Vraag

schermtijd

  • 18 July 2019
  • 3 reacties
  • 168 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Haiii ik heb een vraagje wat is jullie gemmidelde schermtijd? (Uren per dag op telefoon?) Bij mij is dat nu het vakantie is soms wel 9-10 uur in de dag en ik vraag me af wat je kan doen om van een telefoon verslaving af te komen. Ik kan deze vakantie ook niet met vriendinnen afspreken want die heb ik niet meer dus dat is ook geen optie. Doeiii

3 reacties

Hey,
je vraagt je af hoe je wat minder op je gsm kan zitten als ik het goed begrijp.
Ikzelf ga vaak op kampen en neem m'n gsm dan niet mee. De eerste 2 dagen gaat dat moeilijk, maar daarna gaat het steeds beter.
Ook zet ik m'n gsm vaak op vliegtuigstand van 20 uur tot 10 uur. Zo kan ik me rustig klaarmaken voor te gaan slapen en word ik rustig wakker. (Je geniet dan meestal meer van de natuur, de mensen/huisdieren om je heen en heb je een totaal andere sfeer. Als je echt nog meer van je gsm wegwilt kan je dit ook overdag doen.
Je zult je waarschijnlijk afvragen waarom op vliegtuigmodus en niet gewoon weg? Ikzelf had het eerst echt moeilijk omdat ik m'n gsm niet vasthad. Ik zat vooral veel op wifi of was aan het sms'en met m'n vrienden. Als mijn vliegtuigmodus aanstaat ben ik nog altijd zo vrij om het uur te kunnen zien, m'n wekker te zetten en muziek te beluisteren.

Ik hoop dat dit je wat kan helpen
Groetjes Zon☀️
Ps: m'n schermtijd is van 5 uur naar 3 uur gegaan
Badge

Mijn gemiddelde schermtijd is vrij hoog…

op schooldagen is dit 4-5 uur

in vakanties is dit wel 10-12 uur…

ik doe nu mee aan een 40 dagen challenge, het is nu vakantie dus ik wil max 6 uur op mn telefoon per dag! 
 

ps. Als je mee wil doen met zo’n challenge maak ook straffen voor als je het niet haalt!

Badge

hoi Aardbeihamshake,

mijn schermtijd verschilt deze dagen is het 3,5 uur per dag maar aan het begin van de vakantie was het 10-12 uur per dag. Als je minder op je telefoon wilt zitten raad ik je aan om een hobby te zoeken zoals tekenen of lezen, je kunt ook je kamer bijvoorbeeld verbouwen en je kunt ook altijd nog met je ouders iets doen (weet alleen of jij dat wel leuk vindt).

Groetjes, Yeetler.

Reageer