Vraag

Te oud om te turnen

  • 27 May 2020
  • 5 reacties
  • 78 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey

Ik ben 17 jaar en ik vind het heel leuk om op zn kop te staan. Ik heb nog nooit geturnt, maar sta elke dag wel op zn kop. Mijn vraag is nu: Is het raar als ik op mn 17e pas begin met turnen? Of wordt ik niet met leeftijdsgenoten ingedeeld? En gaan ze mij niet raar vinden omdat ik wil turnen maar minder kan als hen?


5 reacties

Ik heb zelf nog nooit geturned, maar ik zou zeggen dat je nooit oud genoeg bent iets nieuws te leren. En dat geld zeker als je 17 jaar 'oud' bent.

Hoi

 

Zelf weet ik niet hoe de turnwereld in elkaar zit, maar ik kan me voorstellen dat jij niet de enige bent die zich “pas” op hun zeventiende aansluit bij een turnclub. Misschien kom je bij leeftijdsgenoten van gemixte niveaus terecht, of mag je je aansluiten bij een beginnersles voor jongvolwassenen. 

 

Veel sportclubs zullen momenteel gesloten zijn wegens corona, maar over een tijd zou je contact op kunnen nemen met een club. Mail ze gerust met de vraag in welke turngroep je zou thuishoren, en wanneer je langs mag komen voor een eerste les :slight_smile:

 

Alvast veel plezier met turnen gewenst :cartwheel:

 

Gr. Kenshin  

Badge

zolang jij doet alsof het het normaalste is van de wereld, gaan mensen er niks over zeggen….

Reputatie 2
Badge +3

Haii,

 

Ik heb zelf ook op turnen gezeten!

En je bent zeker niet te oud er waren mensen van 20 die nog op turnen zaten dus je kan gerust een x proberen

Als je gaat turnen dan ga je wss naar de selectie dan zit je met leeftijdsgenoten

(Je leeftijd bepaalt ook welk niveau je doet)

 

Xxx

Je wordt niet meer de beste en je gaat geen medailles winnen.

Maar als je de sport leuk vindt, het bewegen leuk vindt, graag nieuwe dingen leert - dan doen natuurlijk!  Als je het leuk vindt om jezelf te zien verbeteren moet je het vooral doen. 

Er is een Japans spreekwoord dat ongeveer zo gaat: Als je een 100 jarige kersenboom in je tuin wilt, is het beste moment om hem te planten 100 jaar geleden. Het op één na beste moment is vandaag. 

 

Reageer