Vraag

vrienden

  • 11 June 2020
  • 1 reactie
  • 57 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey ,

ik ben een beetje eenzaam en ik zou graag meer vrienden willen


1 reactie

Hi Boef,

 

ik zag dat er nog niemand gereageerd had, misschien ben je er tussendoor geglipt.

 

Zit je nog op school? Dan kun je misschien daar eens met iemand anders een gesprekje aan knopen en zo beetje bij beetje een band opbouwen met anderen. De volgende dag ofzo kun je weer ff gaan kletsen en zo voorts. Uiteindelijk misschien een keertje buiten school afspreken en zo steeds een stapje verder.

 

Heb je hobby's? Als je een leuke hobby hebt kun je misschien kijken of er een vereniging in de buurt is waar je samen met anderen die diezelfde hobby hebben tips uit kunt wisselen en samen dingen doen. Als je nog hobby hebt kun je eens kijken wat je leuk lijkt om te doen.

 

Vind je sport leuk? Je kunt je bij een club aansluiten en daar mensen leren kennen.

Of je gaat naar een trapveldje en vraagt of je mee mag voetballen of basketten of naar een skatepark als je dat leuk vindt.

 

Misschien is een bijbaantje iets voor jou? In supermarkten zie ik altijd veel jongens en meisjes vakken vullen en kassa draaien. Een ander baantje kan natuurlijk ook. In de horeca of heel iets anders. Dan verdien je wat en heb je tegelijk de kans om jongeren die je niet kent, omdat ze op een andere school zitten, te leren kennen.

 

Vrijwilligerswerk?

in elke stad of dorp zijn wel vrijwilligers nodig. Misschien is er een leuk jongerencentrum in de buurt die iemand zoekt om bepaalde activiteiten te begeleiden. Dan ben jij het aanspreekpunt misschien wel voor de jongeren die naar het centrum toe komen. Dan kun je makkelijk met veel andere jongeren in contact komen. Je kunt natuurlijk ook gewoon als jezelf naar een jongerencentrum om daar een leuke activiteit te doen.

 

Dat is wat ik nu zo snel kon bedenken.

 

Ik hoop dat je er iets aan hebt?

 

Je kunt ook een account aanmaken op de site van Jong&Out. Klik ff op de link om te kijken hoe dat werkt:

https://www.jongenout.nl

Jong&Out is de community voor iedereen tot en met 18 jaar, wat je seksuele oriëntatie en gender-identiteit ook is.

 

Ik zag laatst ook een site voor jongeren voor als je ouders gescheiden zijn. Je kunt daar bijvoorbeeld met een buddy spreken. Als je interesse hebt kun je kijken op:

https://www.villapinedo.nl

Een buddy is natuurlijk anders dan een vriend die in je straat woont, maar je kunt er wel mee praten over vragen waar je mee zit rondom een scheiding. Ik hoop natuurlijk dat je ouders nog gewoon bij elkaar zijn en dat het gezellig is thuis.

 

Misschien tot later:relaxed:

 

Succes!!

 

Groetjes,

M&M's

Reageer