Vraag

wat vinden julie van zwarte piet?

  • 13 August 2020
  • 3 reacties
  • 51 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey, wat vinden julie van zwarte piet. Blijven of niet? Geef je mening vooral maar respecteer elkaar wel. Ikzelf vind het grote onzin en van mij mag zwarte piet nog zo lang mogenlijk blijven.


3 reacties

Heyy

Ik snap wel waarom de donkere mensen het als soort van rascisme beschouwen. Daar kan ik wel inkomen. 

Toch vind ik het jammer dat we onze westerse tradities moeten aanpassen. Het is, in mijn ogen voor kinderen die nog geloven in de Sint heel verwarrend. Eerst gewoon zwarte piet, dan roetpiet, is toch heel verwarrend voor hen?

Groetjs

Ik begrijp dat sommige donkere mensen zich gediscrimineerd voelen, maar veel weten ook dat het een onschuldig kinderfeest is waar geen kwaad bij bedoeld is. Ik vind dat het gewoon een traditie van Nederland is en dat dat ook zo moet blijven. Kinderen weten nog helemaal niet wat racisme is, dus kan weinig kwaad.

Tegenwoordig moet over het kleinste ding alweer gezeurd worden. Zwarte piet is echt niet als een racistisch iets bedoeld en gewoon als leuk traditie en kinderfeest, laat het dus even zo!

Reageer