paarden vragenlijst

  • 5 April 2023
  • 9 reacties
  • 147 Bekeken

Reputatie 7
Badge +4

Hi ik ben Tinker.fan,

Ik dacht ik maak ook eens een keer een vragenlijst maar ik houd van paarden en ik kon geen paardenvragenlijst vinden duss hier komt ie

1. Heb je een eigen paard of pony?

2. Wat vind je leuker dressuur of springen of iets anders?

 3. Hoe vaak rijd je per week?

4. Wat vind je leuker strandrit of bosrit

5. Heb je weleens voltige geprobeert zo ja vind je het leuk? Zo niet zou je het willen proberen?

6. Rijd je met sporen?

7. Liever een lieve pony die niet vooruit te branden is of een stoute die lekker door draaft?

9. Zonder zadel of met zadel?

10. Heb je nog tips voor mij kwa paardrijden?

 

Alvast bedankt voor het invullen!! Groetjes Tinker.fan
 

De tekst is aangepast door De Kindertelefoon ivm anonimiteit.


9 reacties

Reputatie 7
Badge +4

ik zal hem zelf ook invullen wel zo eerlijk.

  1. nee :[ jammergenoeg niet.
  2. springen.
  3. 1 a 2 keer.
  4. bosrit.
  5. nog niet ebrobeert wil het wel maar je kan dat nergens doen.
  6. nee vind het zielig.
  7. liever een pony die niet vooruit te branden is maar wel lief.
  8. niets oeps vergeten.
  9. zonder zadel.
  10.  ik ben het zelf dus nope.
Reputatie 7
Badge +7

1. Heb je een eigen paard of pony en wat is zijn naam? Nee, wel 4 verzorgpaarden en 1 bijrijd paard.

2. Wat vind je leuker dressuur of springen of iets anders? Dressuur en werken aan de hand.

 3. Hoe vaak rijd je per week? 2 x of 3x. Licht eraan wanneer de eigenaresse geen tijd heeft om te rijden. En sowieso 1x op een manege.

4. Wat vind je leuker strandrit of bosrit? Strandrit. Heb ik al 4x gedaan op Ameland!

5. Heb je weleens voltige geprobeert zo ja vind je het leuk? Zo niet zou je het willen proberen? Nee voltige is niet mijn ding.

6. Rijd je met sporen? Nee, ik ben er ook niet tegen zolang ze op de juiste manier worden gebruikt. Dat is dus als je hulp wilt verfijnen, niet om je pony vooruit te laten branden...

7. Liever een lieve pony die niet vooruit te branden is of een stoute die lekker door draaft? Met deze vraag ben ik het niet helemaal eens: als je pony niet aan je been is, zorg dan dat je veel overgangen rijdt. Verruimen en weer terug naar het normale tempo. Deze oefening is bedoeld dat je paard op jou gaat letten en niet op iets anders. Zodra je dit vaak herhaalt zul je zien dat je je paard minder beenhulpen moet geven. 

En nog iets: een paard kent het word stout of stom niet. Zodra je paard bokt of staakt of zelfs steigert, geeft je paard ALTIJD iets aan. Soms bokken ze omdat ze een oefening lastig vinden of omdat ze blij zijn. Maar als ze heel vaak bokken is het zadel niet goed of zit je als ruiter scheef. Dit soort dingen gebeuren vaker dan mensen denken.

9. Zonder zadel of met zadel? met zadel. Maar zonder zadel als afwisseling is ook leuk!

10. Heb je nog tips voor mij kwa paardrijden? Er valt altijd wel iets te leren. Ik denk welk niveau je ook rijd, al rijd je geen wedstrijden. Je kan altijd wel wat leren, ook van anderen mensen. Maar ga elkaar niet af lopen kraken omdat de ene beter rijdt dan de ander. En ga sporen of hulpteugels niet gebruiken als er geen goede reden voor is.

