Wat moet je doen voor kickboxen?

  • 4 February 2022
  • 2 reacties
  • 41 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Heyy,

Ik wil misschien op kickboksen maar ik heb echte puppypower en t is een beetje beschamend  als ik daar dan kom voor de eerste les en dat ik dan niet eens met een beetje kracht kan slaan. Wat voor oefeningen kan ik doen om sterker te worden zodat ik mezelf niet voor schut zet.

XX

Me :)


2 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Hallo, het is helemaal niet erg dat je de eerste les inkomt terwijl je wat minder sterk bent. Je bent daar ten slotte om te leren en je zult vast nog wel wat sterker worden als je wat vaker gaat kickboksen. 

Als je toch sterker wilt worden moet je jezelf uitdagen. Je kan dus workouts gaan doen. Ik doe dat gewoon thuis. Als je sterker wil worden moet jezelf echt moe gaan maken. Als je naar een oefening moe bent en ook echt het gevoel hebt dat je weer eventjes rustig aan moet doen, dan heb je het goed gedaan. Je eigen lichaamsgewicht tillen werkt altijd. Let er wel op dat je niet te ver gaat en soms ook pauzes neemt. 

Ga er niet vanuit dat je binnen een week al een stuk sterker bent, maar het zal wel gaan helpen als je het goed doet. 

 

Groetjes

 

 

Hey,

Ik weet er niet superveel van, maar hier wat tips:

1. Er bestaan apps waarbij je dan iets aan kan klikken (bijvoorbeeld armen of benen ofzo) en dan krijg je oefeningen om dat te trainen.

2. Heb geen medelijden met je tegenstander. Vaak durven mensen die op zo'n sport zitten het niet hard te doen, omdat ze bang zijn om die ander pijn te doen ofzo. 

Als je dus gewoon durft te doen, gaat het ook harder.

3. Geef het de tijd. Je moet niet verwachten dat je binnen een week al sterker bent.

Hopelijk heb je wat aan een van deze tips!

Reageer