Tips en ervaringen voor het reizen met de trein

  • 2 July 2021
  • 6 reacties
  • 98 Bekeken

Badge

Hoi!

ik wil graag alleen met de trein naar een drukke stad maar ik vindt het best wel eng.

mijn moeder zei dat mensen me snel gaan lastigvallen enz.

 

ik woon in het noorden en niemand in de buurt heeft veel ervaring met treinreizen.

hebben jullie tips/ervaringen?


6 reacties

Hey,

Ik heb al heel vaak met de trein gereisd, en je hoeft je echt nergens zorgen over te maken. Je kunt gewoon op een leeg bankje gaan zitten en lekker iets doen wat je zelf wil (boek lezen, met je telefoon etc.) En mij heeft nog nooit iemand lastig gevallen in mijn 100den reizen… Natuurlijk gebeurt het heel af en toe wel ergens maar ik zou me daar als ik jou was ook niet zoveel zorgen over maken. Zorg er wel voor dat je een goed werkend treinkaartje bij je hebt want anders is dat altijd een beetje onhandig als de conducteur langs komt en je daar dan maar staat zonder kaartje haha.

Dus veel plezier met reizen! :)

Badge

Ben je een jongen of een meisje?

Ben je een jongen of een meisje?

Haaienkop is een jongen, volgens zijn bio.

Ik denk dat je ernaar toe wil dat meiden eerder lastiggevallen worden. Dat is voor een deel zeker waar, maar het komt echt niet constant voor. Zeker niet als je je gewoon een beetje normaal (niet gewaagd) kleed.

Zoals Haaienkop al zei, maak je niet al te veel zorgen en doe gewoon je ding! Succes!

Badge +3

-onnodige quote verwijderd-

 

Eenanoniemjongen1 heeft wel gelijk. Ik ben een meisje en ben zelf ook meerdere keren met de trein geweest en nergens last van gehad. Hoewel ik er wel bij wil zeggen dat je je moet kleden zoals je wil. Een kort rokje of joggingbroek maakt niet uit. Het idee heerst dat mannen vrouwen eerder lastig vallen als ze "gewaagde kleding" aanhebben. Maar in realiteit maakt dat weinig uit. Dus kleed zoals je wil en geniet van je reis!

Zeker niet als je je gewoon een beetje normaal (niet gewaagd) kleedt.

Ik bedoel hier niet mee dat je er zelf om vraagt als je je op een bepaalde manier kleed, maar dat het wel een rol kan spelen en dat als je het echt bewust wil voorkomen het wel handiger is om het niet te doen. Je bent natuurlijk vrij om te doen/dragen wat je zelf wil.

Hey,

Ik woon in het midden van het land en ik reis vooral met de bus, soms met de trein. Het is natuurlijk spannend als je het voor de eerste keer doet, maar daarna is er eigenlijk vrij weinig aan. Ik heb meestal wel oortjes in maar ik zorg altijd dat ik met andere mensen in een coupé zit en een beetje zicht heb op de deur. Als jij niemand lastig valt, doen de meeste mensen dat ook niet bij jou (en eerlijk; ik verwacht niet dat jij iemand lastig valt :wink: ). Waar je ook nog rekening mee moet houden op het perron, misschien heb je dit wel op social media gezien, maar ga niet dichtbij het spoor staan. Sommige vervelende mensen willen je op het spoor duwen. Kleine kans, maar het gebeurt helaas wel, dus ga niet te dicht bij het spoor staan.

Ik hoop dat je een fijne dag hebt als je naar de stad gaat!

x, Alpha

Reageer