Reputatie 4
Badge +2

1. Heb je een eigen paard of pony? Ja

2. Wat vind je leuker dressuur of springen of iets anders? Eventing 

 3. Hoe vaak rijd je per week? 6

4. Wat vind je leuker strandrit of bosrit? bos

5. Heb je weleens voltige geprobeert zo ja vind je het leuk? Zo niet zou je het willen proberen? Ja is leuk

6. Rijd je met sporen? Ja 

7. Liever een lieve pony die niet vooruit te branden is of een stoute die lekker door draaft? Eentje die door draaft

9. Zonder zadel of met zadel? Met zadel voor echt te trainen voor wed en zonder zadel voor de lol

10. Heb je nog tips voor mij kwa paardrijden?

 

tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm anonimiteit

1. Heb je een eigen paard of pony en wat is zijn naam? Nee

2. Wat vind je leuker dressuur of springen of iets anders?  Rustig rijden

 3. Hoe vaak rijd je per week? 0 keer

4. Wat vind je leuker strandrit of bosrit? Bosrit

5. Heb je weleens voltige geprobeert zo ja vind je het leuk? Zo niet zou je het willen proberen? Wat is dat?

6. Rijd je met sporen? Wat?

7. Liever een lieve pony die niet vooruit te branden is of een stoute die lekker door draaft? Liever allebei niet

9. Zonder zadel of met zadel?  Doe mij maar met zadel.

10. Heb je nog tips voor mij kwa paardrijden? Nee, zover ik weet heb ik 3 keer op een paard gezeten. Eerste keer was ik 6. Ik ben er toen vanaf gevallen en kwam onder het paard terecht😑. Andere 2 keer instappen bij de manege waar mijn broer heeft gereden.

Hi ik ben Tinker.fan,

Ik dacht ik maak ook eens een keer een vragenlijst maar ik houd van paarden en ik kon geen paardenvragenlijst vinden duss hier komt ie

1. Heb je een eigen paard of pony en wat is zijn naam? afgelopen september ben ik gestopt en heb ik mijn pony verkocht.  Ik had eerst een c pony,  en daarna een E pony. Naam zeg ik niet ivm privacy

2. Wat vind je leuker dressuur of springen of iets anders? dressuur

 3. Hoe vaak rijd je per week? ik reed 4 a 5x per week

4. Wat vind je leuker strandrit of bosrit strand is wel leuker maar daar woon ik zo ver vanaf dat ik dat maar 1x heb gedaan. Dus kies dan toch voor bos.

5. Heb je weleens voltige geprobeert zo ja vind je het leuk? Zo niet zou je het willen proberen? een keer, is wel grappig maar ik zou het niet altijd willen doen. 

6. Rijd je met sporen?  Nee

7. Liever een lieve pony die niet vooruit te branden is of een stoute die lekker door draaft? ik hou wel van ponys met pit. Mijn c pony was heel jong en die kon enorm sloom zijn maar ook enorm fris en bokken. Mijn e pony was heel kijkerig en sensitief. Met rijden vind ik dat laatste wel fijner.

9. Zonder zadel of met zadel? met

10. Heb je nog tips voor mij kwa paardrijden?  vooral genieten.  Ik heb dat te weinig gedaan en daarom ben ik gestopt. En nu mis ik het. 

 

Alvast bedankt voor het invullen!! Groetjes Tinker.fan

 

Reputatie 2

1. Heb je een eigen paard of pony? ja ik heb 3 pony`s en 1 paard

2. Wat vind je leuker dressuur of springen of iets anders? springen en eventing

 3. Hoe vaak rijd je per week? best vaak😊

4. Wat vind je leuker strandrit of bosrit bosrit

5. Heb je weleens voltige geprobeert zo ja vind je het leuk? Zo niet zou je het willen proberen? ik heb het weleens gedaan maar vond het niet heel leuk

6. Rijd je met sporen? meestal wel

7. Liever een lieve pony die niet vooruit te branden is of een stoute die lekker door draaft? stoute

9. Zonder zadel of met zadel? met zadel

10. Heb je nog tips voor mij kwa paardrijden? ga je dromen achterna!!

Reputatie 7

Hi ik ben Tinker.fan,

Ik dacht ik maak ook eens een keer een vragenlijst maar ik houd van paarden en ik kon geen paardenvragenlijst vinden duss hier komt ie

