Vraag

vriendin dumpen?

  • 18 February 2021
  • 1 reactie
  • 40 Bekeken

Badge +3

hoii ik heb echt even advies nodig want ik weet ook niet wat ik moet doen. 

 

Oke het zit dus zo sinds de brugklas (ik zit nu in de 2e)  ben bevriend geraakt met vriendin T.  We zaten ook al bij elkaar op de basisschool maar toen waren we nog niet echt bevriend maar sinds de eerste waren we beste vrienden geworden. Daarnaast raakten we ook bevriend met twee andere meiden en dus waren we vanaf toen een groepje van vier.

Het was altijd wel gezellig maar we zaten toen op havo/vwo en ik en een andere vriendin gingen aan het einde van het jaar naar vwo en vriendin t en de andere vrienden gingen naar vwo. Toen begon de drama al een beetje. Want  vriendin T  probeerde me constant over te halen om met haar naar havo te gaan. Echt smeken zeg maar. Maar ik wilde dat niet. Toen het dus definitief was dat we naar een andere klas gingen na ze me het erg kwalijk. 

 

In de tweede toen we dus niet meer bij elkaar zaten begonnen me dingen op te vallen. Want ze kan dus heeeel goed liegen om haar zin te krijgen. Toen we een keer in de pauze samen zaten en ze een andere vriendin appte om te vragen om bij ons te komen zitten. Toen zij nee appte begon vriendin T een heel verhaal op watsapp dat ze iets groots te vertellen had en dat ze echgt MOEST komen. Maar toen ze kwam bleek het uiteindelijk dat dat dus niet waar was. En dat ze niks te vertellen had.  

Ze word ook snel jaloers bijvoorbeeld als ik op insta een foto had gepost met mij en een andere vriendin vroeg ze meteen in mijn dm wie dat was.  En als we nu nog met elkaar kletsen gaat het altijd over dingen die ze heeft gekocht. en als ik over iets anders begin gaat zij weer daarover verder. Eerlijk gezegt haal ik niet meer veel positiviteit  uit deze vriendschap. en ik voel me vermoeid als we hebben afgesproken.  

En de laatste tijd viel me ook op dat als een vriendin in de groepsapp van onze vriendenclubje iets vertelt dat zij dan reageerd met "leuk" en dan over haarzelf begint. Ik begin een beetje moe van dr te worden en wil eigenlijk geen vrienden meer met haar zijn maar ze is dus wel mijn bestie en vlgm is ze ook best onzeker dus ik wil haar ook een soort van helpen maar tegelijkerteid wil ik geen energie meer in de vriendschap steken snap je? 

Dus weet iemand wat ik moet doen?? ps. bedankt dat je zo lang naar mijn verhaal hebt geluisterd:)


1 reactie

Reputatie 5
Badge +6

Dumpen is niet nodig, ze is niet eens je vriendin, of je hebt er onnodig veel, laat haar gewoon met rust, ze vindt haar leven vanzelf weer terug...

Reageer