Vraag

turnen split

  • 19 November 2020
  • 11 reacties
  • 351 Bekeken

Badge

Hoi, ik zit dus in een dans team en we moeten dus allemaal een split kunnen elke week moeten er 2 kinderen hun split laten zien en ik ben 25 november aan de beurt deze week waren er ook 2 meisjes die de split moesten laten zien en 1 meisje kon de split niet en werkt er door onze trainster in geduwd zij gilde en huilde heel erg maar de trainster stopte niet en ze moest een halve minuut in de split blijven zitten terwijl ze heel hard aan het huilen en gillen was ik wil niet dat dit ook bij mij gebeurd en wil echt heel graag de split kunnen kunnen jullie me helpen het mag pijn doen!


11 reacties

Hey,

Ik vind de methode van de trainster wel hard, het is namelijk geduld dat helpt en pushen niet… Maar een tip voor jou: Probeer elke dag op de grond te zitten en je benen steeds verder uitelkaar te zetten. Je hebt hier ook youtube filmpjes voor die het beter uitleggen. Maar push jezelf niet! Neem de tijd anders doe je jezelf pijn.

Wat je trainster doet slaat natuurlijk helemaal nergens op. Meld dit bij je ouders en het bestuur van de club. Niks doen wat je niet wilt en laat je zeker niet mishandelen (want dat is het gewoon). Ik hoop ook dat dat ene meisje dit ook gemeld heeft. Met zo'n trainster ga je toch ook niet voor de lol naar turnen. Dit kan niet de bedoeling zijn. 

Je hoort de laatstse tijd ook steeds vaker dat er van alles mis is in de turnwereld. Dus laat het er niet bij maar zorg dat er wat aan gedaan wordt.

 

Suc6 ermee,

Groetjess

Badge

Kijk ik zit dus op een turnschool mijn ouders willen dat ik zo goed word en hebben hier voor getekend ik kan zelf niet kiezen maar ik moet voor volgende week echt de split kunnen

Badge

Wat je trainster doet slaat natuurlijk helemaal nergens op. Meld dit bij je ouders en het bestuur van de club. Niks doen wat je niet wilt en laat je zeker niet mishandelen (want dat is het gewoon). Ik hoop ook dat dat ene meisje dit ook gemeld heeft. Met zo'n trainster ga je toch ook niet voor de lol naar turnen. Dit kan niet de bedoeling zijn. 

Je hoort de laatstse tijd ook steeds vaker dat er van alles mis is in de turnwereld. Dus laat het er niet bij maar zorg dat er wat aan gedaan wordt.

 

Suc6 ermee,

Groetjess

Hoi dit mag onze trainster doen daar hebben mijn ouders voor getekend 

Badge

Hey,

Ik vind de methode van de trainster wel hard, het is namelijk geduld dat helpt en pushen niet… Maar een tip voor jou: Probeer elke dag op de grond te zitten en je benen steeds verder uitelkaar te zetten. Je hebt hier ook youtube filmpjes voor die het beter uitleggen. Maar push jezelf niet! Neem de tijd anders doe je jezelf pijn.

Ik kan de tijd niet nemen want moet de split volgende week kunnen heb je misschien een pijnlijke methode want ik wil echt de split kunnen

 

Het lijkt mij toch niet dat je ouders achter de werkwijze van deze ‘trainster’ staan. Je laat je kind toch niet mishandeld worden, kom nou. Als je ouders geen actie ondernemen, zou ik bij iemand andersom hulp vragen. Bijvoorbeeld je juf/meester (mentor voor middelbare school) of een ander vertrouwenspersoon op school. Leg dan uit wat er allemaal gebeurt daar op die turnschool.

Heel veel meiden laten zich intimideren door de turnwereld en nu beginnen ex-sporters langzamerhand hun verhaal te doen. Je bent echt niet de enige die dealt met belachelijke trainers. Kom alsjeblieft voor jezelf op.

 

Je kunt ook een bericht sturen naar een ervaren contactpersoon van Dutchgymnastics.nl. Op deze pagina vind je niet alleen het mailadres van deze contact personen, er staan ook linkjes naar bijv. Fier.nl. Hier kun je anoniem chatten over dingen die gebeuren binnen een sportclub. Probeer dat eens, deze mensen hebben er verstand van en weten het beste hoe ze jou kunnen helpen.

Badge

Het lijkt mij toch niet dat je ouders achter de werkwijze van deze ‘trainster’ staan. Je laat je kind toch niet mishandeld worden, kom nou. Als je ouders geen actie ondernemen, zou ik bij iemand andersom hulp vragen. Bijvoorbeeld je juf/meester (mentor voor middelbare school) of een ander vertrouwenspersoon op school. Leg dan uit wat er allemaal gebeurt daar op die turnschool.

Heel veel meiden laten zich intimideren door de turnwereld en nu beginnen ex-sporters langzamerhand hun verhaal te doen. Je bent echt niet de enige die dealt met belachelijke trainers. Kom alsjeblieft voor jezelf op.

 

Je kunt ook een bericht sturen naar een ervaren contactpersoon van Dutchgymnastics.nl. Op deze pagina vind je niet alleen het mailadres van deze contact personen, er staan ook linkjes naar bijv. Fier.nl. Hier kun je anoniem chatten over dingen die gebeuren binnen een sportclub. Probeer dat eens, deze mensen hebben er verstand van en weten het beste hoe ze jou kunnen helpen.

Kijk dit is de training van de school ik zit op een turnschool een dit is wettelijk toegestaan 

Lijkt me niet, maar ok

Ok. Het is duidelijk NIET toegestaan om kinderen te mishandelen. Als je ouders het wel goed vinden, dan moet je met een andere volwassene er over praten. Sorry, maar ik word wel een beetje boos als ik lees wat er gebeurt is. 

Een split leren kun je niet in een week, en zeker niet door iemand er in te duwen. Om meer flexibel te worden, moet je minimaal 30 seconden strechten TOT de pijngrens, je mag er zeker niet over gaan. Dan maak je namenlijk je lichaam helemaal kapot, en het doet heel veel pijn.

Ik ben het helemaal eens met @xLisa. Dit kan echt niet. Dit is fysiek en mentaal misbruik. Ik zou dit zelfs marteling noemen.

Ik adviseer echt om te bellen of te chatten met KinderTelefoon. Die kunnen je denk ik verder helpen. Misschien zelf ook met het kunnen doen van de split! Veel Succes!

Reputatie 1
Badge

hoihoi,

 

later reactie maar ik vraag me af of je iets gedaan hebt? Want dit is want hierboven ook al staat absoluut niet oké. 

Later reactie

Dus hoe was het ????

Reageer