Vraag

weet iemand wat leuks om je fiets mooier te maken

  • 12 April 2020
  • 7 reacties
  • 126 Bekeken

Ik wil graag leuke dingen op me fiets hebben kan een gewone sticker op de fiets als het nat is of. Wat leuks maken voor op je fiets. Ik heb een elektrische fiets.


7 reacties

Heyo,

Ik zelf zat ook al te denken aan stickers.  Je hebt best wel leuke stickers tegenwoordig. Ik heb op me fiets een sticker van de politie deze heb ik op de middenstang geplakt. Op de spatbord en die zij dingen op je achter kant heb ik stickers van grote bedrijven als Samsung,  Google, MSI, Twitch, en me eigen Twitch logo. De stickers zijn er bij mij nog nooit afgevallen. Dus ik denk dat het geen probleem zou zijn.

See ya!

Spookyzx. 

Ik heb stickers in huis en die gebruik er niks mee

Hey JandeB

 

Misschien vind je het wat om met spuitbusverf je fiets te versieren. In deze reactie van @M en Ms wordt uitgelegd hoe dat wel en niet te doen. Je legt dus best wat kranten of iets dergelijks onder je fiets, en bespuit hem dan met verf die je leuk vindt. Eventueel verschillende kleurtjes door elkaar voor een extra vrolijk effect. 

 

Belletjes, kunstbloemen en kleine poppetjes en sleutelhangers aan je stuur kunnen ook. 

 

Het voordeel van een gepersonaliseerde fiets is dat je ‘m snel terug vindt tussen andere fietsen. Ook zullen dieven minder snel geneigd zijn om je fiets te stelen, aangezien je fiets flink herkenbaar zou zijn. 

 

Gr. Kenshin

Hi JandeB,

 

wat leuk dat je je fiets een beetje ‘op wilt pimpen’.

Je hebt al goede tips gekregen van Spookyzx en Kenshin zie ik. Er zijn idd veel verschillende soorten stickers, die goed blijven plakken en tegen de regen kunnen. Zo lang het niet van die 'papierachtige’ stickers zijn blijven ze wel heel, denk ik. Er is ook tape (op rolletjes) dat speciaal voor op je fiets is.

Als je je fiets wilt gaan spuiten en sws zou ik dat even met je ouders overleggen, want toen mijn twin en ik onze fietsjes gingen spuiten waren het gewoon oude fietsjes die er sws niet mooi meer uit zagen. Misschien is jouw fiets nog een supermooi en dan zou ik niet zo maar 'm helemaal gaan spuiten. Je kunt ook altijd alleen een klein stukje spuiten als het mag van je ouders.

Met tape kun je ook dingen versieren en tape of stickers kunnen er ook weer af, zonder beschadigen van de lak, denk ik.

 

Verder kun je ook lampjes op je spaken doen of gekleurde 'dingen’ tussen je spaken.

Zo'n fietsmand of krat vóór je stuur, die ken je vast wel. Extra lampjes op je stuur. Een houder voor je telefoon. Dan kun je muziek luisteren of de weg vinden en dan heb je je telefoon niet in je hand.

Een andere fietsbel, bijv. een grotere die meer ‘ding-dong’ doet ipv een gewone bel, die 'tring’ doet. Ik had eens een keertje zo eentje bij de Action gekocht voor 2 euro ofzo.

Voor plaatjes en andere ideeën kun je ook nog op internet kijken:

https://www.google.nl/search?hl=nl&q=fiets+pimpen&rlz=1I7AVNF_nlNL668&gws_rd=ssl#spf=1586691211276

en dan kun je klikken op dingen die je leuk lijken voor meer informatie.

Die lampjes voor in je spaken/wiel kun je bekijken op:

https://www.google.nl/search?hl=nl&q=spaaklampjes&rlz=1I7AVNF_nlNL668&gws_rd=ssl#spf=1586691501950

 

Oh nou lees ik net dat die lampjes niet mogen, maar ja, misschien als je ze alleen aan doet op het schoolplein ofzo, misschien dat dat wel mag.