1. Heb je een eigen paard of pony?  nee helaas niet maar krijg misschien binnenkort een verzorgpony

2. Wat vind je leuker dressuur of springen of iets anders? springen

 3. Hoe vaak rijd je per week? 1 keer

4. Wat vind je leuker strandrit of bosrit  bosrit want ik heb nog nooit een strandrit gemaakt

5. Heb je weleens voltige geprobeert zo ja vind je het leuk? Zo niet zou je het willen proberen? nee niet echt mijn ding

6. Rijd je met sporen? nee

7. Liever een lieve pony die niet vooruit te branden is of een stoute die lekker door draaft? stoute! duh

9. Zonder zadel of met zadel? zonder!

10. Heb je nog tips voor mij kwa paardrijden? nee, ik weet niet hoe goed jij al rijdt

 

Alvast bedankt voor het invullen!! Groetjes Tinker.fan
 

De tekst is aangepast door De Kindertelefoon ivm anonimiteit.

 

Reputatie 1
Badge

Hi ik ben Tinker.fan,

Ik dacht ik maak ook eens een keer een vragenlijst maar ik houd van paarden en ik kon geen paardenvragenlijst vinden duss hier komt ie

1. Heb je een eigen paard of pony? 2 eigen pony's, Sammy en Rosita 

2. Wat vind je leuker dressuur of springen of iets anders? Springen en crossen 

 3. Hoe vaak rijd je per week? 1x per week maar ik ga meedoen aan een wedstrijd dus ik moet meer rijden

4. Wat vind je leuker strandrit of bosrit eh....  die is lastig, ik denk strandrit maar het bos is ook mooi

5. Heb je weleens voltige geprobeert zo ja vind je het leuk? Zo niet zou je het willen proberen? Ik ben weleens op mijn pony gesprongen en als ze stilstaat kan ik op haar staan, maar dat is niet echt voltige, ik zou het wel willen proberen

6. Rijd je met sporen? Nee! 

7. Liever een lieve pony die niet vooruit te branden is of een stoute die lekker door draaft? Die is ook lastig.... mijn Sammy was vroeger de ene dag heel ondeugend en snel of de andere dag niet vooruit te branden. Nu gaat het beter, ik ga zo op haar rijden. Maar ik denk een pony die snel is.

9. Zonder zadel of met zadel? Zonder!

10. Heb je nog tips voor mij kwa paardrijden? Eh... ik weet niet hoe goed je kan rijden, maar wat ik zelf geleerd heb van Sammy is dat als een pony boos doet, bokt of steigert probeert ie iets te vertellen.

 

Alvast bedankt voor het invullen!! Groetjes Tinker.fan
 

De tekst is aangepast door De Kindertelefoon ivm anonimiteit.

 

Reputatie 1
Badge

Hi ik ben Tinker.fan,

Ik dacht ik maak ook eens een keer een vragenlijst maar ik houd van paarden en ik kon geen paardenvragenlijst vinden duss hier komt ie

1. Heb je een eigen paard of pony? Ja, heb 4 sportpaarden

2. Wat vind je leuker dressuur of springen of iets anders? Ik doe vooral Eventing maar dressuur en springen apart doe k ook wel

 3. Hoe vaak rijd je per week? Dagelijks

4. Wat vind je leuker strandrit of bosrit beide

5. Heb je weleens voltige geprobeert zo ja vind je het leuk? Zo niet zou je het willen proberen? Heb t wel eens gedaan maar t is niet helemaal m’n ding

6. Rijd je met sporen? Ja, maar wel vriendelijk. 

7. Liever een lieve pony die niet vooruit te branden is of een stoute die lekker door draaft? Stoute

9. Zonder zadel of met zadel? Doe beide wel, maar voor trainen met zadel en voor de lol wel eens zonder zadel

10. Heb je nog tips voor mij kwa paardrijden? Doe gewoon lekker je best en heb plezier!

 

Alvast bedankt voor het invullen!! Groetjes Tinker.fan
 

De tekst is aangepast door De Kindertelefoon ivm anonimiteit.

 

Reageer