Vraag

Piano leren spelen

  • 19 February 2022
  • 2 reacties
  • 49 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey!

 

Ik heb vroeger een tijd keyboard les gehad, maar ik was niet bepaald goed en ik ben er uiteindelijk mee gestopt. Ik zit er nu aan te denken om piano te gaan leren spelen, maar ik weet niet zo goed hoe ik moet beginnen. Ik heb thuis nog wel een keyboard staan en ik zit eraan te denken om eerst daarop te oefenen en te kijken of ik het echt wil.

Ik heb ook gekeken voor pianoles, maar dat ik best duur en ik kan dat ik op dit moment (nog) niet betalen. 

Mijn vraag is dus, heeft iemand tips om zelf piano te leren spelen?

 

Groetjes Beauuutje


2 reacties

Ik heb een paar jaar geleden ook een tijdje een keyboard in huis gehad. Ik heb toen zelf een beetje liedjes leren spelen met YouTube video's. Ja, je kunt dan een paar liedjes spelen, maar of je echt piano leert spelen, neuh niet echt. Daar zal je echt les voor nodig hebben. Je kunt het natuurlijk wel proberen om te kijken of je het leuk vindt. Een nadeel daarvan kan dan wel weer zijn dat je jezelf verkeerde dingen aanleert wat dan weer lastig af te leren is wanneer je wel op pianoles gaat.

Je kunt vaak ook een proefles doen hè, misschien is dat wel een goed idee. Dan krijg je een beetje een idee van hoe het gaat en hoe de docent is. Dan kun je misschien een betere beslissing nemen of je het het waar vindt. En misschien willen je ouders ook hier wel aan bijdragen.

Reputatie 7
Badge +9

Je kan misschien een paar piano boeken kopen. Ik raad Alfreds Basic course aan, dat leert je veel liedjes en tegelijk leert het je ook veel theorie. Het ding is, je kan met Alfreds basics zelf kiezen of je les volgt of je les volgt of niet, want bijna alle liedjes staan op youtube en zo kan je ook een beetje leren.

Ik zou wel eerst op youtube naar reviews van het boek en kijken welk boek je moet kopen (als je dat wilt)

En wat xLisa zegt is ook heel goed advies!! 

Alvast veel succes en plezier!
Groetjes, Sano07

 

Reageer