 

Hieronder de regels:

 

- begin quote:

Wat zijn de regels voor fietsverlichting en reflectie op een fiets?

Als fietser moet u in het donker en bij slecht zicht een voorlicht en achterlicht aan hebben. U mag hiervoor ook losse lampjes gebruiken. Daarnaast moet de fiets reflectoren hebben op de achterkant, trappers en wielen of banden.

Regels voor vaste fietsverlichting

Heeft u vaste fietsverlichting? Dan moeten de fietslampen voldoen aan de volgende regels:

  • wit of geel licht voor;
  • rood licht achter;
  • de lampen moeten recht vooruit of recht achteruit schijnen;
  • de lampen mogen niet knipperen.

Heeft uw fiets 2 voorwielen? Dan moet u aan de voorkant 2 witte of gele lampen hebben; 1 links en 1 rechts van het midden van de fiets. Ze moeten allebei even ver van het midden af staan (symmetrisch). Verder gelden dezelfde regels als voor een gewone fiets. 

Regels voor losse lampjes op een fiets

Gebruikt u losse lampjes op de fiets? Dan gelden andere regels:

  • wit of geel licht voor;
  • rood licht achter;
  • de lampjes moeten recht vooruit of recht achteruit schijnen;
  • de lampjes moeten goed zichtbaar zijn. Er mag dus niets voor of overheen hangen;
  • de lampjes mogen niet knipperen;
  • u mag de losse lampjes vastmaken aan uw kleding of op uw tas;
  • u mag de lampjes vastmaken op uw bovenlichaam (alleen rug en borst). U mag dus geen lampjes op uw hoofd, armen of benen vastmaken;
  • u mag geen extra verlichting gebruiken zoals spaakverlichting of meer dan 1 koplamp op een tweewieler.

Regels voor reflectie op een fiets

Voor een fiets op 2 wielen gelden de volgende regels voor reflectoren:

  • een rode reflector op de achterkant van de fiets. Dit mag geen driehoek zijn;
  • witte of gele reflectoren op de wielen (velgen) of banden;
  • 4 (amber)gele reflectoren op de trappers;
  • u mag geen spaakreflectoren gebruiken. Dit zijn reflectoren die in de lengte op een spaak zijn bevestigd.

Heeft uw fiets 2 achterwielen? Dan moet u aan de voorkant een extra witte reflector hebben. Verder gelden dezelfde regels als voor een gewone fiets.

Boetes voor rijden zonder licht en reflectie

U kunt een boete krijgen als:

  •     uw voor- of achterlicht niet aan staat als u fietst in het donker, schemer of bij slecht weer/zicht;
  •     u fietst zonder reflectoren op de achterkant, trappers en wielen (velgen) of banden van uw fiets;
  •     het fietslicht een andere kleur heeft, knippert of als u het op een verkeerde plek heeft bevestigd.

De boetes voor rijden zonder licht en reflectie vindt u in de Boetebase van het Openbaar Ministerie (OM).

 

- einde quote:

 

Bron: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/fiets/vraag-en-antwoord/wat-zijn-de-regels-voor-fietsverlichting-en-reflectie-op-een-fiets

ohw, lampjes mogen niet knipperen haha, wij rijden al jaren rond met knipperende achterlichtjes en er heeft nog nooit iemand iets van gezegd.

 

Nou ja, kijk maar wat je leuk vindt en wat er MAG van de overheid en van je ouders.

 

Veel pimpplezier :relaxed:

 

Groetjes,

M&M's

hi

ik zou persoonlijk niet mn fiets pimpen maar dat is mijn mening, je kan zo ledlichtjes op zo dat ding achter je zadel doen of in je fietsmand of aan het stuur ik vind dat er wel leuk uitzien. of laten verven. zelf doen kan de fiets beschadigen omdat niet alle verf gemaakt is voor de metalen van een fiets :))

Reputatie 3
Badge +4

je kan je fiets wel mooier willen maken, maar daar van wordt hij wel zwaarder en zul je meer en harder moeten fietsen om vooruit te komen

Dat hoefd niet sproetje  hij is elektrisch en ga behoorlijk lekker hard

 

Reageer