Vraag

tweede lockdown

  • 13 August 2020
  • 3 reacties
  • 125 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo allemaal, 

Zijn jullie ook een beetje bezorgd over hoe erg het nu wordt met het corona virus. De laatste aantal dagen/weken zijn de besmettingen flink geregistreerd. Op de ic wordt er ook onderhand paar tellen meer patiënten opgenomen. Het is allemaal heel erg vervelend en onzeker. En zolang er geen vaccin is, zullen de maatregelen in min of meer mate in stand gehouden worden. En zolang er veel mensen besmet raken, ben ik bang dat er een tweede lockdown komt. Het is natuurlijk heel erg ver gezocht want een tweede lockdown kan bijna niet meer want dan moet het echt heel erg zijn. Maar tijdens de eerste lockdown voelde ik me best wel eenzaam, ik had het gevoel dat ik in een soort wereldje zat waarin ik alleen voor noodzakelijke dingen naar buiten mocht om te voorkomen dat ik besmet raak. Ik voelde heel veel energie en van die energie wou ik dingen doen dus zoals vakantieplannen maken, feestjes vieren enzovoort enzovoort maar dat kon allemaal niet, logisch. 

Maar stel als er een tweede lockdown komt, hoe kan ik mijn dag nuttig invullen? Ik zelf had al iets bedacht met om een fotoboek te maken, tekenen… Maar er zijn vast veel meer dingen die nuttig zijn om te doen.

Ik hoor het van jullie graag! Reageer gerust hieronder!


3 reacties

Badge

Hey

Dat is een goede vraag. Soms heb ik dat ook. Heb je een hobby? Als je dat niet hebt kan je dat ontdekken. Videobel met mensen en je vrienden en doe via daar een spel ofzo. Ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb.

Maps 

Badge

Hoi!

Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar als je onder de 18 bent en nog naar de middelbare school gaat wat ik wel denk, hoef je je niet zo druk te maken. Waarschijnlijk gaan we nog wel naar school als er een tweede lockdown komt, (kan wel zijn in kleine groepjes) omdat kinderen minder vatbaar zijn, en omdat je de leerstof beter binnen krijgt als je  op school zit ipv thuis. Dus maak je niet al te druk! Je zou kunnen gaan hardlopen elke ochtend, is erg leuk en je voelt je goed de rest van de dag. 

Roos

Reputatie 2
Badge +1

Hoi!

 

Als er een 2e lockdown komt zou dat heel naar zijn. Het liefst sliep ik de hele dag, het ging echt slecht met me na 6 maanden in (semi-) lockdown. 

 

Persoonlijk vind ik dat bij een paar doden er geen lockdown hoeft te komen, want het blijft een virus, en daar horen wat doden bij. Zo is de natuur. Het belangrijkste is dat de ggd’en en het zorgstelsel het aan moeten kunnen.

 

Een 2e landelijke lockdown lijkt onwaarschijnlijk, omdat de politiek het ook steeds meer met mijn idee eens is. Ze willen meer regionaal in gaan grijpen, dus er kan bijvoorbeeld wel een gemeente in lockdown gaan. Steeds meer experts stellen zelfs voor om alleen de kwetsbare groepen in lockdown te plaatsen, omdat de geestelijke gezondheid van o.a. jongeren te ver achteruit gaat.

 

Maarja we zullen zien. Als we allemaal een beetje afstand houden zou het moeten lukken :)

Reageer