spijt van huisdieren

  • 20 November 2019
  • 9 reacties
  • 183 Bekeken

Badge

Hoi!

het komt heel raar en ik denk niet dat mensen hierop reageren maar ik ben wel benieuwd of jullie hier tips voor hebben of ervaringen en wat jullie zouden doen in zo’n situatie. Nou ik heb dus gerbils gekocht (zijn een soort muisjes) maar ik kan ze niet goed vast houden en ze schrikken overal van dus ik heb een beetje spijt dat ik ze heb genomen, ik heb nu liever een hamster. Ik wil ze graag weg doen voor een hamster maar ik vind het zielig om ze weg te doen en ik ben bang dat als ik ze weg heb gedaan en een hamster heb dat ik dan toch liever mijn gerbils weer terug wil. Ik weet dus niet echt wat ik ermee aan moet… dus heeft iemand misschien tips? Xx mij


9 reacties

Reputatie 2
Badge +4

misschien kiezen voor een tussen oplossing misschien 1 van je muizen weg doen en 1 hamster kopen

Badge

als ik een van de muizen weg doe gaan ze dood van eenzaam heid dus dan zouden ze allemaal weg moeten maar ik weet niet zeker of ik dat wil want misschien krijg ik daar later spijt van..

Badge

misschien kiezen voor een tussen oplossing misschien 1 van je muizen weg doen en 1 hamster kopen

Ja dat kan dus nie want dan gaan ze dood van eenzaamheid ;(

Hallo Mandy :)

Ik zou misschien de 2 muizen houden en een hamster erbij.

-Dr8gon99

Hey Mandy

 

Zoals Dr8gon99 voorstelde, zou je er naast de twee gerbils een koppel hamsters bij kunnen nemen. Hamsters zijn vaak vrij knuffelbaar, hoewel ze nog steeds tijd voor zichzelf nodig hebben. Zou je eventueel tijdelijk voor de hamsters van een kennis kunnen zorgen? Op die manier kom je erachter of de zorg voor hamsters bij je past. 

 

Als je zou besluiten om hamsters, ook deze leven liever in groep, onder je hoede te nemen, ga je allereerst best langs bij een asiel. De kans is groot dat je daar een lief koppeltje hamsters aantreft dat jouw zorg zal appreciëren. Wat de gerbils betreft zou je ze nog wat tijd kunnen bieden; het kan namelijk even duren voordat ze tam zijn. Moest je besluiten afscheid van hen te nemen, laat je ze beter over aan een kennis, zodat je kan controleren of ze goed terecht zijn gekomen. 

 

Groetjes

Kenshin

Badge

Hoi Hoi,

Ik reageer nu nog erg laat op het bericht van iemand die hierop had gereageerd dat hamsters ook liever in een groep leven. in het geval dat iemand deze topic nog ziet, HAMSTERS MOGEN NOOIT SAMEN EN ZIJN SOLO DIEREN!!!!! ik wou dat nog even snel duidelijk maken want dat is echt regel 1 van de hamster care! ze zullen elkaar dood bijten als je het toch doet. do some research ;)

xx me

en, wat heb je gekozen? of nog niks? ik zou je gerbils houden en er een hamster bij nemen!

xx

Badge

@xxagirlxx  haha, dit is een topic van een jaar oud. de gerbils zijn weg en ik heb een hamster, maar die gaat al wat achteruit.

Badge

als ik jou was zou ik de gerbils houden en ze tam maken, want hamsters zijn het zelfde als je niet een tamme koopt

Reageer