Vraag

welke sport is leuk om te doen?

  • 25 July 2023
  • 30 reacties
  • 398 Bekeken

Reputatie 7
Badge +11

Hey iedereen,

Ik zit niet op een sport want ik heb geen idee wat ik moet doen (ik heb 4 jaar geleden op judo gezeten dus dat niet), o ja, ook geen voetbal voor mij.

Wel zijn mijn voorkeuren:

- zeker niet te licht maar ook niet te intensief

- liefst 1 a 2 uur per week

- liefst 1 a 2 keer per week

- team of alleen maakt niet uit

- het liefst niet op de zondag

De tijd mag wel iets meer zijn hoor.

Mijn vraag is dus: Welke sport zou iets zijn voor mij (ik ben 13 jaar en een jongen)

Als je er ook zelf op zit dan zou ik het fijn vinden wat je ervaring daarvan is

Groetjes, @Monkeyboy69


30 reacties

Hi!  Misschien dit ( is ook sport bij)

Iets voor jou? 

Sjammetje xxxx

Hey,

Hockey misschien, voldoet aan je eisen. Ik heb er zelf opgezeten en zolang je in een team zit is het echt heel leuk. 

Succes met je zoektocht naar de sport!

Reputatie 4
Badge +4

ik zit zelf op scouting en het is heel leuk en gezellig om te doen. je doet nooit het zelfde en soms ben je druk bezig en daar na moe en soms niet dus het verschilt echt, wel echt een aanrader hoor om te gaan kijken ( en er zijn verschillende groepen met aleen jongens allen meisjes en gemixt dus daar kan je ook nog tussen kiezen)

doeiiiii

Reputatie 7
Badge +17

Hoi ik sluit me aan bij @Anoniempjepanda  en in die topic waar Sjammetje naar wijst staat wel waarom😉 ik heb er iig de vetste fun! Maar uiteraard hockey,handbal etc zijn net zo goed leuk ! 

Groetjes liefs Tartan X

Reputatie 7
Badge +6

Hey ik zit op reddingszwemmen en dat is superleuk maar je kunt ook wedstrijd zwemmen doen. Is wel vrij intensief 

Reputatie 7
Badge +7

Haii, Ik denk dat boulderen/klimmen of skateboarden iets voor jou is:)

Skateboarden is wel een beetje intensief. Je moet er wel aandacht aanbesteden. Het is echt niet dat je na 10 lessen meteen super goed bent, omdat je erop kan staan. Misschien is het wel een sport dat een beetje moeilijk is, maar ik weet zeker dat iedereen tegen je opkijkt als je (goed) kan skateboarden :p

Boulderen voldoet gewoon aan je eisen en het is gewoon een heel toffe sport! xD 

Succes!

Liefs xxx Banaantje <3 

@Banaantjeeee  dat is absoluut ook heel vet!  Helemaal top xd.  Trouwens @Monkeyboy69  mocht je dit ook willen, boulderen doe je bij scouting dus ook !

Sjammetje xxxxx

 

Reputatie 5
Badge +3

Ik zit zelf op fietsen(mountainbike, veldrijden en wielrennen), ik ben daar 5-6 jaar geleden mee begonnen en het gaat nooit vervelen. Als je niet te intensief wil zou ik voor mountainbiken gaan. Dat is vooral techniek en kletsen met de anderen op de training, als je intensiever wil maar nog steeds met modder enzo is veldrijden het meest aan te raden. Ik vindt dit zelf het leukst omdat het een combi is van de snelheid van de racefiets en de techniek van de mountainbike. Als je echt voor intensieviteit en duur wilt gaan zou ik gaan wielrennen. Daar hoef je niet per see voor op training en je kan zelf je snelheid en mate van intensieviteit bepalen.

@Banaantjeeee heb je tips voor skateboarden? Ik heb zelf een skateboard en kan er inmiddels makkelijk op blijven staan en snelheid maken nzo maar als ik dan opnieuw snelheid wil maken met stappen enzo dan overstap ik me vaak. En ik wil ook trucjes gaan leren enzo😁

Reputatie 7
Badge +7

@GhostEmoArcher8, Ik denk dat je eerst nog even moet oefenen met sneller rijden en dan kan je proberen van skateramps af te glijden:) Het is super vet om van skateramps af te glijden vooral wanneer je het onder controle hebt XD. 

