Vraag

wie uitnodigen op verjaardag?

  • 10 August 2021
  • 9 reacties
  • 128 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hallo allemaal

binnenkort wil ik een verjaardagsfeestje houden (hier heb ik al vaker een topic over gemaakt omdat ik nog nooit een feestje heb gehouden/nog nooit ben uitgenodigd op een ander feestje). Ik weet dus niet zo goed hoe een feestje werkt & zit met een paar problemen.

  1. Ik heb niet één vaste vriendengroep en spreek nauwelijks met vrienden af. Ik zit er dus mee wie moet ik uitnodigen; ik wil niet dat mensen het raar vinden dat ik ze uitnodig aangezien ik nooit afspreek met ze. En er is ook iemand die ik eigenlijk niet wil uitnodigen omdat ik er niet zo goed bevriend mee ben maar hij denkt vgm van wel,  die voelt zich dan miss buitengesloten…
  2. als ik een feestje hou moet ik natuurlijk zorgen dat er wat te eten/drinken is. Maar ik drink zelf nooit alcohol maar heb wel het gevoel dat dat al veel gedaan wordt op feestjes en dat mijn vrienden het raar zullen vinden als ik dat niet doe. Alleen mijn ouders zullen nooit alcohol gaan kopen, ik heb het daar ook nooit echt over met ze

(Ik word 17 & ben een jongen)


9 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hey @SuperCool 

Wat leuk dat je toch een feestje gaat houden!

  1. Ik zou of het houden met maar een paar mensen waar je goed mee om kan gaan. Of je nodigt juist redelijk veel mensen uit. Dat laatste heb ik al weleens meegemaakt met mensen die niet zo veel vrienden hadden. Eerste ben ik zelf :) haha
  2. Doe gewoon geen alcohol. Je wil het zelf niet en je ouders vinden het ook niet goed. Voorkomt alleen maar groepsdruk. En de reden waarom? Het mag niet van m’n ouders en heb geen zin in gezeik.

Veel succes

Groetjes NV

Reputatie 5
Badge +2

1. Sluit niemand buiten dat is idd niet fijn

Vraag ook eens iemand waarvan je weet dat hij of zij nooit afspreekt dat doet een mens echt goed zo kun je ook zelf vrienden maken

2 je bent nog geen 18 en de nieuwe wet is onder de 18 geen alcohol

Hey! Dankjulliewel voor de tips!

Het enige waar ik nu nog mee zit; hoe kan ik iedereen bij elkaar krijgen. Ik kan wel een groepsapp maken van de mensen die ik op m'n feestje wil, maar ik weet ten eerste niet of ze allemaal kunnen (miss nog op vakantie) en ten tweede vinden ze t miss raar om opeens in een groepsapp te zitten terwijl we niet echt een vriendengroep zijn. Miss iedereen apart appen  om te vragen of t ze leuk lijkt om te komen en of ze kunnen..?

P.s. degene die ik liever niet wilde uitnodigen daar snap/app ik vaak mee maar die kent mn andere vrienden niet heel goed omdat die net met ze in de klas zit en ik wel. Daarom vind ik het een moeilijke keuze om hem wel of niet uit te nodigen.

Reputatie 7
Badge +4

Hey @SuperCool 

Van iemand apart een berichtje krijgen is aparter dan een appgroep eigenlijk iedereen doet het altijd zo. En natuurlijk weet je niet of ze allemaal kunnen,  want daar is de appgroep voor (; Als veel mensen niet kunnen kan je gewoon een nieuwe datum in de appgroep zetten en kijken of meer mensen dan wel kunnen. Verder zou ik je feestje niet in de vakantie geven aangezien veel mensen dan niet kunnen / anderen dingen gaan doen.

Ik zou die vriend waar je het over hebt gewoon niet uitnodigen als je je daar fijner bij voelt. Je zou nog een keer apart met hem kunnen afspreken ofzo. Maar ik denk niet dat het een probleem is als je hem wel uitnodigt.

Veel succes en als je nog meer vragen / tips nodig hebt dan zeg het maar.

Groetjes NV

Hey, dankjewel!!! Ik vind het superfijn dat je me tips geeft, want ik ben best onzeker over dit soort dingen op een of andere manier :rolling_eyes: Ik ga ff kijken wanneer het zou kunnen met vakantie enz.

Ik zou die vriend waar je het over hebt gewoon niet uitnodigen als je je daar fijner bij voelt. Je zou nog een keer apart met hem kunnen afspreken ofzo. Maar ik denk niet dat het een probleem is als je hem wel uitnodigt.

Ik voel me er indd fijner bij om hem niet uit te nodigen, ook omdat ik het idee heb dat hij degene zou zijn die begint over het feit dat er geen alcohol is (ik zie vaker snaps waar hij dat wel drinkt). Alleen; als hij achteraf snaps ziet zou hij dan niet boos worden waarom ik hem  niet uitnodigde ?

Reputatie 7
Badge +4

Hey @SuperCool 

Ik had al door dat je het spannend vindt daarom probeer ik zo duidelijk mogelijk te zijn. Ik snap dat je het spannend vind om dat je er weinig ervaring mee hebt, dus stoer dat je het sowieso eens een keer gaat proberen nu. Je hoeft trouwens echt niet onzeker over te zijn. Het word een heel leuk feest!

Ik voel me er indd fijner bij om hem niet uit te nodigen, ook omdat ik het idee heb dat hij degene zou zijn die begint over het feit dat er geen alcohol is (ik zie vaker snaps waar hij dat wel drinkt). Alleen; als hij achteraf snaps ziet zou hij dan niet boos worden waarom ik hem  niet uitnodigde ?

Niet geheim houden van hem. Vertel gewoon hoe het zit en spreek een dag af dat je iets met hem alleen gaat doen om het nog te vieren. Dat begrijpt hij vast en kunnen jullie het toch nog een soort van ‘vieren’. Zoals ze altijd zeggen eerlijk duurt het langst. Alleen dat deel over alcohol natuurlijk beter niet tegen hem zeggen :D

Hey, dankjewel!!! Ik vind het superfijn dat je me tips geeft

Geen probleem het is altijd vervelend als je niet weet hoe iets werkt wat wordt gezien als ‘algemene kennis’. Vaak weinig over te vinden.

Veel succes nogmaals

Groetjes NV

Heel erg bedankt NV!! Je bent een topper! 😊😅

Reputatie 7
Badge +4

Heel erg bedankt NV!! Je bent een topper! 😊😅

Geen probleem en dankjewel :D

Zou je hier willen sturen hoe het feest is gegaan als het is geweest? En mocht je toch nog ergens tegen aan lopen laat het weten.

Groetjes NV

Ik zal eraan proberen te denken!! :upside_down:

Reageer