Skip to main content

Hallo iedereen ik zit momenteel met een struggle. Ik zit momenteel op hockey wat ik al sinds ik zes was die maar ik ben nogal competitief en het team waar ik volgend jaar inkom is niet al te best.

ik speel momenteel landelijk en heb meegedaan met selectietrainingen voor Nederlands onder 16 helaas heb ik dat niet gehaald. Ik ben best goed in hockey alleen volgend gaan de meeste andere goede spelers weg of ze stoppen dus dan zou ik overblijven met wat mindere. Ze zijn wel allemaal heel aardig maar zelf vind ik het leuker om een uitdaging te hebben en dat gaat niet gebeuren in de poule waar we in komen.

toen bedacht ik me dat ik misschien wel een andere sport wou gaan doen. Ik kijk all een aantal jaar MMA en heb groot respect voor de sport. Ik vind het zo mooi hoe het een mix is van kracht maar dan met ontiegelijk veel techniek. Ook vind ik het respect mooi. Ik ben momenteel 16 en dit is wel een beetje laat om aan een nieuwe sport te beginnen. Het is niet dat ik een carrière zoek in de MMA maar ik zou wel graag wedstrijd niveau wille behalen (in ieder geval voor onder 18) willen halen zodat ik daadwerkelijk de sport kan gaan ervaren. 

daarom vraag ik om jullie advies zouden jullie gewoon op hockey blijven en er het beste van maken of op MMA gaan en een nieuwe uitdaging hebben.

Hoi

Ook op “latere” leeftijd kan je met een sport beginnen. Dat je niet van jongs af aan begonnen bent, hoeft niet te betekenen dat je minder potentieel hebt. Je lijkt waarden als bv. respect goed mee te hebben, wat alvast een pluspunt is. 

Moest je hockey gaan missen, kan je na een jaartje (volgens mij) altijd terug naar je hockey-club toe. Is het soms een mogelijkheid om hockey en MMA te combineren? Dat je bijvoorbeeld minder intensief hockey gaat trainen, en er MMA bijneemt. 

Neem gerust deel aan een proefles MMA, vanaf wanneer dat kan. Bij vele organisaties is een proefles gratis. Eventueel zou je de overstap van hockey naar MMA met je hockeycoach kunnen bespreken, zodat je een extra opinie hebt. 

Gr. Kenshin

Reageer