Te oud om aan een sport te beginnen

  • 17 August 2021
  • 3 reacties
  • 74 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey Hey,

Ik wil heel graag beginnen met dansen want dat lijkt me hartstikke leuk. Alleen ik ben dus al 17 en mijn moeder zegt dat ik te oud ben om te beginnen, want ik ben ook een stijve hark. Ik kan de grond amper aanraken zonder mijn knieen te buigen. Daarbij lijkt het me ook leuk om te rolschaatsen en dan niet gewoon op de stoep maar in een skateparkje. 

Ik ben gewoon bang dat ik het me niet in me heb aangezien me moeder dus zegt dat ik te oud ben en niet bepaalt sportief was toen ik kleiner was. Ik wou altijd wel op een sport vroeger maar er was niks in de buurt waar ik zelf heen kon en leuk vond.

Ik weet nou niet waarmee ik moet beginnen want ik kan niet op mijn kamer beginnen met dansen want die is te klein. Ik wil ook niet buiten dansen want ik ben bang dat iemand me ziet. En beneden dansen wil ik al helemaal niet want dan kijkt mijn moeder me weer met die judgie ogen aan.

Ik ben van plan om morgen rolschaatsen te kopen maar ik moet dan hopen dat het nog mooi weer word in Nederland anders glij ik sowieso uit.

 

Ik weet nou niet echt wat ik precies met dit bericht wou bereiken… Dus als iemand danstips heeft hoe ik het kan oppakken? Of gewoon tips in general


3 reacties

Heyy

 

Ik heb niet echt specifieke tips voor hoe je kan beginnen met dansen & rolschaatsen, maar ik wil je vertellen dat als jij graag wilt dansen of wilt rolschaatsen dat je dat gewoon kan doen hoor!


Je bent echt niet te oud om aan een sport te beginnen en als jij het graag wilt zou ik zeggen: Go for it🙂 Je bent altijd welkom op een sportclub of skatepark bij jou in de buurt en je leeftijd maakt echt niet uit!

 

En dat je er niet gelijk goed in bent is toch ook niet erg? Oefening baart kunst en je wordt vanzelf beter en beter naar mate van tijd!

 

Ik hoop dat er nog andere forumgebruikers reageren die wat specifiekere tips hebben over dansen :)

 

ik moet dan hopen dat het nog mooi weer word in Nederland anders glij ik sowieso uit.

En tja dat kunnen we je nooit garanderen hier haha😅
 

Succes!

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Hey! 

Ik snap wat je bedoelt, ik ben zelf ook licht competitief dus als ik iets doe wil ik het ook goed doen en niet later pas beginnen en veel slechter zijn dan de rest.

Mijn tip is: zie het niet als moeten presteren, maar als een hobby voor de lol. Als jij het leuk vind om te doen, wie houdt je dan tegen?

En daar nog bovenop, als je moeder zegt dat je het niet moet doen doe je het toch juist? Je bent tenslotte 17 ;)

Groetjes Lucas

Reputatie 7
Badge +4

Hey @Aphrodite 

Ik snap helemaal wat je bedoelt! Ik zat vroeger altijd op voetbal. Voetballen vond ik eigenlijk altijd al niet zo leuk, maar keepen wel. Alleen ik had er na 5 jaar ofzo geen zin meer in.

Toen deed ik voor ongeveer een jaar geen sporten meer. Dus mijn conditie was toen zeg maar heel slecht ;)

Tijdens corona kwam ik erachter dat ik badminton eigenlijk heel leuk vind dus dat ben ik gaan doen. Ik begon in een beginnersgroep met jongere kinderen. Nu 1 jaar later zit ik in de middelste groep en tussen leeftijdsgenoten. 

Ik dacht eerst ook hetzelfde als jou, maar (ironisch genoeg) zei m’n moeder van je kan op elke leeftijd een nieuwe sport beginnen. Uit ervaring kan ik nu zeggen dat dat zeker waar is.

Veel plezier en succes

Groetjes NV

Reageer