Vraag

Vragenlijst over geloof

  • 11 August 2020
  • 28 reacties
  • 737 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Hoihoi, hier ben ik weer;


In mijn afgelopen 3 klassen (90 mensen dus ;)) heb ik 2 gelovige mensen leren kennen, terwijl op het internet mensen met een religie veel breder aanwezig lijken te zijn. Daarom wou ik het toch even vragen!

 

  1. Geloof je, en zoja, waarin?
  2. Waarom geloof je (niet)?
  3. Leeftijd?

voor gelovigen:

  1. Heb je er ooit getwijfeld aan je geloof?
  2. Heb je ooit zelfs nagedacht/ heb je plannen het geloof te verlaten?
  3. Zie je nadelen aan je geloof?

voor niet-gelovigen:

  1. Heb je ooit getwijfeld of er toch niet een god is?
  2. Heb je ooit gedacht tot een geloof toe te treden?
  3. Zie je nadelen aan niet geloven?

 

Thanks voor het invullen, chill :)


28 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Redelijk oud topic, maar leek me interessant dus ja :) 

  1. Geloof je, en zoja, waarin? Ik ben niet gelovig
  2. Waarom geloof je (niet)? Zo ben ik opgevoed 
  3. Leeftijd? 15

voor niet-gelovigen:

  1. Heb je ooit getwijfeld of er toch niet een god is? Ik heb wel eens getwijfeld, maar ik weet nu vrijwel zeker dat er een god is. Welke god dat mag zijn, weet ik niet. Maar ik geloof wel dat er iets moet zijn dat alles heeft gecreëerd. 
  2. Heb je ooit gedacht tot een geloof toe te treden? Jep het christendom. Af en toe de Bijbel gelezen maar niet echt nagedacht om serieus gelovig te worden. 
  3. Zie je nadelen aan niet geloven? Ja, het ligt vooral bij het stukje normen en waarden. Vaak zie ik dat mensen zonder geloof heel onfatsoenlijk zijn (racistisch, spreiden misinformatie of gewoon vies) en ja vind het gewoon raar. Merk dat de mensen die hun geloof serieus nemen hartstikke fatsoenlijk zijn en echt mensen zijn waar je naar opkijkt. 
Reputatie 7
Badge +17

 

1. Geloof je, en zoja, waarin?  Nee, ik ben atheïst.
2. Waarom geloof je (niet)? Ik heb nog nooit bewijs gezien dat welk geloof dan ook waar is.
3. Leeftijd? 17

voor niet-gelovigen:
1. Heb je ooit getwijfeld of er toch niet een god is? Nee, ik heb het altijd onzin gevonden.
2. Heb je ooit gedacht tot een geloof toe te treden? Nee, zie er het nut niet van in.
3. Zie je nadelen aan niet geloven? Nee

 

Reputatie 7
Badge +11

Hoi,

 

  1. Geloof je, en zoja, waarin? ​Nee
  2. Waarom geloof je (niet)? ik heb nooit echt behoefte aan om te geloven 
  3. Leeftijd? over 2,5 maand 14

voor niet-gelovigen:

  1. Heb je ooit getwijfeld of er toch niet een god is? ​​​​​ik denk soms wel dat er een god is ja
  2. Heb je ooit gedacht tot een geloof toe te treden? ​​​​​nee
  3. Zie je nadelen aan niet geloven? ​Nee, wel voordelen
  4. Thanks voor het invullen, chill :)

Degene die wel geloven,  je moet gewoon doen wat voor jou goed voelt. Dus met geloven is niks mis mee!

Groetjes  @Monkeyboy08

Reageer