseert. Mijn verschillende meningen passen niet echt binnen een stroming. 

Liefs, Ava

Zeker! 

Het is zeker zo dat politiek over het algemeen niet zo leeft bij jongeren, we zijn doorgaans met andere dingen bezig, maar er zijn zeker een groot aantal jongeren politiek geïnteresseerd of zelfs politiek actief bij bijvoorbeeld een jongerenpartij of een andere maatschappelijke organisatie. Zelf studeer ik een beetje in de politieke hoek (Bestuurskunde). Ik zou mezelf beschrijven als nogal een liberaal. Sociaal links, economisch rechts.

Mocht je wat met die interesse willen doen zou ik je zeker aanraden je er meer nee bezig te houden en je hoeft je zeker niet gek te voelen! 

Reageer