Vraag

Volleybal

  • 1 February 2022
  • 2 reacties
  • 105 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9

He,

Ik ben sinds kort geïnteresseerd in volleybal. Ik vind het best wel vet wat al die mensen met de bal kunnen en het ziet eruit als een leuke sport. Dit komt omdat ik een serie had gekeken over volleybal en toen begon ik volleybal wedstrijden te kijken, en dat vond ik ook interessant. 

Ik zit op dit moment op voetbal, maar voetbal past niet echt bij mij. Ik wil op een sport waarbij je je handen moest gebruiken, omdat ik dat leuker en ik daar beter in ben. Dus ik dacht aan handbal en volleybal, maar ik vond volleybal meer interessant. Volleybal past waarschijnlijk ook beter omdat ik een hoge verticale sprong heb. 

Ik wil een keer meedoen met een volleybal training maar ik weet niet hoe ik dit moet aanpakken. Veel mensen noemen het gay om als jongen op volleybal te zitten want “het is een meisjessport” maar ik ben serieus geïnteresseerd in de sport. Ik heb ook een vriend die volleybal interessant vindt, hij stelde eens voor om dat te doen tijdens de gymles maar ik weet niet of hij voetbal wilt achterlaten voor volleybal.

Dus ik wil graag weten:
Hoe moet ik dit aanpakken? Hoe kan ik weten of mn vriend ook zo geïnteresseerd is als mij?
Wat moet ik doen als anderen negatief hierop gaan reageren?

Alvast bedankt!

(P.S. idk of dit het goede subforum is hiervoor)


2 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hey. ik vind volleybal helemaal geen “meisjessport “het is gewoon voor iedereen. En ik zit op handbal en dat is ook wel vet je krijgt wel kracht in je armen. Ik zou er gewoon eens over beginnen met je maties en als ze echt maties zijn vinden ze niks gek :) En volleybal is stoer vin ik gaat keihard !  je kan gewoon doen wat je zelf leuk vind toch. Ik zou wel meegaan!

Grtz van Julian

Hey Sano07,

Vooral doen joh.

Ik vind volleybal ook een leuke sport, ik heb helaas al een andere sport, maar als ik die niet had dan had ik ook gevolleybald.  Het is absoluut geen meidensport, 3 jongens in mijn klas spelen ook volleybal. Het zijn alle 3 relatief lange en gespierde jongens, dus je kan niet zeggen dat de sport niet intensief is.

Misschien spelen veel meiden de sport, maar dat is dan toch juist een pluspunt ;) Ik geloof werkelijk dat je vrienden jaloers zijn als ze merken dat jij samen met meiden traint. 

Als ze negatief reageren, kan je over de meiden beginnen. Daarmee dwing je waarschijnlijk wel wat respect af.

Succes met kiezen en misschien veel plezier met je sport.

Groeten van mij.

Reageer