Vraag

voetbal kijken

  • 25 April 2021
  • 3 reacties
  • 111 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Hey,

Ik heb een vraag voor de jongens,(meisjes) die voetballen,of er naar kijken,.. en wat jullie daar leuk aan vinden of aanzeten om het te kijken.

Want voor mij ziet dat een redelijke debiel sport uit.

Maar is een mens hardvochtig omdat hij vind dat sport een compleet nutteloos vezichijd is?

Want iedereen weet tog dat idioten spelletjes waarbij volwassen mannen achter een bal aanhollen een sublimatie is van de vroegere stamentwisten!

 

Spotters van u zijn de krijgers van toen.

Ze proberen mekaarst terijn te veroveren en als dat geluk dan gelukt is worden ze beloond met gouden bekers oerkreten en sexs met hersenloze vrouwen.

PS: zijn niet echt natuurlijk hersenloze vrouwen vaak zijn die heel arm en hebben kinderen die ze anders niet voeding kunnen geven want de man weg is en liet de vrouw alleen achter ook net zoals vroeger de man gaat weg en de moeder volgd haar moeder instinct.

Maar dus wat vinden jullie eigen zo bedonder aan voedval.


3 reacties

Reputatie 1
Badge +1

Ik ben zelf een jonge van 15 maar vidnuit studie gewoon dat da een zeer debielen sport is.

Batminton... Is Tog veel menselijk er en ook voor intiligentere mensen.

Maar Tog blijven mannen er naar kijken op tv of het spelen gewoon want het pesies een traditie,  en dat het eeuwig mdot blijven bestaan.

Reputatie 1
Badge +1

Maar je kan zegen dat is gezond en minder lui.

 

Maar je beseft Tog dat dat allemaal voorbij is.

Dat je vreemde lichaam je in het steek zal laten en niet lang het lokale ster zult zijn van een of andere sporthal, speelplaats... Waarschijnlijk sukkel je dan in een depressie door het wegvallen van al die aandacht en het besef dat je Tog maar zijt zoals iedereen. Doorsnee en banaal.

En dat je dus beter had getennist, gewoon rustig gepraat... Maar dat je daar al te oud voor zult zijn en dus je hersenen anders ontwikkeld zullen zijn en gewoon ook dome man zullen zijn waar je geen normaal gesprek zult kunnen voelen en helemaal geen emoties hebben of Tog kunnen tonen.

Dit zit diep volgens mij :joy:

Ieder z'n ding toch. Als jij badminton leuk vindt, prima joh, maar als anderen voetbal leuk vinden is dat toch ook fine. 

Jij mag het best een debiele sport vinden. Daar zal menigeen het niet mee eens zijn en er zullen ook vast mensen zijn die hetzelfde zeggen over badminton. Jij omschrijft voetbal als ‘een idioot spelletje waarbij volwassen mannen achter een bal aanhollen’ maar als je zo gaat kijken, is badminton ook niet meer dan ‘mannen die een veren pluimpje met een stok over een net heen slaan’. Als je zo gaat kijken, klinkt elke sport dom.

“Badminton is menselijker en voor intelligentere mensen’. Ik bespeur hier toch wel een kleine dosis vooroordelen volgens mij. Dit mag je natuurlijk vinden maar ik zou niet weten waar dit op gebaseerd zou zijn.

Jij gooit het nu op een traditie die per se nog eeuwen moet voortduren maar misschien kijkt men het wel gewoon omdat ze het leuk vinden… Je zult het misschien niet geloven maar het is toch echt zo. Daarnaast zijn de meeste voetbalkijkers supporter van één club. Dus als jouw team dan moet spelen, heb je iets om voor te juichen. Je wilt natuurlijk dat zij winnen. De spanning en emotie die daarbij komt kijken, maakt een groot deel uit van de sport denk ik. Ik zou niet weten hoe ik het anders uit moet leggen.

Ik denk sowieso dat sporten met grote teams geschikter zijn als een leuke kijksport dan individuele sporten. Er is gewoon meer strijd, zowel op het veld maar ook daarbuiten.

Ik voetbal zelf ook, en nee, dat is niet om een lokale ster te worden. En nee, ik zal niet weg sukkelen in een depressie door gebrek aan ‘aandacht’ als ik stop met voetballen. Wij spelen voor de lol, niet om beroemd te worden, niet om geld te verdienen, gewoon omdat we het leuk vinden. Spelen met een groot team is hartstikke gezellig, zou je ook eens moeten proberen. 

 

En dat je dus beter had getennist, gewoon rustig gepraat... Maar dat je daar al te oud voor zult zijn en dus je hersenen anders ontwikkeld zullen zijn en gewoon ook dome man zullen zijn waar je geen normaal gesprek zult kunnen voelen en helemaal geen emoties hebben of Tog kunnen tonen.

Vooral dit stukje vind ik grappig. Een goeie climax van je ‘betoog’. Je stelt dus eigenlijk dat voetbal zo'n domme sport is dat je hersenen daardoor minder ontwikkeld zullen zijn, dat je voor altijd dom zult blijven en verminderde sociale vaardigheden zult hebt. Ik wil niet heel veel zeggen, maar dit is misschien een beetje hypocriet … :joy: . Misschien is het juist wel het tegenovergesteld. Door het spelen in een team ontwikkelt je brein zich beter en zal je betere sociale vaardigheden ontwikkelen. 

Uiteindelijk ben jij toch degene die helemaal los gaat over een andere sport omdat je vindt dat jouw sport superieur is.

Weinig inlevingsvermogen, veel ongefundeerde vooroordelen en onwaarheden en enorm veel spelfouten… Als we in jouw termen gaan spreken, lijkt dat toch een beetje op ‘een domme man waar je geen normaal gesprek mee zult kunnen voeren.’ En dat terwijl je jezelf toch meermalig een intelligent mens hebt genoemd omdat je badminton speelt………

 

(Ik zou hier eigenlijk niet op in moeten gaan, maar ik kon dit niet laten. Veel te leuk:stuck_out_tongue_winking_eye: )

Groetjes

Reageer