Vraag

wat wil je een keer meemaken?

  • 7 January 2023
  • 16 reacties
  • 141 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi lieve mensen. Hier kun je invullen wat je echt nog een keer zou willen meemaken. Bijvoorbeeld para sailen of duiken of misschien een gastles van iemand speciaal of een situatie, Of een diepe wens, iets liefs of juist mafs.  whatever. Vertel! 

Sjammetje xxxxx


16 reacties

Leuke vraag! Dit is een beetje mijn bucketlist:

  • in een film spelen
  • een salto kunnen gewoon op harde grond
  • taekwondo 🥋 kunnen
  • een duidelijke sixpack krijgen
  • bungeejumpen 
  • parachutespringen
  • kit Connor ontmoeten 😍 

Oja en snorkelen!!!!

En jij @Sjammetje ? (:

Reputatie 7
Badge +15

De nobelprijs voor de wetenschap winnen! Dat is mijn droom! 
 

Mij_Niet_Gezien 

Hihi dankjewel @Tai6565  nou, ik zou wel willen: 

- zingen in een musical in een grote zaal

- een berg beklimmen en er overnachten

- meedoen aan een survival van 3 dagen in de Ardennen

- een dag beleven hoe het was om scholier te zijn 100 jaar geleden. Inclusief jurkje of korte broek (jongens), schrijfplankjes, indische pen met inkt en zelfs straf zoals toen

- een dag als jongen leven. Kijken hoe anders dat dan is

- een 20 km lange tunnel door lopen

- een truck besturen

- cupido zijn en 9 miljard pijlen hebben ;)

Sjammetje xxxxx

En jullie ? XD 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Sjammetje  leuke vraag! 

1. Zeilen naar Canada en daarna Saba met mijn love

2. Van hier naar de Noordkaap lopen en het noorderlicht zien

3.  2 Dans er bij met karate

4. Ik doe mee met je school van 100 jaar geleden haha. Met een petje op en zo'n ribben korte broek met kniekousen XD 

5. Een dag docent zijn 

6. Net als @Tai6565  een keer duiken en dan in de Cariben. 

7. Dat ik net zoiets kon bereiken als Gretha Thunberg. 

8. Wereld Jamboree meemaken

Groetjes liefs Julian X

Reputatie 7
Badge +15

Haha, best wel geappig om te zien hoeveel wensen jullie hebben! Wel cool allemaal!

 

Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 7
Badge +19

hoi,

Ik zou graag een keer het noorderlicht willen zien. Dat lijkt me echt super mooi. En ik zou een keer op een slee achter honden willen haha.

Verder als ik dit nog zou kunnen zou ik een keer willen meedansen met iets van het nationale ballet of dergelijk.

 

joeeee

Reputatie 7
Badge +15

Noorderlicht, COOL , zou ik ook wel willen ;) 

 

maar ik blijf toch bij mijn grote droom! 
 

Mij_Niet_Gezien 

Dankjullie wel ! Leuke wensen! @jaivy  Misschien gaan we ooit met ons 3 naar het Noorderlicht;) en Julian doen we die school! als je dan in de hoek moet ga ik mee haha xd.  maar sorry. Weer on topic: wie vult nog wat in? :) 

Sjammetje xxxxx

Reputatie 7
Badge +15

Haha @Sjammetje gezzelige boel wordt dat dan () :) 

 

Mij_Niet_Gezien ❤️💜

Reputatie 7
Badge +14

hoi @Sjammetje en iedereen die hier iets gepost heeft of meeleest,

 

wat een leuk topic en wat een mooie reacties zijn er al gepost 😉

Voordat ik in Nederland kwam wonen om naar de middelbare te gaan heb ik op bijna alle continenten gewoond vanwege het werk van mijn ouders. Ik heb dus best al veel mooie plekken bezocht en zeker weten wil ik er nog (veel) meer bezoeken.

Als ik terugdenk aan waar ik overal geweest ben of gewoon denk aan mooie momenten, denk ik vooral terug aan met wie ik die ervaring heb mogen delen. Ik denk dat ik het mooiste de herinnering vind aan de personen die erbij waren en op de tweede plaats de locatie. Ik heb hele mooie herinneringen aan momenten die zich binnen een uur rijden vanaf huis zich afspeelden en die kunnen dezelfde of soms een grotere indruk achterlaten dan herinneringen aan verafgelegen plekken. Natuurlijk had ik beide niet willen missen,

 

Ik zal een voorbeeld geven om het wat duidelijker te maken:

picture this

het is winter, buiten is het donker en koud, in de auto is het eigenlijk net wat te warm en je hebt een leuke dag gehad met je broers tijdens een dance battle. Met zijn 3-en zit je op de achterbank. Hoewel de avond pas begonnen is, voel je je door de warmte in de auto en de inspanning van die middag loom worden en je begint een beetje in te dutten. Je zakt door het bewegen van de auto steeds iets verder tegen één van je broers aan. Je slaapt niet echt, maar bent er ook niet helemaal bij. Je hoort achtergrond geluiden, zoals de radio en de motor en heel vaag iets als iemand iets zegt. Een beetje dat gevoel dat je misschien wel herkent als je op vakantie gaat en een hele dag in de auto moet zitten en dat papa dan ‘s avonds laat nog even stopt om te tanken en je wakker maakt om nog even te gaan plassen, want papa wil daarna het liefst doorrijden. Dat gevoel dus,

