Vraag

voor de eerste keer oppassen

  • 28 August 2020
  • 4 reacties
  • 264 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hi

Ik ga vanavond voor t eerst oppassen. K vind t best wel spannend dus ja..... t is bij een meisje van 7 en jongen van 4 ze liggen dan nog niet op bed. Wat kan ik met ze doen?

Groetjes van L💕


4 reacties

Hey 

 

zelf heb ik nog nooit opgepast. Maar ik weet dat mijn zus keek naar wat de kindjes normaal gesproken leuk vonden om te doen. En dan ging ze gewoon mee spelen. En dat vinden die kinderen helemaal geweldig. Ze moest elke x als ze bij mij thuis was moest ze savonds ergens in de straat oppassen waar kindjes waren omdat iedereen helemaal dol waren op haar. 

en vooral rustig blijven ook als ze niet luisteren want als je bozig doen schrikken ze van je. 
 

ik hoop dat je hier iets mee kan. 
 

groetjes blue 

Vraag zelf wat ze willen doen, wat ze leuk vinden. Want dat is eigenlijk waar je voor komt. Om ze te vermaken, omdat hun ouders daar geen tijd of geen zin in hebben

Hey ik ga binnenkort ook voor het eerst oppassen en nu jij het dus al hebt gedaan vroeg ik me af

Hoe ging het?

Any tips/trics?

Hey Dreamerx07,

 

Zelf pas ik nu alweer een paar jaar op en ik vind het nog steeds echt superleuk!

Mijn tips:

  1. Geniet!
  2. Wees echt jezelf. Denk na over wat je wel oké vind en niet. Wat zijn jou grenzen en dat moeten die kinderen dan accepteren.
  3. Doe iets wat die kinderen leuk vinden, vraag gewoon wat hun het liefste doen en ga daar lekker in mee. Ga op hetzelfde niveau zitten als de kinderen, dan is het contact ook makkelijker.
  4. Waarschijnlijk gaan de kinderen jou eerst uitproberen om te kijken hoe ver ze kunnen gaan. Wees vanaf het begin duidelijk, dan is het daarna ook vrij snel klaar.
  5. Praat lekker met die kinderen over school en buiten spelen, hoe meer jij in hun wereldje komt en jezelf daar voor interesseert hoe leuker het wordt.
  6. Praat lekker veel en speel met ze, wees duidelijk en blijf jezelf!

Het gaat je vast lukken, al zal het wel even wennen zijn!

Veel succes en plezier!

Xx Simply Me

Reageer