Tips om beter Italiaans te leren

  • 28 June 2020
  • 4 reacties
  • 53 Bekeken

Reputatie 4
Badge +5

Hoi allemaal,

Ik ga aankomende zaterdag op vakantie naar Italië alleen heb ik een probleem:
In Italië spreken ze allemaal Italiaans, maar ik versta er niks van en kan alleen maar een paar dingen zeggen: Ciao, Come staí, Arrivedercí en dat is het!
Heeft iemand een website of tips om beter te worden in Italiaans?
Want dat ga ik op vakantie héél vaak nodig hebben als ik ergens wat ga kopen of wat ga eten/drinken.

Alvast bedankt voor de tips!
Liefs,

Daniël


4 reacties

Duolingo is een heel bekende app probeer die eens

Heyo,

Misschien kan het helpen om naar Italiaanse films of series te kijken, of om italiaanse websites te bezoeken en die door te lezen.

Of je zou je meer kunnen concentreren op je Engelse taal. Dat is makkelijker en de meeste Italianen begrijpen je dan wel.

See ya!

Spookyzx.

Hallo daantje2003 :)

Duolingo focust zich niet op grammatica. Je kunt wellicht proberen om een woordenboek en een grammaticaboek voor beginners aan te schaffen, ook kan een boek met de meest gebruikte zinnen handig zijn. Maar het is extreem moeilijk om vloeiend te worden in een taal in 6 dagen. Je kunt ook apps op je telefoon zetten.

TheMightySlayer  <3

Hoi

 

Zoals hierboven gezegd werd zijn er apps en boekjes die je kunnen helpen. Echter lijkt een hoop grammatica en woordenschat er in enkele dagen instampen me vrij onbegonnen werk, waardoor ik je eerder zou aanraden om je te richten op de klassieke toeristenzinnetjes, zoals TheMightySlayer voorstelde. Leer bijvoorbeeld hoe je wat bestelt in het Italiaans, hoe je iemand bedankt, enzovoort. 

 

Gr. Kenshin

Reageer