Vraag

tongzoenen op zomerkamp

  • 28 January 2021
  • 3 reacties
  • 342 Bekeken

Reputatie 3
Badge +2

Haaaii ben ik weer,

Ik ga zowat elk jaar op zomerkamp (akc) het is superleuk en je maakt er heel veel vrienden!! Alleen heb ik wat zorgen: Ik heb twee vriendinnen waarmee ik elk jaar op kamp ga en dat wil ik ook blijven doen. Er gaan ongeveer 25 tot 30 kinderen mee exclusief leiding, Alleen is het zo dat ik 13 ben. Dat klinkt nog niet zo een probleem maar ik wordt pas in september 14. Mijn vriendinnen worden in dit jaar 14 en 15. ik ben dus na de zomervakantie jarig (ik ga in de zomervak op kamp). Zij zijn allebei al wat ouder dus moeten we een kamp zoeken wat geschikt is voor ons alledrie dat is ook gelukt en we hebben ons ingeschreven, we weten nog niet of we alledrie zijn ingeloot. Dat is eigenlijk altijd een kamp waarbij ik de jongste ben (er is een driemaandenregel wat inhoud dat je binnen de drie maanden nog mee mag). We gaan op een kamp van 14 tot 16. Ik ben dan dus nog 13. En hier komt het stuk waarbij ik jullie echt even nodig heb:

Er wordt altijd flesje gedraaid. Eerst alleen een ronde met kus en daarna met tong. Ik heb alleen nog nooit gezoend omdat ik nooit mee deed met flesjedraaien met nog twee andere meisjes (die wilde ook niet en de ander had een vriendje). Ik was dus niet helemaal alleen gelukkig, mijn vriendinnen probeerden me wel over te halen maar dat lukte hun niet.

ik ben er nu eigenlijk wél klaar voor maar ik denk dat ik een paar problemen heb:

  • ik heb een beugel, maakt dat uit?
  • ik heb nog nooit gezoend, is dat naar voor de ander?
  • Wie wil nou met de jongste van het kamp zoenen?
  • moet ik wel zoenen met iemand waar ik niet van hou?

Dat zijn dus een paar dingetjes waar ik me zorgen over maak. Please help me met de vragen die daar staan.

Liefs van mijjj


3 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Hoi Elzaaatje,

het is natuurlijk helemaal aan jou wat je doet, en mijn mening maakt ook niet zoveel uit, maar als ik je zo help doe ik het graag :)

  • Ik denk niet dat een beugel veel uitmaakt, het zou toch saai zijn als alle monden hetzelfde zijn? Maak je daar maar geen zorgen om. Het licht er ook aan wat de ander vindt, iedereen heeft een andere mening.
  • Ik heb geen idee, ik nog nooit met tong gezoend dus ik kan niet uit ervaring spreken. Het lijkt me dat mensen met ervaring wel beter weten wat ze doen, maar dat hoeft niet te betekenen dat het meteen vervelend is voor de ander dat jij geen ervaring hebt.
  • Geen idee, maakt dat uit? Het is hun eigen keuze dat ze meedoen, dus als ze jou niet willen zoenen moeten ze maar niet meedoen.
  • Ik zou zeggen: nee. Maar dat is mijn mening, ik vind flesje draaien een beetje een dom spel. Want hoezo zou je zoenen met iemand waar je niet of niet veel om geeft? Alleen omdat je vriendinnen het doen? Het is een keuze, en die is niet aan mij, maar ik zou het niet doen.

Ik hoop dat je hier wat aan had. Ik heb wel nog een vraagje: gaat dat zomerkamp wel door? I.v.m Corona. Het zou natuurlijk leuk zijn voor jou als het doorgaat, maar ik denk niet dat het virus dan al over is.

In ieder geval succes!

 

Groetjes,

Paardebloem

Reputatie 3
Badge +2

Heey @Paardebloem83,

Hele lieve reactie!! Heeft mij echt geholpen :)) wss gaat het kamp wel door, vorig jaar ging het bijna door maar corona hoeft niet helemaal weg te zijn om op kamp te kunnen. 

Ik snap ook wel wat je bedoeld met dom spel, maar ik wil ook weer niet de enige zijn die in een andere slaapzaal in haar eentje zit. Er is namelijk een soort regel dat je er ook niet bij bent als je niet meedoet. Maar aan de andere kant is het ook maar een kleine kans dat ik natuurlijk wordt gedraaid hahaha

Reputatie 6
Badge +7

Hoi Elzaatje,

sorry, ik lees je reactie nu pas. Fijn dat het heeft geholpen! En leuk dat het kamp doorgaat. Ik denk sowieso niet dat Corona echt helemaal weggaat. Op den duur zijn mensen wel ingeënt en is het minder gevaarlijk, maar het blijft wel bestaan. 

Ik snap ook wel dat jij niet de enige wilt zijn die op de slaapzaal zit. Het is ook een beetje sneu om in je eentje daar te zitten terwijl de rest ergens lol zit te hebben. Het is eigenlijk ook wel een goede regel, dat je niet mee mag kijken terwijl andere het spel spelen, maar toch. En ja, er is een kleine kans dat je gedraaid wordt, maar er is toch altijd een kans. 

In ieder geval veel plezier op je kamp!

 

Groetjes,

Paardebloem.

Reageer