Vraag

Terug met dezelfde soort struggle

  • 20 November 2022
  • 3 reacties
  • 25 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1
  • Weet de weg
  • 33 reacties

hoihoi,

Ik ben weer een beetje terug van weggeweest,

afgelopen weken ging het eigenlijk vrij goed met me: leuke vriendengroep die me kan helpen, prima klassen en ik merk dat ik nu veel meer tegen een stootje kan dan vroeger. Alleen merk ik nu dat ik weer dezelfde ondertoon krijg: gewoon een kut gevoel! Ik heb echt behoorlijke stress door school, maar ik heb ook een verzorgpaard, hij is echt geweldig! En juist daar gaat het nu mis: ik heb een boel gedoe met naar hem toegaan en hoe de eigenaresse me af en toe behandelt: die blijft pushen totdat ik toegeef en geeft me eigenlijk gewoon een rotgevoel als ik voor mezelf kies en zeg dat ik het gewoon niet ga redden. Keep in mind: ik heb haar de afgelopen 2 maanden echt mega veel werk bespaard, en doe echt hard mijn best voor haar paard! Maar de keren dat ik dat gewoon niet kan gaan wordt ze heel chagrijnig en kortaf. Ik heb best weinig tijd door school en weet niet of ik verder wil gaan met mijn verzorgpaard…

 

iemand tips over hoe ik de juiste keuze kan maken?

Ik wil namelijk niet weer mijn hele gevoel en mentale staat verkloten door over mijn eigen grenzen te gaan, alleen maar om andere mensen te pleasen en omdat ik bang ben voor verandering. Dit had ik namelijk ook toen ik nog in een club van school zat, en toen ik daar uiteindelijk mee ben gestopt ging het ook veel beter en viel er echt een last van mijn schouders.

Voor iedereen: ik ben echt super blij dat jullie er zijn, niet alleen omdat sommigen me misschien kunnen helpen, maar ook omdat jullie allemaal geweldige personen zijn!!!

 

Liefs van mij


3 reacties

wat bij mij helpt om keuzes te maken is heel theoretisch naar de situatie te kijken, wat verlies je als je het ene kiest en wat verlies je als je het andere kiest;

 

minder/niet met paard bezig maar mogelijk gezondere mentale staat en gelukkiger genoeg tijd  voor school maar een boze mevrouw en minder stress.

 

zelfde/meer met paard bezig alleen steeds een kut gevoel en het gaat slecht met school en stress.

 

voor mij is de keuze snel  gemaakt, ik zou altijd voor jezelf kiezen. Als die mevrouw dat niet goedkeurt was het al geen goede eigenaresse en ben je van der af. als je na een tijd merkt dat het alsnog niet goed met je gaat terwijl je minder stress hebt door je paard kan het aan iets anders liggen en kun je wellicht weer meer naar je paard mocht je dat willen.

 

maar zoals ik al zei KIES ALTIJD VOOR JEZELF!!!!

Reputatie 2
Badge +1

Hee, dankjewel voor je reactie. Ik ga proberen het theoretischer te bekijken en hopelijk gaat het dan beter, want Inderdaad: als ik het zo lees is de keuze snel gemaakt. 

Ik ben echt dankbaar voor je reactie!! Heel veel liefs!!

geen probleem! zelf heb ik dit soort problemen ook gehad en koos te weinig voor mezelf/mijn eigen ontwikkeling. was erg dom van mezelf maar het komt heus wel goed!

 

groetjes

Reageer