Dit zijn wat toffe basistricks die jij kan proberen (Sorry ik heb alleen het in Engels🙁) : https://boardblazers.com/blogs/all/10-easy-skateboard-tricks 

Ollie is ook een heel gaaf trick. Het is lang niet zo moeilijk als het lijkt:) Je kan videos opzoeken op Youtube. In videos leggen ze beter uit dan in bloggen of zoiets:)

Liefs xxx Banaantje <3

Hey,

@GhostEmoArcher8 Voor skateboarden kan je ook naar de skatebanen in Hengelo en Amsterdam gaan (Amsterdam is druk, Hengelo minder), daar zijn vaak jongeren die je echt graag willen helpen. Ik heb op 1 van die skatebanen in 1 dag een drop in geleerd. Kon diezelfde dag nog van de hoogste, Dus dat werkt goed. En lessen op de dijk nemen, daar leren ze je veel snelheid maken en van steilere dingen afgaan. Ik heb rondgereisd door landen, en ben op heel eg veel skatebanen door Europa geweest. Op veel skatebanen willen mensen je dingen leren, echt skaters zijn super aardige mensen meestal. Afwisselen van skatebanen is sowieso goed. Dan heb je afwisseling tussen halpipe, quarter , grindbuizen, bowl  en andere obstakels. Wat bij mij ook heeft gewerkt is dat nadat ik een drop in kon, het daarna met ene pennyboard heb gedaan. Dan leer je het beter want als je het op zo’n idioot klein rot ding kan, moet een skateboard ook wel lukken, lijkt me. Ik raak niet uitgepraat, sorry! Skaten is echt iets wat ik super vind om te doen! En toch moet ik stoppen met zonloze info geven 🤣😥

https://www.blue-tomato.com/nl-NL/blue-world/skate/how-to-learn-skateboarding-tricks-for-beginners/ Voor info!

Oja, een goed skateboard scheelt echt veel. Ik heb een goeie en een slechte gehad, en het maakt veel verschil!

@Monkeyboy69 Heb jij ook gelijk info over skaten 😉.

Ajuus!

@OnbekendeAnnoniem  jaaaa!  Ik skate ook! En ben ook (paar x) in Hengelo geweest (woon ik niet hoor, ivm anoniem!) maar dat was echt vet relaxed daar. super aardige luitjes en heel geduldig, veel meer easy-going dan Amsterdam. Ik ga er zeker nog eens weer naartoe, kan het je aanraden @Monkeyboy69  !  doe gewoon een leuke 3 kwartbroek aan, catiba shoes, skate pro kniesokken (vinden meisjes mooi hoor! xd)  cap op, koop kniebeschermers (moet echt) en elleboogbeschermers, helmpje ook en go!  Er zijn genoeg shops waar je eerst eens kunt snuffelen wat je nodig hebt! 

Oja en Scouting lijkt mij ook superleuk!  Denk ik nu ook aan!

Loves Assy

Reputatie 7
Badge +7

@Monkeyboy69, Heb je al de "juiste" sport gevonden? ;)

Reputatie 7
Badge +17

Haha ja @Banaantjeeee  daar ben ik ook benieuwd naar 😊 wat ga je kiezen @Monkeyboy69 ?  Of ben je nog aan het oriënteren? 

Groetjes liefs Tartan X

Reputatie 7
Badge +11

Hey @Tartan13@Banaantjeeee en iedereen die heeft gereageerd,

Ik ben nog aan het kijken wat ik zou kunnen doen maar bedankt voor de tips (dat geldt voor iedereen hier)

Ik ga even het rijtje af van de reacties:

- Scouting, lijkt me wel leuk maar je bent vaak weg dus dat gaat het niet worden

- Hockey, lijkt me niet zo leuk als sport

- Skateboarden zou opzich kunnen, maar ik heb dat eens op school gehad en ik flikkerde de hele tijd van me skateboard af :( maar kan wel

- Zwemmen, lijkt me niet zo leuk als sport, dan zwem ik liever zo

- Boulderen/klimmen, ja dat lijkt me wel leuk

- Mountainbiken, ja dat lijkt me echt leuk en is ook slim want dan kan je gaan wanneer je wilt

- Veldrijden, dat is wel intensief en lijkt me minder leuk

- Wielrennen, nee te intensief

 

Conclusie voor wat kans maakt wat ik zou kunnen doen: mountainbiken (1), klimmen (2) en misschien skateboarden (3)

Groetjes, @Monkeyboy69

 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi hoi @Monkeyboy69  klinkt goed! Maar bij scouting hoef je niet vaak weg hoor ;) dat is maar  max 3 x per jaar zo'n kamp. Maar mountainbiken is zeker ook vet! Net als je andere keuzes! 

Groetjes liefs Tartan X

Yo @Monkeyboy08 altijd leuk om te zien wanneer iemand meer actief wilt zijn.

