Vraag

Tips voor kamperen met vrienden

  • 8 April 2020
  • 6 reacties
  • 150 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo,

 

Zoals veel mensen doen in het oosten van Nederland, gaan jongeren samen met elkaar kamperen, zonder ouders, op een akker in een tent. Vorig jaar was onze keer, het was prima, maar kon beter. Dit jaar gaat het hopelijk weer door (met corona-omstandigheden). Als het door gaat, zouden jullie dan misschien tips hebben om het leuker te maken of gewoon dingen hebben die we kunnen doen.

 

Alvast bedankt,

~ Helping Hand


6 reacties

Hoi

 

Wat gezellig dat je (hopelijk) met vrienden gaat kamperen :slight_smile:  Misschien heb je wat aan volgende ideetjes:

  • Zitten jullie dicht bij het water? Leer dan steentjes op het water kaatsen. Da’s best fun, en als je met competitieve types op stap bent kan je er eventueel een wedstrijdje van maken. 
  • Neem een (voet)bal mee. Het aantal spelletjes dat je daarmee kan is onopsombaar. 
  • Check of er in de buurt toegang is tot (water)sporten. Wie weet kunnen jullie kajakken of raften. 
  • Hebben jullie een fiets of mountainbike? Overweeg dan om deze mee te nemen of te huren. Te fiets kan je mooie tochten maken (neem voor de zekerheid ook maar een eerste hulp-kit mee).
  • Speel verstoppertje. Da’s niet enkel voor jongere kinderen. Verstoppertje en andere spelletjes die voor een jonger publiek worden beschouwd kunnen best leuk worden, als de sfeer erin zit. 
  • Breng een pak kaarten mee, voor het geval het weer tegenvalt. Met kaarten kan je, net zoals met een bal, een oneindig aantal spelletjes. 
  • Blijf laat op, en staar naar de sterren. Zoek eventueel daarna dekking tussen wat groen, zodat jullie voorbijlopende dieren kunnen aanschouwen. 

 

Hier en hier nog enkele praktische tips. Wie weet staat er wat nuttigs voor jullie tussen. 

 

Gr. Kenshin

Hallo @Kenshin 

 

Wow! Super veel bedankt voor je bericht, ik kan zien dat je er veel tijd in hebt gestoken. Dit kan ik zeer waarderen. Ik ga sowieso een paar hiervan gebruiken.

 

Groet,

~ Helping Hand

Badge

Heb je een koelkast

 

 

Badge

En zit je bij het water

@Thijs114 

Ja, bij het water en ook een koelkast. Hoezo?

Badge

Als Julie drank hebben kan je daar wel leuke spelletjes mee doen denk aan piccolo wij gaan dit jaar ook  voor de 2e keer kamperen in Twente

 

Reageer