Wij reden verder en ik was in die toestand en toen speelde het volgende liedje op de radio:

Bij het mooiste stukje (vanaf 1.33 refrein) hoorde ik zachtjes mijn broers meezingen terwijl die ene tegen wie ik aanlag zachtjes met zijn hand door mijn haar streek:

Hold me closer tiny dancer

Count the headlights on the highway

Lay me down in sheets of linen

You had a busy day today

Het voelde alsof de tekst speciaal voor mij en dat moment geschreven was……. elke keer als wij het liedje horen denken we terug aan dat moment en voelen wat we toen ook voelden. We kunnen elkaar niet aankijken zonder natte ogen te krijgen, maar het voelt zo goed.

Btw, ik ben dus eigenlijk die Tiny Dancer en ik was toen 11 of 12.

Dus mooie plekken bezoeken is één ding, die ervaring kunnen delen met anderen maakt het nog mooier.

Ok, dat was dat haha.

Ik heb verder mooie herinneringen aan zeevonk. Nee, dat is geen ziekte maar een natuurverschijnsel. Vorig jaar was het bij ons in de buurt en om dan samen met andere dan in donker de branding in te gaan is ook een speciale ervaring. Kijk op https://www.ecomare.nl/verdiep/leesvoer/planten/zeeplanten/zeevonk/

Verder lijkt het me leuk om op verlaten plekken rond te lopen met een paar vrienden of broers/familie. Soms lopen we rond bij verlaten boerderijen of half ingestorte gebouwen waar kunstenaars soms de mooiste versieringen hebben aangebracht. Als je er loopt kun je (samen) fantaseren over wat er zich daar allemaal heeft afgespeeld…..

Op tv heb ik wel eens Urbex fotografie gezien en dat zou ik ook nog wel eens willen doen. Bijvoorbeeld : https://www.industriecultuur.be/zorgsector/preventorium-de-dolhain of https://www.ikreis.net/p-95/urbex-locatie-belgie, maar een groepsreisje naar het Noorderlicht per zeilboot, hondenslee en te voet over bergen en door tunnels en ’s avonds feest met dans en muziekvoorstellingen en sprekers over interessante onderwerpen die onze toekomst aangaan, zou ik zeker ook wel mooi vinden om mee te maken.

Na de feestavond(en) slapen in tenten die met hulp van scouts opgezet zijn en die rond een kampvuur staan (of is dat heel gevaarlijk 🙄). We hoeven ook niet bang te zijn voor indringers, omdat we beschermd worden door onze eigen krijgers die de meest uiteenlopende survival-, duik- en vechttechnieken beheersen. Als het nodig is verlaten we het terrein met luchtballonnen die opstijgen bij het aanbreken van de dag, wat zorgt voor een adembenemend zicht over de plek van waar we net zijn opgestegen  ,op weg naar nieuwe avonturen en plekken waar we dan met parachutes landen vanuit de luchtballonnen…….… en toen werd ik wakker 🤣…..maar ik heb wel heel lekker gedroomd en er mooie herinneringen aan over gehouden en wie weet …..ooit…..maar ik zou zeggen, grijp elke kans aan om mooie herinneringen te maken……das voor iedereen die erbij was een mooi iets….doe eens gek en bak cupcakes of maak een candlelight diner  of verras je familie of vrienden met een klein uitstapje, al is het maar een picknick op een bankje aan een vijver 2 straten verderop…..dat doet niemand en heeft daarom impact dat het een speciale herinnering wordt…..plas je naam in de sneeuw of op de straat ofzo en maak er een foto van, niet van het plassen zelf natuurlijk, maar een selfie met het eindresultaat en stuur die als verjaardagskaart of kerstkaart aan je vader, moeder of andere familie of vrienden….ja, sorry zo’n foto in de sneeuw heb ik dus echt gemaakt met m’n broers 😄😂

 

Fijne dag allemaal en dank jullie wel voor de inspirerende antwoorden

 

Gr. MickeyMouse

 

Reputatie 7
Badge +17

Wat ik echt nog graag wil doen is een reis maken door de US. Ik ben daar nu ook voor aan het sparen en dat gaat over een jaar of 3 ,4 ook wel gebeuren denk ik.

Verder zou ik wel wat gespierder willen zijn, betere sixpack en zo(ja oppervlakkig, weet ik😄) maar ja, dan moet ik eerst de motivatie vinden om weer naar de gym te gaan.😂

@MickeyMouse Urbex fotografie lijkt me ook heel vet om te doen. Hier http://www.abandoned-places.com/ en hier http://www.henkvanrensbergen.com/ staan ook echt mooie foto’s.

Reputatie 7
Badge +15

 Bijzonder zeg, uit nieuwsgierigheid, hoeveel talen spreek jij, gwn alleen alleen Nederlands en Engels!? Of meer,? 
 

 Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi,

 

jullie beginnen off-topic te gaan, hierbij een kleine herinnering om bij het onderwerp te blijven!

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +15

Sorry @Marieke , ik was gwn benieuwdc…… 

 

nogmaals excuses. 
 

Mij_Niet_Gezien 

Reageer