Zelf zit ik op dansen (hiphop)

En ik vind dat wel heel leuk.

Dansen heeft heel veel variatie aangezien er veel danscholen zijn met andere coaches en andere stijlen.

Bij dansen gaat het er meer om dat je voor 2-3 minuten alles voluit kan geven.

Met dansen doe je voornamelijk optredens waar je een heel (school) jaar naar toe werkt. Maar wanneer je echt goed begint te worden kan je auditie doen voor een wedstrijd team wat misschien wat spannend kan lijken maar ook heel leuk is.

Ik raad aan wat videos op te zoeken en te kijken of je dit zou willen en zoja wat voor dansen.

 

Als je op dansen wilt raad ik aan te kijken naar verschillende dansscholen bij jou in de buurt en wat filmpjes te kijken wat ze allemaal te bieden hebben aangezien elke dansschool anders is.

Ik doe zelf aan krachttraining alleen. Nu ik dit pas 'echt doe', is rond de 1.5 jaar volgens mij.

Want ik was gewoon te dik, en deed gewoon niks, en kwam daarbij ook nog thuis te zitten. Nu ben ik (na veel en lang trainen) licht gespierd geraakt, zeggen anderen, ik zie het zelf niet echt maar goed. 

En hiermee kan je zelf kiezen hoe en wat je doet, en je kan het zelf aanpassen.

 

Klinkt raar, maar er zit niet echt beweging in. Dit meer omdat je per oefening stil staat of zit. Ik vind het zelf ook best raar om het een sport te noemen, want dat is het niet echt volgens mij😅.

Ik doe dit dus, 4x per week ongeveer.

Reputatie 7
Badge +9

Ik weet niet of het gezegd is want ik ga niet alle reacties lezen, maar misschien zwemvaardigheid? Moet je wel eerst A. B en C hebben, maar je leeft dan veel andere zwemslagen. Bij mij is het op woensdag van 17:00 tot 18:00 

Groetjes mij @Anoniemxv 

Reputatie 7
Badge +11

Hoi iedereen, bedankt voor de reacties!

UPDATE: Ik heb (nog) geen sport gekozen, maar ik weet ook niet of ik het wil, want ik ben vaak bezig met huiswerk en sowieso fiets ik elke dag 6km heen naar school en 6km terug naar huis, en 2x per week op school lo (gym). Ik zit nog steeds dus in een twijfelfase.

@ik_kan_geen_nickname_bedenken: Er zijn best veel dansscholen bij mij in de buurt, maar ik weet niet of het bij mij past (ik denk het persoonlijk niet), maar alsnog bedankt!

@HrustH: Krachttraining, ik denk dat dat niet helemaal bij mij past.

@Anoniemxv: Dat lijkt mij wel wat, maar ik heb geen C diploma, en het zou denk ik raar zijn als ik op (bijna) 14 jarige leeftijd nog mijn C diploma ga halen.

Ik ga denk ik wel van alle genoemde sporten hier in dit topic filmpjes opzoeken van clubs/organisaties in de buurt.

Groetjes, Monkeyboy08

Reputatie 4
Badge +1

Zelf zit ik op atletiek doe ik 2 uurtjes per week en 1 keer per maand van maart tot oktober heb ik wedstrijden op zaterdag en zelf loop ik ook nog vaak hard 3x per week rondje van 1 uur en 30 minuten 

Reputatie 7
Badge +9

@Monkeyboy08 , bij ons is er een 14, bijna 15 jarige dus zo raar is het niet. Maar ik snap het voor de rest wel hoor

Groetjes mij @Anoniemxv 

Heyy @Monkeyboy08 ,

Is tennis of badminton miss wat? 

 

Reputatie 7
Badge +11

Hoi @A.B.Anoniem / @Jesse_6567,

-Atletiek: dat zijn toch veel onderdelen die je dan doet, welke onderdelen moet je dan allemaal doen?

-Tennis:  dat lijkt me wel leuk, en er is ook volgens mij een club in mijn woonplaats

-Badminton: dat heb ik soms ook wel op school en het gaat echt vaak super slecht, dus dat gaat het sowiso niet worden!

Ik ga in een document voor mezelf dit allemaal zetten, en dingen uitzoeken, ik kom hier vast nog  op terug! 

Liefs, Monkeyboy08

Ik ben benieuwd @Monkeyboy08 ! :)

Reputatie 1
Badge

paardrijden,

oke het lijkt misschien een beetje een meiden sport maar is het niet het is echt leuk! het lijkt niet heel intensief maar het is denkwerk en fysiek tegelijk

Reageer